וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכנים ישראלים פרצו לבתים של אנשי CIA בארץ"

יוסי מלמן

28.7.2012 / 18:54

תחקיר סוכנות AP מגלה שבעשור האחרון נפרצו דירות של אנשי סוכנות הביון המוצבים בישראל. במקרה אחד "התעסקו" הפורצים עם ציוד תקשורת מתקדם. לשכנת נתניהו: "פרסום שקרי"

סוכנים של ה-CIA, סוכנות הביון האמריקאית, סיפרו כי בעת שהותם בישראל בעשור האחרון, נרשמו מספר פריצות לבתיהם, מכשירים רגישים הקשורים לעבודתם נפרצו ומישהו "התעסק איתם" - כך עולה מתחקיר שמפרסמת היום (שבת) סוכנות הידיעות AP שהסתמך על עדויותיהם של שלושה בכירים לשעבר בסוכנות הביון האמריקאית. סוכנות ה-CIA סירבה להגיב באופן רשמי לטענות המועלות בתחקיר שהסתמך על גורמים בכירים בעבר ובהווה ב-CIA. הדיווח מדגיש שהמשטר האמריקאי סבור כי שירותי הביון של ישראל הם העומדים מאחורי כל המקרים הללו, שאירעו מספר פעמים בעשור האחרון. עם זאת, סוכנות ה-CIA סירבה להגיב באופן רשמי לטענות. מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב בתגובה לתחקיר סוכנות AP בעניין פריצות לבתי סוכני ה-CIA בישראל כי "מדובר בפרסום שקרי".

התחקיר אמנם מסתמך על בכירים לשעבר בסוכנות הביון האמריקאית, אולם מהימנותו מוטלת בספק, זאת בשל הרגישות הגבוהה בה מתייחסים בישראל ליחסים בין המדינות. אם אכן אירעו פריצות שכאלו הרי שמדובר בנטילת סיכון גבוהה מאוד על ידי ישראל, על רקע שיתוף הפעולה העמוק בין הארגונים, בין היתר לפי פרסומים זרים, בפיתוח תולעת המחשבים "סטוקסנט" שפגעה במערכת המחשוב של תכנית הגרעין האירנית.

במקרה אחד המתואר בתחקיר, ראש משלחת ה-CIA בישראל שב ערב אחד לדירתו בתל אביב וגילה שציוד התקשורת עמו הוא מתקשר עם מטה הסוכנות בלנגלי וירג'יניה נפרץ. מקרה זהה, נטען בתחקיר, אירע גם לקודמו בתפקיד. במקרה אחר, קצין CIA גילה שהמקרר שלו "אורגן מחדש", זאת על פי החשד לאחר שמישהו פרץ לביתו. הדיווח מדגיש שממשלת ארצות הברית סבורה כי שירותי הביון של ישראל הם העומדים מאחורי כל המקרים הללו. לפי גורמים בכירים בסוכנות הביון, ה-CIA, ישראל היא האיום מספר אחת על ארצות הברית בכל מה שנוגע למודיעין-הנגד באזור.

במסגרת היחסים בין שירותי המודיעין הישראלים והאמריקאים, ובראשם המוסד הישראלי וה-CIA, הושגה כבר בשנות ה-50' של המאה הקודמת הבנה משותפת כי אף ארגון לא ירגל אחר מקבילו. זאת הסיבה שאת המרגל ג'ונתן פולארד הפעילה "הלשכה לקשרי מדע" (לק"מ) ולא המוסד עצמו. עם זאת, במהלך השנים היו דיווחים ששירות הביטחון הכללי הישראלי, האמון על מעקב אחר זרים בכלל ודיפלומטים בפרט השוהים בארץ, פרץ לדירותיהם של דיפלומטים, בעיקר ממזרח אירופה, בעת המלחמה הקרה. כמו כן, ניתן להניח שאנשי הביון האמריקאים יוצאים בנקודת הנחה שהם נמצאים תחת מעקב אחר תנועותיהם והאזנה למכשירי הטלפון בהם הם משתמשים בעת שהותם בישראל.

עוד באותו נושא:
"חיזבאללה עצר 3 מבכיריו שריגלו לישראל וארה"ב"
דיווח: ארה"ב וישראל פיתחו יחד את הווירוס "פליים"
ראש ה-CIA: "ישראל לא תתקוף באירן בעתיד הקרוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully