וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן דג'נרס: מצעד הרגעים הגדולים של המלכה הטלוויזיונית

חגית גינזבורג

9.9.2012 / 13:37

אלן דג'נרס פותחת עונה עשירית לתוכנית הצהריים שלה, ועכשיו שהשטח נקי מאופרה ווינפרי - אף אחד לא מפריע לה לשלוט על המסך. מצעד הרגעים הטובים ביותר

אלן דג'נרס - שעברה דרך ארוכה מהקומיקאית הלא מאוד אטרקטיבית ההיא משנות התשעים, ליורשת הרשמית של אופרה ווינפרי, והאימפריה בזכות עצמה שהיא היום - פותחת מחר, ב-10/9, בארה"ב את העונה העשירית של תוכנית האירוח "The Ellen DeGeneres show", ואפשר להיות בטוחים שדג'נרס, ממרומי כס שלטונה על רצועת הדיי טיים האמריקאית והחל מהשבוע שעבר בעלת הכוכב הכי טרי בשדרת הכוכבים בהוליווד, מתכוונת להשיק את העונה הזו בענק. בין היתר כבר שוריינו לתוכנית הפתיחה כוכבים כמו פינק, בריטני ספירס, סיימון קאוול, קלינט איסטווד, סלינה גומז ואפילו אמא של ג'סטין ביבר, שתיתן לדג'נרס את הראיון הראשון אי פעם שלה.

לציבור האמריקאי והעולמי נדרש קצת זמן להתרגל לסגנון ההנחיה של דג'נרס ולסטייל האינדיבידואלי, שלא לומר קופצני ועליז, שלה. שונה ומבודח בהרבה מזה של אופרה, אבל משפחתי וידידותי בהרבה מזה של ג'רי ספרינגר. הרבה מאוד ריקודים, מתיחות, ראיונות שהם חצי מבוימים וחצי ספונטניים עם סלבז שמסכימים להשתטות רק בשבילה, לרקוד ולהביך את עצמם על בסיס קבוע, פינה קבועה לאמה בת ה-82, ובסופו של דבר מדובר בלונה פארק טלוויזיוני. לאורך השנים ממוצע הצופים של דג'נרס עמד על 2.74 מיליון איש, אבל בעונה התשיעית, לא מעט בזכות ירידתה של אופרה ווינפרי מהמגרש, כבר נסק ל-3.2 מיליון.

אלן דג'נרס. Kevin Winter, GettyImages
הזוכה הטרייה בכוכב הוליווד משלה. אלן דג'נרס/GettyImages, Kevin Winter

הניסיונות לפצח את סוד קסמה של אלן נעים בין הכריזמה שובת הלב שלה, ההומור הפשוט ולעיתים אינפנטילי שאף אחד לא חסין מפניו או כפי שניסחה זאת המלכה היוצאת, ווינפרי, בראיון ל"הוליווד ריפורטר" בשבוע שעבר: "אלן היא מאה אחוז אמיתית וכנה עם הקהל שלה, וזה מה שאפשר להם להתאהב בה. למען האמת, אני לא בטוחה שהיא היתה כל כך מצליחה אם היא היתה נשארת בארון".

אבל גם מעבר לבידור הקליל היומי שדג'נרס מספקת לקהל, ניכר שההשפעה שלה פולשת גם אל מעבר לתחומי הסלון האמריקאי ולקהילה הגאה, שעוד ב-2010 הכתירה אותה לאישה החזקה ביותר שלה - תמיכתה בנשיא אובמה, לפני ואחרי בחירתו, העלו משמעותית את אחוז התומכים שלו בקרב הקהל הדמוגרפי של דג'נרס וכך גם בכל מה שנוגע לתמיכת האמריקאים בנישואים חד מיניים בארה"ב (שכיום עומדים על כ-60 אחוז מכלל הציבור –זינוק משמעותי לעומת שנים עברו). בקיצור, אם למישהו עוד היה ספק לאן הולך כל העסק הזה, הגיע הזמן להניח את השלט של הטלוויזיה וללבוש איזה בויפרנד ג'ינס וסניקרס – כי עושה רושם שיהיו לנו לפחות עשר עונות נוספות.

ואלו היו הרגעים הגדולים מתשע העונות הראשונות:

אלן מכריזה שהיא מתחתנת

אלן אוהבת לדבר על הזוגיות שלה עם פורשיה דה רוסי, וגם לארח אותה בתוכנית מדי פעם, אולי כדי לספק לקהל באולפן ובבית תחושה שגם הם חלק מהזוגיות המפוארת הזו. אבל ב-16 למאי 2008, יום אחרי שהסנאט האמריקאי העביר את חוק הנישואים החד מיניים בקליפורניה, אלן לקחה את העסק הזה לדרגה חדשה לגמרי כשפתחה את התוכנית שלה בהכרזה על כך שהיא ודה רוסי, בת זוגה מ-2004, עומדות להתחתן. שלושה חודשים בדיוק לאחר מכן, ב-16 באוגוסט 2008, ודקה לפני שהחוק בוטל, זה גם מה שהן עשו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מחזירה לאמהות ההומופוביות

בסוף ינואר 2012, דג'נרס נבחרה לפרזנטורית של רשת ההלבשה האמריקאית "ג'יי. סי. פני". לא הרבה זמן אחר כך, ארגון הומופובי בשם "One million moms" קרא למנהלי הרשת לפטר את דג'נרס מהג'וב החדש, בטענה שבחירתה פוגעת בערכים המשפחתיים המסורתיים של לקוחות הרשת. דג'נרס, שרק לעיתים נדירות מתייחסת לסוגיות כמו הומופוביה ואפליה בתוכנית, ואם כבר מעדיפה להתמקד בבריונות נגד צעירים הומוסקסואליים – ניצלה את מונולוג הפתיחה של התוכנית שלה ב-8 בפברואר כדי להחזיר לאמהות האלה, ועשתה את זה כמו שרק היא יודעת.

מנחה ממיטת בית החולים

לזה רק היא מסוגלת: במאי 2007 דג'נרס, שסבלה במשך תקופה מכאבי גב, קרעה רצועה בגבה. היא לא היתה מסוגלת ללכת והרופא ציווה עליה להישאר במיטה למשך מספר שבועות, מה שהיה מאלץ את התוכנית לצאת לפגרה ארוכה. דג'נרס כמובן סירבה לאפשרות הזו ופשוט הגיעה להנחות את התוכנית בתוך מיטת בית חולים, כשאחות צמודה אליה והיא מסוממת ממשככי כאבים (או כך לפחות טענה). לא היה נראה שהיא נהנית מזה במיוחד, אבל כנראה שההצגה חייבת להימשך.

סוף סוף אופרה

האובססיה של דג'נרס לאופרה ווינפרי היא ככל הנראה משהו שהתחיל כבדיחה, לאחר שמבקרי הטלוויזיה האמריקאיים לא הפסיקו להשוות בין השתיים ומיתגו את אלן כיורשת החוקית של מלכת המסך הקטן הרבה לפני שזו האחרונה הכריזה על פרישה. בסופו של דבר, לאורך תשע השנים האחרונות, הסגידה של דג'נרס לווינפרי הפכה לאחת ממערכות היחסים המשעשעות ביותר שיצא לנו לחוות כקהל, החל מקמפיין השכנוע של אלן לאפשר לה להצטלם יחד עם אופרה לשער מגזין "O" ועד הבאתה לתוכנית וצילום שלל סגמנטים יחד. לא היה ספק שאופרה (שאגב, גילמה את הפסיכולוגית של אלן בפרק המיתולוגי ההוא של היציאה מהארון בסיטקום הניינטיז שלה) מאוהבת בה לא פחות. במאי 2011, בשבוע האחרון לשידורי התוכנית של אופרה, אלן דאגה לבחור את הרגעים האהובים עליה ביחסים הביזאריים האלה.

מותחת אנשים עם ג'יי לו

אחד הדברים שדג'נרס אוהבת לעשות בתוכנית שלה הוא למתוח אנשים. זה מתחיל מהדברים הבסיסיים ביותר, כמו למשל לארוב לג'וליה רוברטס בשירותים של חדר ההלבשה שלה ולזנק עליה בשאגות מהפינה, אבל לפעמים היא אוהבת להפוך את זה למתיחות מושקעות ומתוכננות היטב, וכנראה שרק היא מסוגלת לגייס לשם כך את השמות הכי גדולים בהוליווד. וכך, היא הצליחה לשכנע את ג'ניפר לופז - כמו גם את ג'ניפר אניסטון בפעם אחרת - ביוני 2011 למתוח יחד איתה אזרחים תמימים לופז הוצבה במשרד מפוברק ופגשה מחפשי עבודה שהגיעו להתראיין למשרת האסיסטנט שלה. אלן הדריכה אותה באוזנייה מה בדיוק לומר להם, והתוצאה כמובן משובחת מתמיד.

עושה טראומה לטיילור סוויפט

כמו שכבר ציינו, לפעמים הרעיונות הטיפשיים והבסיסיים ביותר הם אלה שמייצרים רגעים שייזכרו לנצח, כמו למשל הפעם ההיא, מהתוכנית של ה-30 לאוקטובר 2009, כשאלן החליטה להמתין לטיילור סוויפט (האורחת השיאנית של התוכנית – היא התארחה שם כבר 12 פעמים) בשירותים ואז להבהיל אותה בצרחה. הזמרת האומללה פשוט צנחה על רצפת השירותים בפאניקה מוחלטת, ועד היום היא מספרת שטרם התגברה על הטראומה.

גורמת לברק אובמה לרקוד

שנתיים לפני שהוא נבחר לנשיא ארה"ב, דג'נרס כבר ידעה שברק אובמה הוא אישיות מגה חשובה, ולא רק בגלל שהוא היה סנטור, וכנראה שאיזה קול פנימי אמר לה שאם תצליח לגרום לו לרקוד מול המצלמות, יום אחד זה יהיה שווה זהב. אז הנה לכם, הנשיא האמריקאי הנוכחי רוקד בכניסה לתוכנית של דג'נרס, אי שם בסוף 2008, מראה שתרם לא מעט לתדמית הקולית שלו, ואולי גם לבחירתו לנשיא.

גורמת למישל אובמה לעשות שכיבות סמיכה

ואם כבר מר נשיא, למה לא לגרום גם לגברת הראשונה להפגין את הכישורים שלה, ובמיוחד הסוד לטיפוח הזרועות המפורסמות האלה. מישל אובמה הגיעה לתוכנית של דג'נרס בפברואר 2012 ואחרי דיון מעמיק בהרגלי הסדר והניקיון של הנשיא, הן ערכו תחרות שכיבות סמיכה בזמן שהקהל ספר. מוכרחים להודות שזה פשוט מגניב.

מגלה את סופיה ורוזי גרייס

ילדים הם אחד הקלפים החזקים של דג'נרס, כמו בכל תוכנית מהז'אנר הזה – הם תמיד מספקים אתנחתא קומית והאינטרקציות של אלן איתם הן מהמשעשעות שיש, בעיקר משום שהיא לא מראיינת אותם בדיוק כפי שהיא מראיינת את הכוכבים הכי גדולים. לאורך השנים דג'נרס גילתה ילדים מוכשרים ומצחיקים למיניהם, את חלקם איתרה ביו טיוב ואחרים הגיעו אליה לגמרי בכוחות עצמם, אבל צמד הבנות דודות הבריטיות, רוזי וסופיה גרייס, בנות שמונה וחמש, שהגדולה מביניהן עושה חיקוי מדהים של ניקי מינאג' וזמרות אחרות, והקטנה מביניהן סתם מזיזה את השפתיים, הן ללא ספק התגלית הגדולה ביותר שיצאה תחת ידיה של דג'נרס. צריך לראות כדי להבין למה דג'נרס חוזרת ומזמינה אותן לתוכנית שלה.

חושפת את התמונות הגרועות ביותר

אחד הסגמנטים האהובים והמצחיקים של התוכנית, שפשוט אי אפשר היה להשלים את הרשימה הזו בלעדיו. לפינה הזו קוראים "Best bad paid-for photos", ובמסגרתה אנשים מנדבים את תמונות הילדות המביכות ביותר שלהם, וקשה להאמין שמישהו שילם לצלם כדי שיתעד את המראות הזוועתיים של שנות השישים-שבעים-שמונים-תשעים. הקונספט התפשט גם ל"קעקועים הגרועים ביותר ששילמו עבורם" ולז'אנרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully