וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרושת שמועות: לאן נעלם הנשיא המיועד של סין?

עוד חודש אמור סגן הנשיא לתפוס את המושכות במדינה הקומוניסטית. בשבוע שעבר הוא נעדר מפגישה עם קלינטון, ומאז "הבריז" לעוד שלושה ראשי מדינות. כאב גב או חיסול פוליטי?

היכן נמצא הנשיא המיועד של סין, שי ג'ינפינג? סגן הנשיא הנוכחי, שצפוי להתמנות כבר בחודש הבא לנשיא המדינה במקום הנשיא הנוכחי הו ג'ינטאו, לא נראה זה שבוע, וחרושת השמועות מסרבת לגווע. דובר של משרד החוץ הסיני סירב להגיב לשאלות כתבים בנושא, והסכים רק לומר כי "כל מה שצריך להיאמר כבר נאמר".

כזכור, בשבוע שעבר, שי ביטל במפתיע פגישה שנקבעה לו בבייגי'נג עם מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון. ההודעה על כך נמסרה לפמליה האמריקנית רק בשעת לילה מאוחרת. הסינים טענו כי הסיבה לביטול הפתאומי של הפגישה, שהייתה לה חשיבות מכרעת ליחסים המתוחים בין ארצות הברית לסין, נבעה מלוח זמנים צפוף במיוחד. פקיד אמריקני בכיר אמר כי מאוחר יותר נמסר לו תירוץ אחר: "כאב גב פתאומי פקד את סגן הנשיא, מר שי ג'ינפינג". פקיד נוסף אמר כי ייתכן שהוא נפגע בגבו בעת ששחה בבריכה.

אפקט הדומינו: עד לאן תגיע הטלטלה הפוליטית בסין?
ומה הקשר בין סחר בגופות לשלטון הסיני ולמפגינים?

שי ג'ינפינג, שצפוי להתמנות ב-2013 לתפקיד נשיא סין. בייג'ינג', אוגוסט 2012. Pool, GettyImages
ג'ינפינג , בחודש אוגוסט. חופשת מחלה מסתורית או יותר מזה?/GettyImages, Pool

ביטול הפגישה עם קלינטון התקבל בחשדנות בארה"ב, משום ששי ג'ינפינג נחשב למקורב למדי לאמריקנים. בתחילת השנה הוא אף הגיע לביקור ממושך בוושינגטון והתקבל שם בחמימות השמורה לראשי מדינות בלבד.

החיפוש ברשת אחר שמו של שי נחסם

למחרת עזיבתה של קלינטון את סין, התברר כי שי "הבריז" גם מפגישה שנקבעה לו עם משלחת מסינגפור, בהם ראש הממשלה לי-הסיין לונג. בסוף השבוע נעדר במופגן מוועידה חשובה של המפלגה הקומוניסטית. אתמול בבוקר, יום שני, היה אמור להיפגש עם ראש ממשלת דנמרק הלה תורנינג-שמידט - אך שוב לא הופיע לפגישה.

לפי ה-BBC, בסין נפוצה שמועה כי שי לקה בלבו או היה מעורב בתאונת דרכים חמורה. כמה שמועות טוענות כי הוא "הועלם" כחלק ממאבקי השלטון בתוך המפלגה. כתב של הרשת שניסה לחפש פרטים על מקום הימצאו של שי ברשת המיקרו-בלוגינג "וויבו", הגרסה המקומית והפופולרית מאוד של טוויטר, גילה כי השלטונות חסמו את האפשרות הזו.

שי, בנו של ותיק המפלגה הקומוניסטית שי ז'ונגשון, אמור להיכנס לתפקיד מזכ"ל המפלגה ולאחר מכן לתפקיד הנשיא כבר בתחילת 2013, במקומו של הנשיא המכהן הו ג'ינטאו. המינוי כפוף את אישורם של חברי המפלגה הקומוניסטית, ויועלה בקונגרס ה-18 של המפלגה שיתכנס בחודש הבא. עם זאת, טרם נקבע לקונגרס תאריך רשמי, בניגוד לנוהג לפיו הכינוס נקבע כמה שבועות מראש. פרשנים מעריכים שהסיבה לכך היא שטרם הסתיימו המחלוקות הפנימיות במפלגה על הרכב השלטון החדש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully