וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "כוכב נולד", חגית יאסו לקראת אלבום בכורה: "הגזענות מכאיבה לי"

31.7.2012 / 8:16

חגית יאסו מוציאה סינגל ראשון לקראת אלבום הבכורה בהפקת עברי לידר. שנה אחרי "כוכב נולד" היא היתה רוצה להתעסק רק במוזיקה, אבל היא לא מסוגלת להתעלם מהגזענות סביבה

יח"צ - חד פעמי

שנה מעניינת עברה על חגית יאסו, מאז זכתה ב"כוכב נולד". בדיוק שנה מאז שעברה מלהיות אלמונית מוחלטת למנצחת הגדולה ואפילו סמל. במקביל וללא קשר, זו היתה גם השנה שבה הגזענות כלפי יוצאי אתיופיה עלתה לכותרות באופן הכי בוטה בשנים האחרונות. ואם יש משהו שמוציא את יאסו הצעירה (22) משלוותה, זאת גזענות. "אני נתקלת בזה בחדשות אבל לא ברחוב כלפיי. אלה דברים שנורא נורא מצערים אותי. הייתי גם באחת ההפגנות הגדולות בירושלים לפני כמה חודשים. זה משהו שאפילו כואב לי להתחיל לדבר עליו ואני רוצה שכל זה יחלוף - שהכל יהיה שווה".

"גזענות בעיני זו בורות", ממשיכה יאסו להסביר, "אני גדלתי בשכונה שיש בה גם רוסים, מרוקאים ואשכנזים ואני עד היום גרה שם עם ההורים שלי, ואף פעם לא באתי למישהו ואמרתי לו אתם ככה ואתם ככה. לכן זה נורא נורא מצער אותי, שדברים כאלה עדיין קורים בארץ. אני עדיין בחיפושים אחרי האלבום שלי ואני בטוחה שיהיה שיר שמדבר על הגזענות בארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התאהבה בשיר שעברי לידר הציע. חגית יאסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יאסו עובדת על אלבום בכורה בהפקתו של עברי לידר, ולרגל צאתו של סינגל הבכורה שלה –שיר הגעגועים "כל דבר מזכיר", שכתבה הפזמונאית רחל שפירא והלחין תומר הדדי – היא מספרת: "חשבנו איזה שיר נכון להוציא ראשון לרדיו, ועברי אמר שיש לו שיר נורא יפה והוא חושב שהוא יתאים לי. הוא שלח לי ואיך ששמעתי אותו כל כך התאהבתי בשיר ואמרתי: אני לא מחפשת יותר - זה השיר. גם ג'וני (גולדשטיין, שעיבד את השיר יחד עם לידר, נ"מ), נתן הרבה עבודה על השיר הזה".

בתחילת השיר, תוכלו לשמוע בהופעת אורח את אביה, ישעיהו יאסו, מדבר באמהרית. "הוא מפרש את השיר, מספר על סיטואציה של געגוע למישהו קרוב. הוא ממש מספר את השיר בשני משפטים. כששמענו את השיר וחשבנו מה נוכל להוסיף, ישר חשבתי על אבא שלי. זה היה אתגר מאוד גדול להקליט אותו. גם חבר שלי מצעירי שדרות, לידור ממן, שר מאהוול בסוף".

ועל מי את חושבת כשאת שרה את השיר?

"עברי תמיד אמר לי אני רוצה שתתחברי לזה, לאיזה מישהו ותוציאי את האמת שלך בשיר. אז אני חשבתי על אליעד, חבר שלי (השחקן והזמר אליעד נחום, ששירת עם יאסו בלהקה צבאית, נ"מ), וזה מה שעזר לי להתרגש מהשיר כשהקלטתי אותו, וזה עוד לפני שאבא שלי נכנס לתמונה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר שנה. חגית יאסו בגמר "כוכב נולד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבית הוריה שבשדרות ("טוב לי בבית כרגע", היא מספרת) ושנה אחרי אותה הזכייה, יאסו עדיין מהרהרת ב"כוכב נולד": "אני עדיין כל הזמן חושבת על זה, אם לא הייתי מגיעה ל'כוכב נולד' אז מה היה קורה איתי. זאת היתה תקופה כיפית ושאני כל הזמן אספר עליה ואני כל כך שמחה שעברתי אותה. זה לימד אותי הרבה והכין אותי הרבה להופעות ולראיונות בטלוויזיה למשל, שהייתי שונאת ולא יכולתי לסבול את זה, אבל ב'כוכב נולד' הייתי חייבת. מזל שהגעתי ל'כוכב נולד' ועברתי את הדרך הזאת".

יחד עם זאת, יאסו בהחלט לא שקועה בעבר, בזוכרה את הנפילות שידעו רבים מקודמיה במעמד: "תמיד צריך לקחת בחשבון ששיר לא עובד. אבל אני אופטימית ומקווה שזה יצליח ושאנשים יתחברו לשיר. אבל אחרי 'כוכב נולד' צריך לעבוד ולהביא שיר וגם אם הוא לא בא לא שנה ולא שנתיים, תמיד תמיד מחפשים. יש משהו בזה שמחפשים את הדרך ואז הכל קורה".

מה חשבתם על השיר החדש של חגית יאסו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully