וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: פעילים צרבו על גופם מספרים להזדהות עם חיות המשק

3.10.2012 / 17:50

שלושה פעילי זכויות בע"ח צרבו על גופם מספר - לאות הזדהות עם חיות המשק שעוברות את התהליך הזה כחלק משגרת יומן. אחד הפעילים מספר מאיפה הגיע הרעיון

אתמול (2 באוקטובר) ציינו בכל העולם את יום ההזדהות עם חיות המשקים באירועים שונים ובהפגנות מחאה. שלושה פעלים למען זכויות בעלי החיים בשנות ה-20 לחייהם הציגו אתמול בכיכר רבין בתל אביב מייצג במהלכו הם צרבו על גופם בעזרת ברזל מלובן את המספר 269 - שהוא מספרו של עגל לבן ברפת ענקית בחוף השרון, אליו התוודעו במהלך סיור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המייצג בכיכר רבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום לאחר האירוע, ולאחר שקיבלו טיפול בביה"ח איכילוב נגד כוויות בדרגה 3, מספר אחד הפעילים, אלכס בוז'ור כי האירוע תוכנן במהלך השנה האחרונה בקפידה רבה ונועד לזעזע לא רק את עוברי האורח כי אם את כל העולם. " זה לא משהו שנעשה לפני כן בעולם", הוא מספר. " אנחנו מסתכלים על זה כמייצג אמנותי שנועד ליצור הזדהות ואמפתיה עם חיות המשקים. מה שרצינו להעביר זה שהסבל הוא אותו סבל, לא משנה אם יש לך שיער שחור או פרווה לבנה".

אתה חושב שמייצג קיצוני כמו זה מעביר את המסר?
"יש לזה השפעה בעצם זה שאנשים רואים את זה, רק הזמן יגיד אם זה חיובי או שלילי. בינתיים אנחנו מקווים שזה יתחיל להתפשט באינטרנט".

צרבתם על גופכם את מספרו של עגל אחד מסויים שסובל ברפת, לא בעצם פשוט יותר להוציא אותו משם ולהציל אותו במקום?
"יש מכונה שלמה שהמטרה שלה הוא שעבוד חיים ואנחנו לא צריכים לשתף איתה פעולה. התחברנו אומנם אל העגל הספציפי הזה, אבל הוא לא יוצא דופן וכמוהו יש עוד רבים שזכאים לחופש".

ובכל זאת הייתם יכולים לשחרר אותו
"זה שהשאלה שעולה היא למה לא שחררנו אותו רק מראה שברגע שיש סיפור עם פנים - זה נוגע באנשים והם מתחילים לחשוב על הקורבנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עגל 269 עם אוזן ממוספרת. כשייגדל ייצרב המספר על גופו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתה לא חושב שבמדינה כמו ישראל בה הקונוטציה של צריבת מספר משוייכת לשואה, המסר לא יעבור?
" דווקא במדינה כמו שלנו שאנשים עברו בה שואה וזוועות אנחנו צריכים לדאוג לזכויות בעלי חיים. עצם זה שאני לא הזכרתי את השואה ובכל זאת את אומרת שזו הקונוטציה זה מראה לך שישנה הקבלה. אננחנו בסך הכל השתמשנו ברוטינה חקלאית רגילה שנערכת כל הזמן על פרות, את ההקשרים שיעשו האנשים. בעינינו יש פה צביעות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורבים את המספר 269 בעזרת ברזל מלובן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פחדתם?
"התאמנו על זה הרבה זמן. זה מסובך לתפעל את המכשיר ולהגיע לטמפרטורה נכונה אז עשינו הרבה הכנות".

כאב?
"זה כואב מאוד. בעיקר אחרי, זו החלמה איטית שלוקחת שנים, ובעלי החיים עוברים תהליך דומה, רק שהם לא מודעים לזה ואתה רואה שהם מפחדים".

אמא שלך כבר יודעת?
"עוד לא, אבל היא תדע בקרוב".



בואו לדבר על זה בפורום בעלי חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully