וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיור יוקרה בהונדורס לגמלאי צה"ל? מניפולציה זולה

27.7.2012 / 13:51

השבוע פורסם ששכונות יוקרה יוקמו לפורשי צה"ל במרכז אמריקה. אודי שמחוני סבור שהגמלאים נפלו קורבן למניפולציה של יזם נדל"ן, שרצוי שיבחר לעצמו רעיונות אמינים יותר

שכונות יוקרה יוקמו לפורשי צה"ל בקוסטה ריקה ובהונדורס, ציינה כותרת נוצצת של כתבה שהופיעה השבוע במוסף העסקים של עיתון מוביל. מנכ"ל חברת הנדל"ן צוטט בכתבה ואמר כי "החברה מגלה הערכה והתחשבות באנשי צבא הקבע, שעשו לילות כימים למען המדינה, וכעת תור המדינה להשיב להם כגמולם, ולכן יזמה החברה את הפרויקט המרתק הזה". כל קורא בר-דעת ודאי שואל האם עסקת השנה יוצאת לדרך, או שמא עוד בלון שיווקי מתרומם לאוויר.

בסיס צבאי סמוך למעל רותם בנגב, מאי 2011. אלברטו דנקברג
איך זה מתיישר עם מעבר לנגב?/אלברטו דנקברג

היה צריך לקרוא את הכתבה מספר פעמים כדי להבין את תוכנה. לכאורה, תם עידן התמימות – כתב זריז וחרוץ קורע את המסכה מעל פרצופם התמים של פורשי צה"ל, וחושף את מזימת השנה – החבר'ה הטובים שעשו את שלהם בשדות הקרב פורשים להם כעת לטובת החופים הנפלאים של מרכז אמריקה, בהשאירם מאחור את המחאה החברתית הבוערת ברחובות, את מאהל הפראיירים ואת הבעיות באירן. כולם יחכו בקיץ הלוהט, החבר'ה עברו לחופי הונדורס. אך האם כך?

לכאורה, אין בעיה בעניין; אחרי השכונות הנאות שנבנו לאנשי כוחות הביטחון ביבנה וראש העין, הגיע גם תורה של קוסטה ריקה. בעוד צה"ל ואנשי הקבע שלו יורדים לנגב ובונים את ביתם במצפה רמון, דימונה ושדרות, מגלים אבותיהם פורשי צבא הקבע הרבה יותר תעוזה ויצירתיות, ומשדרגים את עצמם עם משפחותיהם לשכונות יוקרה מוגנות. אם כבר פנסיונרים, אז עד הסוף. מניפולציה רגשית מתוחכמת שכזו לא ראינו במחוזותינו זמן רב. דומה שאין גבול לדמיון, לציניות ולשיטות השיווק המתוחכמות של יזמי נדל"ן זריזים ויצירתיים, שלוקחים בגסות רוח אוכלוסיה איכותית והופכים אותה למקדם מכירות במרכז אמריקה הלטינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחאה החברתית בוערת, והקצינים יפרשו למרכז אמריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך התעוררו להם בוקר אחד גמלאי צה"ל ליום חדש, ומצאו את עצמם בלי שהתכוונו בעלים של בתי יוקרה. אלא שלא מני ולא מקצתי. לא היה ולא נברא. נעשה כאן שימוש ציני ומניפולטיבי, על סף הנוכלות, בפורשי צה"ל שעל לא עוול בכפם נבחרו לקדם את עסקיה של החברה בבניית כפרי נופש בחו"ל. ברווז עיתונאי שכזה מדליק בנקל מדורות של שנאת אחים – לא פחות. שהרי מה יכול להרגיז ולקומם יותר בימים אלה, כשאזרחי המדינה נקראים להדק את החגורה, כשמחאה חברתית מעט מבולבלת סוחפת המונים לרחובות, ורק ציבור אחד אטום יוצא לו להקים שכונות יוקרה במרכז אמריקה?

חבר'ה, תרדו לנו מהגב, תיבחרו לכם רעיונות שיווקיים קצת פחות מניפולטיביים, וקצת יותר אמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully