וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזר הטבח נורה למוות: "הוא אהב מאוד את אילת"

קובי מנדל וטל שלו

5.10.2012 / 15:14

עובד בית המלון לאונרדו שנרצח הוא ארמנדו עבד, בן 33 מהכפר הנוצרי מעיליא שבצפון. החשוד ברצח, שחוסל, הינו סטודנט בן 23 מניו יורק שהגיע ארצה במסגרת הסוכנות היהודית

צילום: רויטרס, רן שאולי; עריכה: מיכאל ברגמן

ארמנדו עבד בן 33 מהכפר הנוצרי מעיליא שבצפון הוא עובד בית המלון לאונרדו באילת, שנורה הבוקר (שישי) למוות במקום. עם היוודע דבר הירצחו, אבל כבד נפל על הכפר בו גדל. "הוא עבד כסו-שף (עוזרו של השף, ק.מ.) במלון ומאוד אהב את אילת והתחבר אליה. בשנה האחרונה הוא לא הגיע כלל לכפר", סיפר בן דודו, וויליאם ליוס, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הוא היה אמן בהכנת מאכלים וכולם בכפר ידעו על כך".

לדברי בן הדוד, כשהיה בן 20, עקר עבד לארצות הברית ולקנדה, שם חי במשך שמונה שנים. "הוא גילה נטייה לעיסוק בבישול. לפני כחמש שנים שב לישראל והחל לעבוד במלון לאונרדו", סיפר. "לפני כשנתיים שב לכפר ופתח בו בית קפה ומסעדה. בספטמבר האחרון הוא שב לעבוד במלון". הוא הוסיף כי בראש השנה ביקר את בן דודו במשך ארבעה ימים. "הוא שב איתי לצפון ואחר כך חזר לאילת", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביתו של עבד בכפר מעיליא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה שאנחנו יודעים זה שהיורה הוא אזרח אמריקאי שפוטר אתמול", הסביר ליוס. "אני לא יודע אם הוא רצה להתנקם בבן דודי". לדבריו, בן משפחה שתכנן לנסוע לעקבה נמצא כעת באילת. עבד הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ואחות. אחד מאחיו, שמתגורר בארה"ב, עושה דרכו לישראל. הלווייתו תיערך ביום ראשון בבית הקברות בכפר.

עבד נורה, כאמור, על ידי סטודנט בן 23 מניו יורק, שהגיע ארצה בקיץ האחרון במסגרת תכנית "אורנים" של הסוכנות היהודית. בימים האחרונים פוטר הסטודנט, שעבד גם הוא במטבח בית המלון, וככל הנראה סכסוך בינו לבין המנוח הוא שהוביל לרצח. הוא נכנס הבוקר לבית המלון, חטף את נשקו של אחד המאבטחים ולאחר שירה לכל עבר, ירד למטבח וירה למוות בעבד. בתום חילופי אש עם לוחמי היחידה ללוחמה בטרור אילת, שהוזעקו למקום אף על פי שמדובר באירוע פלילי, הוא חוסל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
ככל הנראה סכסוך בין השניים הוביל לרצח. זירת האירוע, הבוקר/רן שאולי

תכנית "אורנים" מיועדת לעודד שהות של צעירים יהודים בישראל. במסגרתה, מגיעים צעירים יהודים לישראל לתקופה של כמה שבועות עד שנה. מדובר באחת מבין כ-200 תכניות הנתמכות על ידי פרויקט "מסע" של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, במסגרתו הגיעו עד היום למעלה מ-70 אלף צעירים יהודים מרחבי העולם לתכניות התנדבות, לימודים והתמחות בישראל.

תייר ירה למוות בעובד המלון וחוסל, אוקטובר 2012. רן שאולי
בעקבות הרצח, הסוכנות היהודית הקימה ועדת חקירה/רן שאולי

דובר הסוכנות היהודית, עופר לפר, אמר כי בשעות האחרונות נמצאים מדריכי הסוכנות בקשר עם משטרת אילת. במקביל, מנהל התכניות של הסוכנות עושה דרכו לעיר הדרומית. בנוסף, אנשי הסוכנות מעודכנים כל העת במגעים להודיע למשפחה בניו יורק על התקרית. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מינה ועדה לבדיקת תהליך קבלתו של החשוד ברצח לתכנית "אורנים". לאחר שהביע צער עמוק על אובדן חיי אדם, הדגיש שרנסקי כי מדובר באירוע בחריג וביקש מסמנכ"ל משאבי אנוש בסוכנות, משה שיף, לעמוד בראשות ועדת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully