וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: נבחרת ישראל פותחת את מוקדמות אליפות העולם

19.9.2012 / 9:30

הנבחרת תצא לדרך מול דרא"פ (ה', 2:00, ספ' 1) וההתרגשות בשיאה. המאמן אוסמוס: "מבחינת כישרון, אנחנו פייבוריטים"

בשעה טובה ומוצלחת ואחרי לא מעט הכנות, נבחרת ישראל בבייסבול תחל הלילה (בין רביעי לחמישי) את השתתפותה במוקדמות ה'וורלד בייסבול קלאסיק', הלא היא אליפות העולם בבייסבול. הנבחרת בכחול-לבן תפגוש למשחק הפתיחה את דרום אפריקה (2:00). המשחק השני של ישראל ייערך ביום שישי, בשעה 20:00 בערב וזהות היריבה תיקבע בהתאם לתוצאת הנבחרת שלנו, כמו גם לתוצאה במשחק השני של המחזור הראשון, בין ספרד לצרפת. אם ישראל תנצח, היא תשחק מול המנצחת באותו משחק ואם תפסיד, מול המפסידה. אם ישראל תעלה לשלב הבא של המוקדמות, היא תשחק את משחקה האחרון והמכריע בלילה שבין שבת לראשון (2:00) או בחצות של ליל יום ראשון. כל משחקי הנבחרת ישודרו ישירות בספורט 1.

הטורניר כולו נערך באצטדיון רוג'ר דין, אשר ביופיטר, פלורידה ובנבחרת מקווים שהקהל היהודי המקומי הרב יגיע לתמוך בהמוניו, אולי בדרך לההעפלה היסטורית לאליפות העולם. כזכור, את ישראל מאמן כוכב העבר בראד אוסמוס, כאשר לצידו משמשים כמאמנים שחקנים עוד שניים ששיחקו שנים רבות בהצלחה ב-MLB, גייב קפלר ושון גרין. מלבדם, הנבחרת מורכבת ברובה מיהודים המשחקים בליגות הפיתוח השונות בארצות הברית ומנצלים את חוקי התחרות, שקובעים כי מי שזכאי לאזרחות במדינה מסוימת, רשאי לשחק במדיה, גם במידה שהוא אינו מחזיק באזרחות שכזו. סגל הנבחרת מונה גם שלושה ישראלים מקוריים: שלמה ליפץ, אלון ליישמן ודן רותם, שלושתם משחקים כמגישים.

הנבחרת הישראלית מעוררת עניין רב בימים האחרונים ברחבי ארצות הברית ואמש אף זכתה לכתבת שער מחמיאה ביותר בניו יורק טיימס. נייט פיש, אחד משחקני הסגל, המתפעל בלוג מצליח, כבר התחייב בבוסטון גלוב על זכייה בטורניר, אך המאמן אוסמוס יודע שזה לא יהיה פשוט: "מבחינת כישרון אנחנו אולי פייבוריטים, אבל בייסבול בנוי לעונה של 140-160 משחקים, שם כל סטייה מתאזנת ורק הקבוצות הטובות שורדות. הטורניר הזה הוא שלושה-ארבעה משחקים ובכמות כזו של משחקים, הכל יכול לקרות, אז זה לא באמת משנה מי הפייבוריט".

הטורניר הנוכחי הוא הראשון מבין השלושה שהתקיימו עד היום שמכיל שלב מוקדמות. בנבחרת לא מכירים את היריבות יותר מדי לעומק, אבל עבור צרפת מדובר בניסיון ראשון גם כן והיא מובלת על ידי המאמן ג'ים סטוקל, סקאוט של סינסינטי ואריק גאנייה, עד לא מזמן מגיש ב-MLB וכיום מאמן ההגשה. הסגל מורכב כולו משחקנים אלמונים. דרום אפריקה השתתפה בטורנירים של 2006 ו-2009, אך לא הצליחה לנצח אף אחד מבין חמשת משחקיה עד היום. הסגל הדרום אפריקאי מכיל שמונה שחקני מיינור ליג. נבחרת ספרד היא אחת החזקות באירופה. היא זכתה פעם אחת באליפות היבשת ב-1955, פעם אחת בכסף ב-1954 ועוד 12 פעמיים בארד. באליפות העולם של 2009 היא סיימה במקום ה-12.

מקס פרלמן: "המשחק הזה מרגיש שונה מכל משחק אחר ששיחקתי"

ליישמן, שמשחק היום בסייפרס קולג' בקליפורניה, בטוח ביכולות הנבחרת: "התרגשות וכבוד גדול להיות פה, לשחק עם כמה מהכשרונות הגדולים ביותר בארצות הברית. על הנייר, אנחנו הקבוצה הכי טובה, אבל להצלחה של הנבחרת הזו יש הרבה אספקטים מחוץ לספורט נטו: כל השחקנים מתעניינים בישראל ויגיעו לארץ בשנה הקרובה, והתגובה של הקהילה היהודית בפלורידה הייתה נפלאה. אני מקווה שחלק מהילדים שבאים למשחק, יבינו שישראל זה לא רק גמלים ופיגועים, שיבואו, יעלו לארץ ויתרמו גם להתפתחות של הספורט בארץ".

המגיש מקס פרלמן, ששייך לקבוצות הפיתוח של אוקלנד אתלטיקס, הוסיף: “זה מרגיש טוב להיות הפייבוריטים, ואנחנו ללא ספק הפייבורטים. הקבוצה מצפה לנצח, ואם לא, זה יהיה לא נעים. אין סיבה שלא ננצח. עבדנו קשה, אנחנו בטוחים ויש לנו מטרה – לנצח ולעזור לפתח בייסבול בישראל. אם לא נשיג את המטרות האלה, זה יהיה כישלון. כפי שאתם יכולים לראות מהכיסוי של התקשורת האמריקאית, הסיפור של נבחרת שלנו פותחת את העמוד הראשון של הניו יורק טיימז, מדובר במשהו שהוא הרבה יותר מרק משחק. אני משחק מאז גיל 12, מה שאומר ששיחקתי בקריירה יותר מאלף משחקים והמשחק הראשון, מול דרום אפריקה – שבו אנחנו אמורים לנצח בצורה מוחצת – מרגיש שונה מכל משחק ששיחקתי בחיי. זה משחק שיש לו משמעות גדולה כל כך, לכל כך הרבה אנשים. יש כאן משהו יותר גדול מבייסבול”.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully