וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכתב האלוהים" של אלברט אינשטיין מוצע למכירה

במכתב שחיבר אחד מהמוחות המבריקים של המאה הקודמת, הוא כותב שהתנ"ך הוא "קובץ אגדות ילדותיות" וכי אלוהים משקף את חולשת בני האדם. המחיר ההתחלתי - 3 מיליון דולרים

57 שנים לאחר מותו, מכתב שחיבר הפיזיקאי אלברט אינשטיין המכונה גם "מכתב האלוהים", יוצע למכירה באתר המכירות הפומביות eBay תמורת סכום התחלתי של שלושה מיליון דולרים. אינשטיין, ששינה במהלך הקריירה המפוארת שלו את התפישות המקובלות לגבי הפיזיקה הקלאסית בעיקר בחיבוריו אודות תורת היחסות הכללית והפרטית, כתב שנה לפני מותו את המכתב, בו פירט את מחשבותיו אודות שבטיות, דתות, אלוהים – עליו אמר ש"אינו משחק בקוביות" כדי להפריך את תאוריות הקוונטים.

אינשטיין שיגר את המסמך, שנכתב על נייר רשמי של אוניברסיטת פרינסטון בה לימד וחקר, לפילוסוף אריק גוטקינד, בתגובה לספרו של האחרון "לבחור בחיים: הקריאה המקראית למרוד" ב-3 בינואר 1954. הפיזיקאי, שנולד בגרמניה והיגר לארצות הברית עם עליית הנאצים לשלטון בתחילת שנות ה-30' של המאה הקודמת, כתב בשפה הגרמנית: "המילה 'אלוהים' איננה בעיני יותר מביטוי ותוצאה של חולשת בני האדם. התנ"ך הוא אוסף אגדות שאני מכבד, אך הן עדיין פרימיטיביות ודי ילדותיות. אף פרשנות, והמקלה ביותר, לא תשנה את דעתי בנושא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינשטיין והמכתב. מתוך ebay/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר במסמך בעל משמעות היסטורית ותרבותית מהותית שכן אלו מחשבותיו של אדם שהיה מהמוחות המבריקים של המאה ה-20", אמר אריק גזין, נשיא בית המכירות הפומביות בלוס אנג'לס שבארצות הברית שיעביר את המסמך למכירה באינטרנט. "הוא כתב את המסמך לקראת סוף ימיו, אחרי חיים שלמים של למידה ומחשבה".

המוכר האנונימי שרכש בשנת 2008 בסכום של 404 אלף דולרים את המכתב, מציע למכירה גם את המעטפה המקורית והבול שהודבק על גביה. אמנם מחיר הפתיחה למכתב של זוכה פרס נובל לפיזיקה בשנת 1921 עומד על שלושה מיליון דולרים, גזין מעריך שהוא יימכר בסכום כפול או אפילו משולש מהסכום ההתחלתי במכירה הפומבית שתתקיים בין התאריכים 8 ל-18 באוקטובר. "ל-eBay יש את קהל הקונים הפוטנציאלים הגבוה ביותר", הסביר גזין שסיפר כי המכתב האחרון של אינשטיין שהוצע למכירה נמכר תמורת שני מיליון דולרים. "אנחנו חשים כי מדובר במחיר התחלתי ריאלי בהתחשב בעובדה שאינשטיין הוא זה שחיבר את המכתב, וההתעניינות הרבה בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully