וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בית היוצר של אקו"ם יקל על האמנים?

רוני אפרת

12.9.2012 / 18:07

אקו"ם פתחה את בית היוצר, שיאפשר למוזיקאים להופיע ללא תשלום תמלוגים ולקבל חלק נכבד מהרווחים. אילן גרין, מוביל מחאת האמנים: "התנאים שהם מספקים יוצאים מן הכלל"

היום (רביעי) נפתח בהאנגר 22 בנמל תל אביב בית היוצר של אקו"ם, המיועד להופעות. אמנם הפרויקט מתהווה זה כמה שנים, אך קשה שלא להתייחס למחאות המוזיקאים האחרונות ופתיחת קבוצת המאבק "רוצים חוק מוזיקה" בראשותו של אילן גרין, שמחתה על התייקרות מס האמנים שגובה אקו"ם מהיוצרים עצמם על הופעות חיות וזכויות יוצרים.

הפרויקט, שהתהווה בשנים האחרונות ביוזמת מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן דוד, פועל ללא מטרות רווח, כאשר כל ההכנסות ממכירת הכרטיסים עוברות ישירות לכיס האמן, ללא תיווך. במקום יוכלו האמנים להשתמש גם בהגברה, תאורה, כלי נגינה ובמה לחזרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקל על האמנים. בית היוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם האמנים עצמם הם האחראים על תוכן המופע וקידומו, אך בנוסף, הוקם גם מערך תמיכה הכולל שיווק ויח"צ של בית היוצר. השימוש במקום ניתן לאקו"ם חינם על ידי התאגיד "אוצר מפעלי ים", לאחר שיצר שיתוף פעולה עם הנמל ועם הפיכתו למוקד פעילות ואירועי תרבות לקהילה.

המקום יפעל לאורך כל השבוע ויפיק מספר אירועים ביום, שיכללו גם סדנאות וכתות אמן. הוא מכיל 150 מקומות ישיבה, בר וחדר אמנים, יחד עם מרפסת הפועלת גם כבמת פעילויות חוץ.

"זוהי סנונית ראשונה", אומר בן דוד. "אני קורא לגופים נוספים שירימו את הדגל וישתפו אתנו פעולה לקידום היצירה הישראלית המקורית".

"זו יוזמה נהדרת שבמוצהר הוקמה עבור יוצרים", אמר גרין לוואלה! תרבות בתגובה להשקת המיזם. "התנאים שהם מספקים יוצאים מן הכלל, נותנים 90% מהרווח ליוצר, כשכל הוצאות הפרסום עליהם. על פניו, זה נשמע פנטסטי, אך אני מעריך שהמקום יפסיד ומקווה שגם יצליחו להחזיק את זה. בסך הכל, אני מברך על כך, בהנחה שיתנהל כפי שהם אומרים. אין ספק שצריך עוד מקומות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully