וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה: הדס ירון זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר

8.9.2012 / 20:50

השחקנית הצעירה זכתה בפרס בפסטיבל ונציה על תפקידה בסרט "למלא את החלל" של רמה בורשטיין. בפרס הסרט הטוב ביותר זכה "Pieta" של הבמאי הדרום קוריאני קים קי-דוק

הישג ענק לשחקנית הדס ירון בת ה-22: הצעירה הישראלית, המגלמת חרדית ב"למלא את החלל" של רמה בורשטיין, זכתה הערב (שבת) בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה, עיטור בו זכו בעבר קתרין הפבורן, בטי דייוויס, ויוויאן לי, שירלי מקליין, איזבל הופר, טילדה סווינטון, ונסה רדגרייב, קתרין דנב, ג'וליאן מור, קייט בלנשט, הלן מירן וכוכבות בעלות שם רבות אחרות.

זהו הישג יוצא מן הכלל בעיקר בהתחשב בעובדה ש"למלא את החלל" הוא בסך הכל סרט הקולנוע העלילתי הארוך השני של ירון, שקודם לכן הופיעה בצד טלי שרון ב"למראית עין" מ-2005.

"אני המומה ונרגשת. לרגע כזה אי אפשר להתכונן. הוא מעבר לחלומותי", אמרה ירון לאחר הזכייה. "אני מודה לצוות השופטים שבחר להעניק לי את הפרס המדהים הזה. תודה מיוחדת לרמה בורשטיין ואסף אמיר שבזכותם נוצר סרט כל כך מרגש. תודה לכם שהאמנתם בי מתחילת הדרך".

קודם לירון, רק שני שחקני קולנוע ישראלים זכו בפרסי המשחק באחד מן הפסטיבלים הגדולים באירופה, ובשני המקרים זה היה בקאן – עודד קוטלר על "שלושה ימים וילד" (1967) וחנה לסלאו על "אזור חופשי" (2005). כוכבת "למלא את החלל" הרבה יותר צעירה והרבה פחות מנוסה מכפי שהם היו בזמנו, כך שהזכייה שלה יותר ראויה לציון, ובכלל היא אחד ההישגים המדהימים של הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות.

"אין מילים לתאר את גודל החוויה שעברנו בשבוע זה"

קאסט הסרט "למלא את החלל" בפסטיבל הסרטים בונציה. Gareth Cattermole, GettyImages
מודה לכולם. רמה בורשטיין/GettyImages, Gareth Cattermole

עצם העובדה שהסרט "למלא את החלל" יצא מוונציה בכיסים מלאים אינה מפתיעה, שכן הקרנות הסרט נתקלו בקבלת פנים חמה הן מצד הקהל והן מצד התקשורת, וכל החזאים המובילים ניבאו לקראת הטקס כי הוא יקטוף את אחד הפרסים הראשיים.

במאית הסרט רמה בורשטיין הודתה בתום טקס הענקת פרסים לחבר השופטים על הבחירה בסרט ולקהל "על החום ואהבה שהרעיף על הסרט". בורשטיין המשיכה והודתה "לקאסט המדהים ולצוות ההפקה שמלווה אותי בדרך ארוכה זו. אני נרגשת יחד עם הדס - הפרס הזה מגיע לך על כשרון יוצא דופן שחצה גבולות ושפה וחדר לליבם של השופטים והקהל כאחד. אין לי מילים לתאר את גודל החוויה שעברנו בשבוע זה. אהבה, כמו זו המתוארת בסרט, חזקה יותר משפה ותרבות. הרגשות האנושיים הם שפה אוניברסלית. השבוע נוכחנו בכך".

הקרנת הבכורה המקומית של "למלא את החלל" תהיה בפסטיבל חיפה הקרוב. כמו כן, נוסף לוונציה, הוא יוקרן בקרוב בפסטיבלי הסרטים של טורונטו, ניו יורק ולונדון, ונרכש כבר להפצה אירופאית.

עוד על "למלא את החלל" בוואלה! סרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט הטוב ביותר. "Pieta"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את פרס השחקן הראשי הטוב ביותר קטפו במשותף חואקין פיניקס ופיליפ סימור הופמן על הופעתם ב"המאסטר" של פול תומס אנדרסון (שגם זכה בפרס חבר הבמאי), שעורר רעש רב בשל איכותו ובשל מה שנהוג לפרש כעיסוק ביקורתי בסיינטולוגיה. את פרס אריה הזהב, העיטור היוקרתי בטקס, לקח "Pieta" של הבמאי הדרום-קוריאני קים קי-דוק (במאי "להרגיש בבית"), שעוסק בסיפורו של גובה חובות אכזרי שמפגש מפתיע יכול להעניק סוף כל סוף גאולה לנשמתו. בפרס חבר השופטים זכה הקולנוען האוסטרי אולריך זיידל על "Paradise: Faith".

בפרס התסריט הטוב ביותר זכה הקולנוע הצרפתי המופלא אוליביה אסיאס ("קרלוס") על "Something In The Air", דרמת התבגרות אישית העוקבת אחר כמה צעירים אידיאליסטים בני מולדתו בתחילת שנות השבעים.

לאחר שכבש את ונציה, המטרה הבאה של "למלא את החלל" היא פרסי אופיר המקומיים, שיחולקו בחיפה ביום שישי ה-21 בספטמבר. זכייה באוסקר הישראלי, תאפשר לו להתמודד על פרס הסרט הזר באוסקר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully