וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: פול ראיין וג'ו ביידן התעמתו

העימות הראשון והיחיד בין המועמדים למשרת סגן הנשיא החל בדיון נרחב לגבי יחסו של הממשל לישראל. עד כה, ביידן המנוסה לא התרגש מהמתקפות של ראיין הצעיר

שני המועמדים לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית מתעמתים כעת (שישי) באולפן הטלוויזיה שהוקם בסנטר קולג' בדנוויל, קנטאקי. זהו העימות היחיד המפגיש במערכת הבחירות את סגן הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, בן 69, עם פול ראיין, בן 42, שהוכרז בחודש אוגוסט כמועמד לסגנו של מיט רומני. בשבוע הבא, ובשבוע שלאחר מכן, ייפגשו רומני והנשיא ברק אובמה לשני העימותים הסופיים, לקראת יום הבחירות ב-6 בנובמבר.

לרוב, העימות בין סגני הנשיא נחשב לחסר-חשיבות במערכת הבחירות בארה"ב. ואולם, השנה, לעימות יש חשיבות יוצאת דופן, בשל הכישלון הצורב שנחל הנשיא אובמה ליריבו הרפובליקני בעימות שהיה בשבוע שעבר בדנבר. לכן, סגנו של רומני, פול ראיין, נתון בלחץ עצום לשמור על המומנטום שהשיג רומני אחרי העימות הנשיאותי, ומסגן הנשיא, ג'ו ביידן, יש ציפיות אדירות לרסק את אותה התנופה בדיוק – ולהשיב לאובמה את היתרון בסקרים.

עימות סגני הנשיא: למה אפשר לצפות?
בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביידן התכונן לעימות במשך חמישה ימים לפחות, והסתגר לשם כך בביתו במדינת דלאוור, אך גם ראיין עשה הכנות נרחבות לעימות, למרות שלא עצר לשם כך את קמפיין הבחירות שלו, והגיע לאולפן הישר מפלורידה, המדינה החשובה ביותר לקמפיין הרפובליקני. ראיין סיפר לרשת CNN כי התכונן לעימות בעזרת שינון אינטנסיבי של נתונים שונים, שהודפסו על מסמכים שמשקלם הכולל עשרים קילוגרמים.

"חבר הקונגרס" או "אדוני"?

מנחת העימות היא העיתונאית מרתה ראדטץ מרשת ABC, הנחשבת למזוהה עם המחנה הדמוקרטי, וגם ממנה יש ציפיות גדולות, אחרי ההופעה המינורית למדי של ג'ים לרר, מנחה העימות הנשיאותי מהשבוע שעבר, שלא הצליח להשתיק את המועמדים, וזכה בשל כך ללעג בביקורות הטלוויזיה.

במחנה הרפובליקני טענו השבוע כי ראדטץ מוטה לטובת דיין, מפני שברק אובמה היה אחד האורחים בטקס החתונה שלה, שהתקיים בשנת 1991 - שש שנים לפני שכלל נבחר לסנאט. רשת ABC פרסמה שלשום הצהרה בה היא מגנה על העיתונאית הוותיקה, ומציגה את הטענות האלה כמגוחכות,

כך או כך, מטה הבחירות הרפובליקני כבר עשה הכנות מאחורי הקלעים כדי לסייע לראיין להתגבר על המכשול: לפי כמה כלי תקשורת פוליטיים בארה"ב, ראיין הגיע להסכם מוקדם עם הוועדה הממשלתית המארגנת את העימות, ולפיו, ראדטץ תפנה אליו אך ורק בשם "אדוני" - ולא בתואר המקובל "חבר הקונגרס". זאת, ככל הנראה כדי לסייע במיתוגו כדמות עצמאית שכבר אינה קשורה לבית המחוקקים האמריקני, גוף שמעמדו הציבורי נמצא בשפל חסר תקדים בשנתיים האחרונות, בעיקר בשל פעולותיהם של הרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully