וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באוויר: סגן מפקד בית הספר לצניחה נפצע

4.9.2012 / 11:05

סגן-אלוף יואב כוכבא תירגל צניחה חופשית באזור פלמחים, במהלכה הצונח פותח את המצנח בעצמו. אלא שבמהלך הצניחה נפתח גם המצנח השני. תוך כדי נפילתו שיחרר כוכבא המצנח ונפגע

סגן מפקד המרכז להטסה והכשרות מיוחדות של זרוע היבשה, סגן-אלוף יואב כוכבא, נפצע הבוקר (שלישי) באורח קל במהלך צניחה באזור חוף פלמחים, דרומית לראשון לציון. הוא פונה על ידי צוות רפואי שבדק אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שיבא בתל השומר.

צה"ל מרחיב את עולם הצניחה: פלוגות הסיור של זרוע היבשה, יוצנחו עם ג'יפים וטרקטורונים בלב שטח האויב, אפריל 2012. דובר צה"ל
"הקצין פעל כפי שהיה מצופה ממנו"/דובר צה"ל

גורם צבאי מסר כי מתחקור ראשוני עולה כי במהלך הצניחה, מסיבה שאינה ברורה, נפתחו בו זמנית שני מצנחים, במקום מצנח אחד. לדברי הגורם, סגן-אלוף כוכבא "הפגין קור רוח ופעל על פי הנהלים, למרות הפציעה". הגורם הצבאי הסביר כי בהתאם לנוהל, סגן-אלוף כוכבא שחרר את אחד המצנחים ונחת על הקרקע. "הבדיקה מעלה כי הוא לא נפגע במהלך הנחיתה על הקרקע, אלא עוד בהיותו באוויר. כפי הנראה הוא נפגע מקפיץ או ממיתר של אחד המצנחים", העריך הגורם. "מדובר באירוע חריג מאוד ויאמר לזכותו של הקצין שהוא פעל כפי שהיה מצופה ממנו, לפחות על פי הממצאים הראשונים".

מפקד בית הספר לצניחה לשעבר, אלוף-משנה (במיל') חיים דואק הסביר כי "צניחה חופשית מתורגלת באופן שונה מצניחה רגילה. המצנח הראשון הנפתח במהלך צניחה חופשית מתבצע כתוצאה מפעולה רצונית של הצונח, אך במידה ונפתחים שני מצנחים חייב הצונח לוותר על אחד מהם, מאחר ולא ניתן לצנוח על הקרקע עם שני מצנחים בו זמנית". לדבריו, "בהתאם לדיווח, נראה שהקצין פעל על פי הנוהל, ניתק את אחד המצנחים והשתלט על מה שקרה באוויר. בצה"ל מבצעים צניחות רבות ומספר הנפגעים, ביחס לצבאות מערביים, הוא נמוך מאוד. יש יותר נפגעים בנסיעה על הכביש מאשר בצניחה".

לא הפעם הראשונה שקצין בכיר נפגע בצניחה

המרכז להטסה והכשרות של זרוע היבשה (מרהו"ם) כולל בתוכו את בית הספר לצניחה, שמכשיר את כלל הלוחמים והמפקדים לצניחה במתארים שונים. בבית הספר לצניחה משרתים מדריכים ומדריכות בשירות סדיר וקבע שצברו ניסיון רב. לאחרונה, הודיע מפקד המרהו"ם, אלוף-משנה יובל ג'רבי, כי בצה"ל הוחלט על החלפת מתקן האימונים שמכשיר את הלוחמים לפני צניחה.

בשנת 2008 אירעה תאונת צניחה במהלכה נפצע באורח קשה מפקד המרהו"ם דאז, אלוף-משנה דרור פלטין, לאחר שהמצנח אליו חובר לא נפתח בזמן המתוכנן. גם אז אירעה בתקרית במהלך אימון צניחה בחוף פלמחים. כתוצאה מהחבטה בקרקע, בתחילה אובחן הקצין עם שבר ברגלו, אך לאחר בדיקה נוספת התברר כי שתי רגליו נשברו ומצבו הידרדר במהירות. מאוחר יותר התברר כי פלטין שבר את שתי רגליו וסבל משברים במקומות נוספים, דימומים פנימיים וחבלות.

בתקרית אחרת שאירעה בשנת 2008 נפצע באורח קל חייל מגדוד הנח"ל החרדי לאחר שמעד ממתקן הצניחה בתל נוף. בדיקת האירוע העלתה כי אחד ממנגנוני המתקן ניזוק כתוצאה משחרור בורג. בתרגיל הצניחה החטיבתי שביצעו הצנחנים לפני מספר חודשים, יותר מעשר שנים אחרי התרגיל האחרון, נפצעו עשרות חיילים, מרביתם באורח קל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully