וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרוץ לפלאפל הכי גדול, היהודים הפסידו לערבים

בירדן נשבר שיא גינס לכדור הפלאפל הגדול בעולם: 74.75 ק"ג - פי 3 מהשיאן הקודם, שהכינו יהודים בקליפורניה. "זה מאכל ערבי מסורתי, לכן אין זה אלא טבעי שהשיא יוחזק כאן"

ירדן נכנסה אתמול (שבת) לספר השיאים של גינס, כשעשרה שפים ממלון "לנדמרק" בבירה עמאן הציגו את כדור הפלאפל הגדול בעולם: לא פחות מ-74.75 קילוגרמים משקלו. הכדור הענקי מביס בקלות את המחזיק הקודם בשיא, שהיה קטן ממנו פי שלושה: כדור במשקל 23.95 קילוגרמים, שהוכן לפני מעט יותר משנה בפסטיבל אוכל יהודי בקליפורניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
600 איש נעזרו בו כדי לשבוא את הצום. מכינים את הכדור במלון "לנדמרק" בעמאן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכך נרשם פרק נוסף במלחמת הבעלות בין שתי התרבויות על המאכל, שמוצאו כנראה בכלל במצרים - אבל גם בישראל מחשיבים אותו כיום למאכל הלאומי. "הפלאפל הוא מאכל ערבי מסורתי, ולכן אין זה אלא טבעי שהשיא יוחזק כאן", נמסר בהודעה מיוחדת מטעם מנהל המלון, אייסר בתיינה. "אנו גאים בשורשינו הירדניים, ושמחים שהיה ביכולתנו לעשות משהו יוצא דופן כדי להביא את שיא הפלאפל לירדן".

"שיא שיחזיק שנים רבות"

לפי דיווח העיתון "ג'ורדן טיימס", נציגה של ספר השיאים של גינס נכחה אתמול במלון, ואישרה את השיא החדש. "זה הישג נהדר, ושיא מרשים שיחזיק ודאי שנים רבות", אמרה הנציגה, אנאבל לאוודי.

לאחר אישור השיא, שימש הכדור הענקי כמתאבן בסעודת "איפטאר" - השבירה היומית של צום הרמדאן - בה השתתפו 600 איש. "הזמנו אנשים רבים להשתתף באירוע", הסבירה דוברת המלון, סאמיה באדר. "זו הייתה הזדמנות נהדרת למבוגרים ולילדים לחזות בתהליך הכנת כדור הפלאפל הגדול בעולם".

אז איך מכינים את כדור הפלאפל הגדול בעולם? על פי המארגנים, המצרכים היו כדלקמן: 80 ק"ג גרגרי חומוס, 5 ק"ג בצל, 2 ק"ג פטרוזיליה וכוסברה ו-1.2 ק"ג שום. התערובת טוגנה בתוך סיר ובו 350 ליטר שמן.

ומה עכשיו? הכדור - תרתי משמע - חוזר לידי היהודים.

לפני שנה - יהודי קליפורניה מציגים: הפלאפל הגדול בעולם

מלחמת שיאי גינס גם בחומוס - בין ישראל ללבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully