וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה לצד הפליטים: "כמו ההסתה בגרמניה"

אורן רימון בת ה-15 יזמה את הפגנה שהתקיימה בתל אביב במחאה על מדיניות הממשלה כלפי האזרחים הזרים בישראל. "ראיתי איך שמתייחסים לפליטים - סכנה לתרבות שלנו"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

כמה מאות בני אדם, בהם ניצולי שואה ופליטים הפגינו אמש (שבת) בתל אביב במחאה על מדיניות הממשלה כלפי האזרחים הזרים בישראל. ההפגנה, שנולדה כיוזמה של אורן רימון בת ה-15, ואטה בכמן - דור שני לשואה בה מטפלת אורן במסגרת התנדבות בבית האבות בו מתגוררת בכמן ובסיוע הקרן החדשה לישראל. "ראיתי איך שמתייחסים פה לפליטים והחלטתי שאני לא מוכנה לקחת בזה חלק", הסבירה רימון, "אני לא רוצה לחיות במדינה שמתייחסת ככה לפליטים".

ניצולי שואה ופליטים הפגינו בתל אביב. דרור עינב
"עם שמתחיל לשנוא לא יכול לעצור". בכן ורימון בהפגנה/דרור עינב

את הקישור בין מצב הפליטים בישראל לבין ניצולי השואה הסבירה בכמן שגדלה במקום בו עמד בעבר גטו וילנה בליטא. לדבריה, כיום רוב המטפלים שלה בבית האבות הם אזרחים אריתראים, וקשה לה להימנע מלהשוות בין הסיפורים שלהם והסיפורים של הוריה על חייהם כפליטים וכאנשים שכולים. לדבריה, ברגע שעם מפתח רגשות שנאה כלפי קבוצת בני אדם אחרת, "הוא לא יכול לעצור". בהפגנה היא סיפרה שהיום בו התחילה ההסתה נגד יהודים בגרמניה, "מאוד דומה לכאן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה של ניצולי שואה ופליטים בתל אביב. דרור עינב
פליטים לצד ניצולי השואה. ההפגנה בתל אביב/דרור עינב

בכמן הוסיפה וסיפרה על בית האבות: "אחד העובדים כאן הוא ילד בן 18, ששלוש פעמים נמלט מהוצאות להורג. בפעם האחרונה הוא ניצל כי נפל לבור הגופות לפני שפגע בו הכדור. זה הזכיר לי מאוד סיפורים של ניצולים מעטים מרוסיה הכבושה על גבול פולין. הנער הזה עשה את כל הדרך כי משפחתו זקוקה לעזרה כספית", סיפרה.

"הסתכלתי על היחס כלפי מבקשי מקלט וכעסתי", נאמה רימון בהפגנה, "כעסתי איך אנשים מאבדים חמלה כלפי אדם אחר. איך אפשר לראות באמא רעבה, שברחה ממקום בו רצחו את כל ילדיה איום על המדינה שלנו ועל התרבות שלנו. איך עם ישראל לא רואה שהיחס שלו כלפי מבקשי המקלט הוא זה שמסכן את התרבות שלו?", שאלה.

כתבות אחרונות בנושא:
עונש מאסר למסתננים שיעבירו כסף לארצות מוצאם?
ירידה חדה במספר המסתננים: אחדים חוצים בכל לילה
נתניהו: "מסתננים שנסעו בעבר לת"א - עכשיו נכלאים"

(עדכון ראשון: 23:40)

הפגנה של ניצולי שואה ופליטים בתל אביב. דרור עינב
הפגנה של ניצולי שואה ופליטים בתל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully