וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרגעים האחרונים של העיתונאית שנהרגה בסוריה

"הם פשוט יורים ללא הבחנה", סיפרה היפנית מיקה ימאמוטו, רגעים ספורים לפני שנהרגה בחילופי אש בין נאמני אסד למורדים בסוריה. בעלה, שהיה לצדה: "לא יכולתי להציל אותה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

בראשית השבוע נהרגה העיתונאית המוערכת מיקה ימאמוטו, כתבת סוכנות הידיעות היפנית העצמאית "ג'פאן פרס", בחילופי אש בין נאמני נשיא סוריה, בשאר אסד, למורדים בחלב, והפכה ליפנית הראשונה שנהרגת בסכסוך בן 17 החודשים, שכבר גבה לקרוב ל-20 אלף קורבנות. היום נחשף תיעוד המציג את רגעיה האחרונים של הכתבת היפנית. ימאמוטו ודאי לא ידעה כי אלו יהיו התמונות האחרונות שתצלם בחייה.

כתבת המלחמות הוותיקה מיפן נהרגה בחלב. רויטרס
הרגעים האחרונים בחייה. ימאמוטו/רויטרס

"הם יורים ללא הבחנה", נשמעת ימאמוטו בעת ההפגזה, "הם מפגיזים את העיר מהאוויר, ויורים לעבר אנשים שרצים אחד אחרי השני. הם פשוט יורים ללא הבחנה".

צילומי הווידאו שתיעדה במצלמה חושפים עיתונאית אמיצה שלא חששה להתלוות ללוחמי מחתרת "הצבא הסורי החופשי", ולהיכנס עמם אל לב הקרבות - אומץ לב שעלה לה בסוף בחייה. "אנחנו נוסעים עכשיו לאזור קדמי יותר, למקום בו בדיוק נחתו שלוש פצצות על העיר. אנחנו מאמינים שנגרם נזק משמעותי, אנחנו יוצאים לשם כדי לחקור", נשמעת ימאמוטו בתיעוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הריסות אחרי הפצצה בעזאז שבסוריה. רויטרס
ההפגזות נמשכות בסוריה/רויטרס

לצד סיקור הקרבות, בחומרי הווידאו ימאמוטו מתגלה גם כאישה רגישה ואכפתית, שמעניקה תשומת לב רבה לתושבים החיים בצל הקרבות. "אנשים עדיין חיים כאן, למרות כל ההפצצות. יש עדיין אנשים שחיים כאן", היא נראית מתעדת. בצילומים מופיע גם קאזוטאקה סאטו, בעלה של ימאמוטו ב-15 השנים האחרונות ועמיתה לעבודה, שהיה לצדה גם ברגעים שנהרגה. בראיון שעות לאחר התקרית, סיפר כי השניים נקלעו לחילופי אש בין כוחות המורדים לנאמני אסד. לצערו, לא היה דבר שיכול היה לעשות. "לא יכולתי להציל אותה", הוא סיפר. "היא הייתה מימיני, שניים או שלושה מטרים. לא ראיתי, הם התחילו לירות מיד, ממרחק של 20-30 מטרים. זיהיתי את הפנים שלהם, והם פתחו מיד באש. איך יכולתי, איך יכולתי? פשוט ברחתי".

עוד בנושא
כתבת יפנית נהרגה בסוריה: ”נורתה על ידי הצבא”
האלימות שוב זולגת מסוריה ללבנון: 10 נהרגו
האופוזיציה הסורית: אסד פושע, לא ננהל כל משא ומתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully