וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בשעת מלחמה, 300 אלף ישראלים ימלטו לאילת

2.8.2012 / 14:57

במשרד להגנת העורף קיימו תרגיל ראשון מסוגו באילת כדי לבחון אם ניתן להקים בה ערי אוהלים במקרה של מלחמה רב-חזיתית. מפקד פיקוד העורף: "תידרש שהייה של ימים במקלטים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

במשרד להגנת העורף קיימו לאחרונה תרגיל באילת, שנועד לדמות תרחיש קיצוני של נהירת תושבים לעבר דרום הארץ במקרה של מלחמה בגזרה הצפונית. במסגרת התרגיל, הראשון מסוגו, נבדקה לראשונה אפשרות להקמת ערי אוהלים בסביבת אילת, והתגבשה הערכה לפיה 300 אלף בני אדם ימלטו לעבר העיר מחשש לביטחונם. במערכת הביטחון אף אומרים כי במצב קיצוני, תישקל אפשרות לבקש סיוע מירדן השכנה.

בעצרת לציון 20 שנה להקמת פיקוד העורף, נשא אמש (רביעי) מפקד הפיקוד, אלוף אייל אייזנברג, דברים ואמר כי "במציאות זו, בה מטרת האויב הינה להתיש את העורף הישראלי ולפגוע בחוסנו באמצעות טונות של חומר נפץ, תידרש האוכלוסייה לימים ארוכים של שהיה במקלטים". אייזנברג הוסיף כי "דווקא האתגרים האלה מחזקים את חובתו של פיקוד העורף לאוכלוסייה מתוך הבנה שכושר עמידתה והחוסן שתפגין הם שיקבעו את גורל המערכה".

השר להגנת עורף, מתן וילנאי, המסיים בימים אלה את תפקידו לקראת מינויו לשגריר בסין, הוביל את התרגיל באילת, שנועד לדמות מתווה של מלחמה בחזית הצפון לצד חזית נוספת באילת ובסביבות העיר.

בתרגיל השתתפו נציגים מכלל משרדי הממשלה, משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש, רשות הנמלים, רשות שדות התעופה והרשויות המקומיות, לצד נציגי פיקוד העורף ופיקוד הדרום. במסגרת ההכנות לתרגיל, מעריכים במערכת הביטחון כי במתווה של מלחמה רב-חזיתית, תצטרך העיר אילת להתמודד עם המרחק הרב משאר חלקי המדינה, שעשוי לנתק את המרחב הגיאוגרפי שלה למשך שלושה ימים מיכולות של העברת ציוד, כוחות, ומזון כולל התמודדות עם פגיעה בתשתיות חיוניות, בהן חשמל, גז ומים.

תרחיש מלחמה: אלף טילים ביום, 500 הרוגים בעורף

מחסום אילת, דצמבר 2011. ברני ארדוב
בממשלה נערכים להעמיד תשתית עצמאית באילת למשך שלושה ימים לפחות/ברני ארדוב

מנכ"ל המשרד להגנת העורף, אלון רוזן, אמר בתרגיל כי "האתגר המרכזי של המשרד להגנת העורף הוא ליצור פתרונות שיאפשרו לאזור לפעול באופן עצמאי ובלתי-תלוי למשך לפחות שלושה ימים". רוזן הדגיש כי במצב מלחמה שעלול לנתק את אילת משאר המדינה, תישקל פנייה לסיוע ממדינות שכנות, בהן ירדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

וילנאי: גזרת הדרום - מוקד פוטנציאלי לארגוני הטרור

במסגרת התרגיל, ציין השר וילנאי כי אילת חייבת לתרגל עצמאות תפקודית, משום שבמתאר מלחמה, שעשוי להיות דומה לזה שהיה במלחמת לבנון השנייה, ניתן להניח שתהיה אליה נהירה המונית. לדבריו, יווצרו מספר אתגרים מרכזיים, בהם היכולת לשמור על תפקוד האזור על תשתיותיו הקיימות ועל קליטה של מאות אלפי אנשים והקמת אזורי קליטה למתפנים וערי אוהלים, הקמת תשתיות בסיסיות של רפואה, תברואה, חינוך, אכיפת חוק וסדר ושליטה בצירי התנועה.

השר ציין בפני המשתתפים בתרגיל כי זו הפעם הראשונה שכלל משרדי הממשלה וגופי החירום מתורגלים באזור אילת והמועצה האזורית אילות, נוכח ההבנה כי מדובר באזור גאוגרפי שבו אתגרים רבים שהופכים ליותר ויותר מורכבים. בשל כך, הדגיש וילנאי, הוחלט לאחרונה לבחון את תפקודה של מערכת "כיפת ברזל" באזור, כמענה לירי הרקטות ממרחב סיני. וילנאי הגדיר את הגזרה כאזור "שהופך להיות מוקד פוטנציאלי של ארגוני הטרור בסיני", ואזור שבו יש "אתגרים חדשים הנובעים מחוסר משילות של מצרים בסיני".

לקריאה נוספת
שר הביטחון ברק מעריך: לא תהיה מלחמה בקיץ הקרוב
הסלמה בגבול הדרום: רקטת גראד נורתה לעבר אילת
מדוע גנץ סובל מנדודי שינה? פרשנות / אמיר בוחבוט

amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully