וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין: נפנה לבג”ץ נגד מינוי ניצן למשנה ליועמ”ש

טל שלו וגלעד גרוסמן

7.9.2012 / 18:04

הממשלה תצביע בישיבתה הקרובה על מינויו של שי ניצן, אותו הגדירו בימין ”שערורייתי”. לחץ מופעל על שרים בליכוד להתנגד למינוי: ”האין משפטנים איכותיים מהמחנה הלאומי?”

לחץ כבד על שרי הממשלה בניסיון למנוע את מינויו של עו"ד שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים: המינוי אמור לעלות להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, אולם גורמים בימין פועלים להורדת הנושא מסדר היום ומאיימים לפנות לבג"ץ נגד מינויו של ניצן, אותו "שערורייתי". כמו כן, החל משעות הבוקר (שישי) מקבלים שרי הליכוד ועוזריהם מסרונים מפעילי ימין, בהם הם נקראים להתנגד למינוי של ניצן, שבתפקידו הקודם כמשנה לפרקליט המדינה עורר לא אחת זעם מהמתנחלים.

הפגנת פעילי ימין מול ביתו של שי ניצן בקריאה "שי ניצן- אויב התורה", פברואר 2011. עומר מירון
הפגנת פעילי ימין מול ביתו של ניצן/עומר מירון

"חיוני להצביע נגד מינוי מסוכן של שי ניצן! יש להתבטא בתקשורת!! לדפוק על השולחן!! וכמובן - להגיע ביום א' ולהצביע נגד", נכתב באחת ההודעות ששיגרו פעילי ליכוד לשרים. בהודעה אחרת מודגש כי "תפקיד ממשלה לאומית למנות אנשים לאומיים לתפקידי מפתח רגישים. אל תיתן ידך למינוי מסוכן שכזה. האין משפטנים איכותיים מהמחנה הלאומי? עד מתי נרקוד לצלילי חליל הפרקליטות שונאת ההתיישבות". עם זאת, לפי ההערכה, מכיוון שמינויו של ניצן יובא על ידי שר המשפטים, יעקב נאמן, מרבית השרים יתמכו בסופו של דבר באישור המינוי.

במקביל, עורך הדין נפתלי ורצברגר מהפורום המשפטי למען א"י, שלח מכתב לשר המשפטים יעקב נאמן, בו הוא מבקש מנאמן להימנע מלהעלות את המינוי בישיבת הממשלה. במכתב הוא טוען שמדובר במינוי ללא מכרז בניגוד לכללי המנהל התקין. עו"ד ורצברגר כותב כי יש לו הערכה אישית לכישוריו של ניצן, ו"כאשר במערכת המשפטית הציבורית קיים מגוון רב של תפקידים שמר ניצן יוכל לשרת בהם, אולם לא בדרך של המחטף המתוכנן שהפגיעה שבו מרובה מתועלתו". הוא הוסיף כי אם נאמן לא יענה לבקשה, בכוונת הארגון "לפנות לערכאות המתאימות".

בתפקידו החדש יכריע ניצן בנושאים הקשורים לשטחים

מדובר במשרה חדשה שנוצרה עבור ניצן לבקשת היועץ יהודה וינשטיין, שבמסגרתה הוא יסייע בטיפול בשורה של נושאים ביטחוניים ומדיניים לרבות בתחום הפעולות החבלניות ומערכות הביטחון. במשרד המשפטים הבהירו כי מדובר במינוי שנעשה על פי הכללים המקובלים. מהגדרת התפקיד עולה, כי במסגרת תפקידו החדש ניצן יאלץ להכריע בנושאים הקשורים לשטחים. בתפקידו הקודם שימש ניצן כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ובין השאר אישר הוצאת צווי הרחקה מינהליים לפעילי ימין והורה על חקירתם של רבנים ופעילי ימין בחשד להסתה. כתוצאה מכך הפגינו פעילי ימין נגדו ואף הופץ באינטרנט סרטון הקורא לרצוח אותו.

ניצן סיים את תפקידו לפני מספר חודשים, ומאז הוא נמצא בהמתנה לשיבוץ בתפקיד חדש. במשרד המשפטים אמרו מספר פעמים כי ניצן זוכה להערכה מצד היועץ ופרקליט המדינה, וכי יש רצון להשאירו במערכת. מנגד, הלובי הפוליטי נגד הפרקליטות ופעילי ימין ניסו למנוע את מינויו. ביוני הורתה הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ אורי אריאל, להעביר לבדיקת מבקר המדינה את הטענה שמשרד המשפטים מנסה "לתפור" תיק שאין בו צורך עבור ניצן.

אז נטען כי מדובר במחטף ובהתנהלות בלתי ראויה של ראשי משרד המשפטים, אולם קשה להשתחרר מהרושם שלא מדובר בהחלטה לגופו של ענין, אלא לגופו של אדם. הרושם רק מתגבר לאחר שח"כ אריאל קרא לשרי הליכוד שלא לתת יד למינוי אדם ש"פועל תחת אג'נדה ברורה של פגיעה בהתיישבות ובמתיישבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הצבעה נוספת - שדרוג מעמד מכללת אריאל

בישיבת הממשלה הקרובה צפויה לעלות הצעה טעונה פוליטית נוספת - ההצבעה על שדרוג מעמדה של מכללת אריאל לאוניברסיטה. לפי נוסח הצעת ההחלטה של שר החינוך, גדעון סער, הממשלה תנחה את אלוף פיקוד המרכז לאשר את החלטת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון על שדרוג מעמד המכללה. "הממשלה קובעת כי היא רואה חשיבות לאומית בהסבת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה, ומנחה לנקוט בפעולות הדרושות לצורך קבלת החלטה בדבר אישור החלטת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון", נכתב בהצעה. הצעת ההחלטה מובאת לאישור למרות ששר הביטחון המליץ מוקדם יותר השבוע להמתין עם אישור ההחלטה עד לאחר הכרעת בג"ץ בעתירה שהגישו ראשי האוניברסיטאות, המתנגדים לשדרוג המעמד. עם זאת, לנוכח לחץ פוליטי שהופעל מימין, החליט ראש הממשלה להביא את הצעת ההחלטה לדיון השרים, אך זו כפופה לאישורו של היועץ המשפטי, שייתכן וימתין גם הוא עד לאחר פסיקת בג"ץ בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully