וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב: סמסונג הפרה פטנטים של אפל

חבר המושבעים במשפט שהתנהל בין שתי חברות הענק פסק פיצויים בגובה כמיליארד דולרים לחברה האמריקאית. בהחלטה נקבע כי אפל לא הפרה אף פטנט של סמסונג

המושבעים מעדיפים את אפל, ברוב המקרים. חבר המושבעים במשפט בין אפל לבין סמסונג חזר הלילה (ו') עם פסק הדין במשפט שהתנהל בחודש האחרון בקליפורניה, ופסק בעיקר לטובת אפל. תשעה מושבעים העניקו לאפל פיצוי בגובה 1,051,955,000 דולרים על כך שסמסונג הפרה פטנטים ועיצובים מוגנים השייכים לחברה האמריקאית בחלק ממכשיריה. לסמסונג המושבעים לא העניקו אף לא דולר אחד, לאחר קביעה שאפל לא הפרה פטנטים שלה. אפל לא ניצחה את סמסונג בכל הסעיפים, אבל כן הצליחה להוכיח למושבעים את נכונות טענותיה במרבית הטענות.

בו בזמן, יש להבין כי מדובר רק בשלב הראשון של המאבק המשפטי. סמסונג כבר הודיעה כי היא תערער על פסק הדין, ואף ביקשה מהשופטת לבטל אותו בעקבות זה שהתיק עולה לערכאה גבוהה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החברה הקוריאנית עשתה שימוש באפקט שקשור לגלילת מסך. מכשירי סמסונג ואפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפט בין אפל לבין סמסונג הוא מהחשובים בעולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות. סמסונג - יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם כיום, הואשמה על ידי אפל בהפרה של כמה פטנטים ועיצובים מוגנים ברוב המכשירים אותם השיקה בשנים האחרונות. אפל טענה כי ההפרות כוללות שימוש באפקט הקפיצי כשגלילה מגיעה לסוף העמוד במסך הטלפון ועיצוב של האייקונים במכשירים. סמסונג מצידה האשימה את אפל גם היא בהפרת פטנטים, רובם טכנולוגיים.

בבסיס המאבק נמצאת מדיניות רישוי פטנטים שנחשבת בעיני רבים כיום לבעייתית, המאפשרת לרשום פטנטים על תוכנה ולא רק על מוצרים פיזיים. חלק משמעותי מהפטנטים שמאושרים בתחום הזה דומים או זהים לפטנטים אחרים, זאת מכיוון שקל מאוד לתאר מנגנונים אמורפיים כמו "מנגנון חיפוש באמצעות שורה אחת במספר מקורות מידע".

חברות הסטארט אפ הקטנות מפסידות

כתוצאה מכך נוצרת תרבות עסקית שבה לחברות ענק יש אלפי פטנטים שניתן לאתר במרכיבים רבים במוצרים של מתחרים. החברות הללו תובעות אחת את השניה, רובן בתקווה להשיג הסכמי רישוי הדדיים - בריתות פוליטיות, בעצם. מי שמפסיד בדרך כלל הן חברות סטארט אפ קטנות, שלא מסוגלות להשיק מוצר בלי לקבל דרישה לרישוי פטנטים מאחת הענקיות במקרה הטוב, ומ"טרול פטנטים" במקרה הגרוע.

המושג "טרול פטנטים" מתייחס לחברות שאינן מייצרות מוצרים, אלא עוסקות אך ורק בקניית פטנטים וניסיון לדרוש כסף עבורם. החברה הגדולה ביותר שפועלת בתחום הזה כיום היא Intellectual Ventures, שהוקמה על ידי בכיר לשעבר במיקרוסופט, נייתן מיירוולד. החברה, שפניה הציבוריות מראות מעבדת חדשנות המטפלת בהמצאות מרהיבות כמו אקדח לייזר אוטומטי שהורג יתושים ונועד להילחם במלריה (אשר מעולם לא יוצר באופן מסחרי), עושה את רוב הכסף שלה מרישוי פטנטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully