וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם אנדי סמברג, כוכב "ג'סי וסלסט לנצח"

אחרי שהביא לכם את הלהיט הויראלי "Dick in a Box", אנדי סמברג ממשיך הלאה ומככב בסרט "ג'סי וסלסט לנצח" ובסדרה בריטית חדשה, וזו רק ההתחלה

בקיץ האחרון נסגר עידן בתוכנית המערכונים האגדית "סאטרדיי נייט לייב" בת ה-38, כשאחד הכשרונות הבולטים של השנים האחרונות, השחקן הקומי אנדי סמברג, הודיע שהוא עוזב. סמברג, יחד עם חבריו מהקולג' יורמה טאקון ועקיבא שפר, החברים בהרכב המוזיקלי-פארודי The Lonely Island, ייצרו את רצועת קטעי הווידאו הדיגיטליים - כמו "Dick In A Box" או "I'm on a Boat" - שהצליחו לרענן את התוכנית, לזכות בפרסי אמי, ולהפוך אותה לפנומן ויראלי בעידן האינטרנט. בסרטו החדש "ג'סי וסלסט לנצח", סמברג שוב ממציא עצמו קצת מחדש, הפעם כשהוא לוקח על עצמו תפקיד ראשי בדרמה רומנטית.

בסרט, סמברג ומי ששותפה לכתיבת התסריט, השחקנית ראשידה ג'ונס ("המשרד", "מחלקת גנים ונוף") מגלמים זוג נשוי, שמגיע לפרשת דרכים ביחסיהם, ונשאלת השאלה האם הם יצליחו לשקם אותם מכורח החברות הקרובה שהיתה להם מאז ומתמיד. בעוד סלסט מתקדמת בחייה המקצועיים, ג'סי תקוע ומתקשה להתבגר. "אני לא חושב שאפשר להתעלם מהעובדה שגם בתוכי יש עדיין איזשהו ילד קטן", הוא אומר בראיון לקידום הסרט במלון "ארבע עונות" בבברלי הילס, "אבל הרעיון הכללי לדמות של בחור שעדיין מסתובב בעולם חסר דאגות מבלי לממש את הפוטנציאל הגלום בו היה חלק משמעותי מחיי, וההורים שלי דאגו - עד ששיחק לי המזל עם 'סאטרדיי נייט לייב', כלומר עבודה בתשלום בתור קומיקאי".

"אני מרגיש שהתחברתי לגישה של ג'סי לחיים", מספר סמברג על הדמות שלו, "למרות שהוא הרבה יותר משוחרר וחופשי ממני. אני הרבה יותר דרוך ומכוון מטרה, בטח מבחינת כל מה שקשור לעבודה. אבל האינטראקציות השונות שיש לו בחיים מלוות בבדיחות ואיזשהו מזג נעים ומתוק שגם אני בחיי שואף אליו".

בסרט אנחנו רואים שלג'סי קל יותר להמשיך הלאה, זה אופייני לגברים לדעתך?

"אני חושב שאם אתה באמת מאוהב במישהי וניהלתם מערכת יחסים רצינית, אתה עובר הלאה רק ברגע שאתה שוב מתאהב, זה הניסיון שלי בכל אופן".

מבלי לגלות את העלילה, מה הסיכוי שלהם לחזור?

"אין תשובה פשוטה לשאלה הזאת, זה מה שהופך את הסרט לכיפי ומעניין, ככל שזה הולך ומסתבך. מה שמושך את הצופה לסרט זו העובדה שהכל מרגיש אמיתי, כמו שזה היה קורה במציאות. משם בעצם שואבים את הכוח לנסות ולהמשיך הלאה. זה מסר כן לגבי איך אנחנו מגיבים כבני אדם וכבני זוג, ואני חשבתי שזה מדליק".

אנדי סמברג בן ה-34, נולד בברקלי שבצפון קליפורניה, למרג'י וג'ו, מורה בבית ספר יסודי וצלם, בהתאמה. לסמברג שתי אחיות והוא גדל בבית יהודי, כשסבו עמד בראש הקונגרס האמריקאי-יהודי. הרומן שלו עם כתיבה יצירתית קומית החלה עוד בתיכון, הרבה אחרי שגילה את תוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" והתאהב. בעידן שאחרי SNL, סמברג מתמקד בסדרה קומית חדשה שעלתה בשבוע שעבר ב-BBC בבריטניה בשם "קוקו", ובמקביל ממש לפתח קריירה משמעותית יותר על המסך הגדול.

בעשור האחרון הוא הספיק לככב בסרטים כגון "אחי, אני אוהב אותך" ו"ידידים פלוס", לצד חברו משכבר הימים ג'סטין טימברלייק. הקיץ האחרון היה עמוס למדי, כשעוד לפני "סלסט וג'סי לנצח" יצא הסרט "זה הבן שלי", בו כיכב כבנו של אדם סנדלר. הסרט היה כישלון קופתי שגרף ביקורות שליליות במיוחד, אך סמברג עדיין שמח לעשות טבילת אש רצינית בתפקיד ראשי בקולנוע. "קיוויתי שיהיו לי שני סרטים שיהיו חופפים האחד לשני במהלך הקיץ", הוא מספר, "ולמרות שזה לא בדיוק היה ככה, בתיאוריה זו תחושה נהדרת".

זה מפגן כוח שחשוב לך?

"התחושה הזו שיש לי כמה פרויקטים שרצים במקביל היא מעולה וגורמת לי להרגיש בר מזל, בטח כשהם כל כך שונים ושלי ניתנה ההזדמנות לקחת חלק בכל אחד מהם. שניהם היו מהתסריטים שהכי קסמו לי ממה שקראתי בחמש השנים האחרונות. הרגשתי שאם אני יכול לבחור, אז אלו הסרטים שאני רוצה להשתתף בהם".

מה אתה יכול לספר על "קוקו"?

"אני מגלם דמות של אמריקאי, סוג של תרמילאי שנישא לבריטית ועובר לגור איתה ועם משפחתה וקשה להם לעכל אותו. אני רק יכול לקוות שמתקופת הצילומים בלונדון אני אשוב לארה"ב עם מבטא בריטי טהור".

יש סיכוי שתגיע לישראל מתישהו לאיזה טיול שורשים?

"האמת שיש לי אחות בישראל. היא גרה בתל אביב במשך זמן רב, אבל היא עברה לגור באיזו עיר צפונית אחרת ששוכנת על הים התיכון, אבל אני לא זוכר איך היא נקראת. כשיצא "זה הבן שלי" בישראל היא צילמה לי את הפוסטר באחד משלטי החוצות ושלחה את התמונה. היה משעשע לראות את הכיתוב בעברית".

לא יכולים לחכות לסרט של אנדי סמברג? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully