וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים התלוננו: בן ארבע תקף מינית ילדים בגן

רמי שני

15.8.2012 / 19:16

לטענת ההורים, הילד ביצע עבירות מין בלפחות שישה ילדים בגן דתי בבאר שבע, והארגון שבחסותו פועל הגן ידע על שהתרחש, אך לא נקט בצעדים הדרושים. בארגון דוחים את הטענה

הורים בגן ילדים של זרם דתי בבאר שבע מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים בגן, אם לא יורחק ממנו אחד הילדים, שלטענת ההורים ביצע בלפחות שישה ילדים עבירות מין. מדובר בילד בן ארבע, שלדברי אביו של אחד מחבריו, הביא את בנו למקום מוסתר בגן, שם הפשיל את מכנסי הבן ונגע באיבריו המוצנעים בידיו ובפיו.

"הבן שלנו סיפר לנו דברים שזיעזעו אותנו", סיפר האב, "התקשרנו לגננת וסיפרנו לה מה שאמר הבן. בשיחה עם הגננת התברר שהיא ידעה על מקרה אחד שהתרחש שבועיים לפני סיום הלימודים הרשמיים בגן. היא דיווחה למפקחת של הגן ולעובדת סוציאלית, אך הופתעה לשמוע שמקרה דומה התרחש שוב". לטענת ההורים, הארגון שבחסותו פועל הגן, קיבל מידע על המתרחש, אך לא נקט בצעדים הדרושים כדי להפסיק את מעשיו של הילד, להעביר אותו ואת הוריו לטיפול ולהציע טיפול גם לילדים שנפגעו.

בסוף השבוע שעבר נפגשו ההורים והחליטו לנקוט צעדים משל עצמם, על מנת ללחוץ על הארגון ועל משרד החינוך לפעול כדי להרחיק את הילד הפוגע. "ראשי הארגון ידעו על הפגיעה שהתרחשה בגן בסיום שנת הלימודים ובחרו להשתיק ולטייח את המקרה. הארגון בוחר בדרך זו עד לרגע זה. למעשה, עד כה אף גורם לא לקח אחריות על מה שהתרחש. לא הארגון שבחסותו פועל הגן ולא משרד החינוך", אמר האב. הוא הוסיף כי "הדרישה היחידה של הורי הגן היא להרחיק את הילד הפוגע מהגן, ולאחר מכן לגבש ולהפעיל תכנית להתערבות מקצועית להורים ולילדי הגן. ההיגיון מאחורי הדרישה של ההורים הוא שלא יעלה על הדעת להשאיר פוגע בחברת נפגעים, הן עקב החשש לרה-טראומטיזציה של הנפגעים והן עקב הצורך לקדם ולאפשר ריפוי והחלמה של הנפגעים, שחלקם עומדים להתחיל בטיפול פסיכולוגי".

"המקרה דווח לרשויות הרווחה מיד לאחר התרחשותו לכאורה"

לדברי ההורים, התשובות שקיבלו מגורמי החינוך שאליהם פנו היו שהילד לא יוצא מהגן, ושום גורם עדיין לא לקח אחריות כדי לטפל בפרשה. בשל כך, החליטו הורי הגן להשבית את פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

הורים לילדים שלפי החשד נפגעו, הגישו תלונה על המקרה למשטרת באר שבע, משם נמסר בתגובה כי "התיק מטופל על פי הגדרת תיקון דיני ראיות הגנת הילד, ומפאת גילם הצעיר של הילדים הם ייחקרו על ידי חוקר ילדים שאינו חוקר משטרה. עם סיום החקירה יועבר התיק לגורמים המוסמכים לקבלת החלטה בעניין".

ככל הידוע, חלק מהילדים כבר נחקרו בידי חוקרת ילדים מאגף הרווחה של באר שבע. ממחוז דרום במשרד החינוך נמסר כי "המקרה דווח לרשויות הרווחה מיד לאחר התרחשותו לכאורה. הוגשה תלונה במשטרה והמחוז יפעל בהתאם לממצאי החקירה. יחד עם זאת, כל הגורמים הטיפולים והפדגוגיים מעורבים בנושא ויוקצה לגן ליווי מקצועי מתוגבר עד לסיום בדיקת המקרה".

מהארגון שמטעמו פועל הגן נמסר כי "מיד כשהנושא הובא לידיעתנו, דיווחנו למשרד החינוך ולעיריית באר שבע כנדרש על פי חוק, זאת על מנת להבטיח טיפול ראוי בחשש לכאורה שהביעו ההורים. הנושא נמצא כעת בבירור ומטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים. נפעל בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידי הגורמים המקצועיים".

לקריאה נוספת
הבת האשימה אביה החורג באונס, החקירה לקחה שנים
אישום: אב מאשדוד אנס את בתו הקטינה במשך שנים
חשד: שלושה חרדים אנסו צעירה וקטינים בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully