וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מנע מעבר מזון למסתננים לכודים בגדר הגבול

רמי שני

5.9.2012 / 12:59

הצבא בלם ניסיון של פעילים להעביר המזון למסתננים מאפריקה השוהים בשטח שבין הגדר הישראלית לזו המצרית. הפעילים ינסו להעביר המשלוח דרך הצבא או דרך גורם מתווך אחר

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

פעילים למען זכויות אדם ממרכז הארץ ניסו הבוקר (רביעי) להעביר משלוח מזון לקבוצת מסתננים מאפריקה, שניסו להיכנס לישראל אך נבלמו בידי כוח צה"ל, ושוהים כעת בשטח שבין הגדר הישראלית לגדר המצרית בגבול. לאחר שנתקלו בסירוב מצד החיילים, הביעו הפעילים כעס על התנהגות מדינת ישראל בטיפולה בעניין, וכינו את שר הפנים אלי ישי בשמות גנאי.

זמן קצר לאחר מכן השאירה קבוצת הפעילים את שקיות המזון במחסום הצבאי בכביש 10, כדי שהחיילים יפעלו להעביר את המצרכים לידי קבוצת המסתננים, המונה כ-20 נתינים זרים. יצוין כי גם במהלך הלילה הובא משלוח מזון אל גדר הגבול בסיוע הצבא, שם הוא הושאר בנקודה בה המסתננים יוכלו לקחת אותו.

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
"עליהם לשוב לצד המצרי ולחזור לארץ המוצא". גבול ישראל-מצרים/AP

לאחר שנתקלו בסירוב מצד החיילים הם הביעו כעס על התנהגות מדינת ישראל בטיפולה בעניין, וכינו את שר הפנים אלי ישי בשמות גנאי. לאחר שהניחו הפעילים את המזון ליד המחסום, הם עזבו את המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בצה"ל מעריכים כי השלמת בניית גדר המערכת לאורך 220 ק"מ בגבול ישראל-מצרים תעצב מחדש את המציאות באזור, אולם הם עדיין לא מצליחים להתמודד עם התופעה של קבוצות של אריתראים שמגיעות לאזורים בהם הושלמה בניית גדר המערכת, ומבקשים להיכנס. לפני כשבוע הגיעה קבוצה של יותר מעשרה אריתראים לגדר, סמוך ליישוב קדש ברנע, וביקשה מחיילים שהגיעו למקום להיכנס לשטח ישראל, אך נענתה בסירוב חד-משמעי. לאחר שהחיילים הבחינו כי האריתראים מסרבים לעזוב את המקום, הוחלט לתת להם שתייה ומזון, כדי למנוע בעיה הומניטרית.

פנייה של ארגוני זכויות אדם למערכת הביטחון לאפשר להם להיכנס לשטח ישראל לא הועילה. גורם ביטחוני התייחס למקרה, ואמר כי "ההנחיות בנושא הזה מאוד ברורות. עליהם לשוב לצד המצרי ולחזור לארץ המוצא. הגדר נבנתה כדי למנוע הסתננות של אזרחים זרים לישראל. אם נכניס אותם, לא עשינו כלום מאחר שאחריהם יבואו קבוצות נוספות של אזרחים זרים. יש חוק במדינה, והחלטת ממשלה בנושא, והצבא פועל בהתאם לכך".

מודבר צה"ל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully