וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: לוויתנית כמעט הטביעה את המטפל

במסגרת בדיקת נהלי הבטיחות של פארקי "סי וורלד", בעקבות אסון בו נהרגה מטפלת, נחשף סרטון המתעד את רגעי האימה שעברו על קן פיטרס, שנגרר לעומק הבריכה והשתחרר ברגע האחרון

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

האירוע המתועד כאן התרחש כבר לפני שש שנים - אבל כעת לראשונה הוא נחשף, והצפייה בו מעבירה רעד בכל הגוף. נראית בו לוויתנית ממין "לוויתן קטלן" (או אורקה - Killer whale) בפארק המים "סי וורלד" בקליפורניה שבארצות הברית, כשהיא תופסת את המאמן שלה, גוררת אותו למעמקי הבריכה (העמוקה מאוד), וכמעט מביאה למותו בטביעה.

הסרטון נחשף במהלך הליך משפטי שעסק במצב תנאי הבטיחות של העובדים בפארק הימי. הוא מתעד מופע לוויתנים שנערך בפני קהל בסניף של רשת הפארקים הימיים בעיר סן דייגו. הכל מתנהל כשורה, עד שלפתע נראית נקבת הלוויתן, ששמה קסאטקה, כשהיא תופסת בשיניה את רגלו של מאמנה, קן פיטרס, ומושכת אותו אל תוך המים, בעודו נאבק נואשות בניסיון להשתחרר.

לאחר שניות ארוכות של חרדה, מצליח פיטרס להגיח מעל פני המים, מתנשף, ומנסה להרגיע את הלוויתנית, שעדיין אוחזת בו, בטפיחות על גבה - עד שהיא משחררת את רגלו. כשהוא משתכנע שהיא נרגעה, הוא פותח בשחייה מהירה לחוף שם הוא מקבל עזרה ראשונה מיידית מעמיתיו, שמספקים לו חמצן ומקבעים את רגלו השבורה.

מאמנת הלוויתנים דואן ברנשו בצילום ארכיון עם לוויתן. ג'ולי פלטשר, AP
המטפלת דון ברנשאו מהפארק באורלנדו, עם הלוויתן שהרג אותה ב-2010/AP, ג'ולי פלטשר

הסרטון נחשף במסגרת הליך שנפתח בעקבות אסון שהתרחש בפברואר 2010 בפארק של הרשת באורלנדו שבפלורידה, שם הטביע לוויתן קטלן את המטפלת שלו, דון ברנשאו, והרג אותה. החקירה המתנהלת נועדה לבחון האם המטפלים של הלוויתנים נהנים מבטיחות מספקת. פיטרס עצמו העיד בחקירה כי הוא משוכנע שקסאטקה הייתה משחררת אותו עוד קודם, אם היה נותר רגוע במקום להיאבק בה כפי שעשה. עם זאת, בעקבות האירוע הוחלט בפארק בסן דייגו שמאמנים לא ישחו עוד לבדם עם קסאטקה, כמו גם עם עוד שני פרטים "בעייתיים". מלבד זאת, לא נערכו שינויים בנהלי הבטיחות.

עוד על לוויתנים:
"פארק SeaWorld מפר את החוקה ומשעבד לוויתנים"
צפו: גור לוויתן הוחזר לים - האם ימצא את אמא?
צפו: פרות ולווייתן מקשיבים ממש יפה למוזיקה
אירלנד: 35 לוויתנים ביצעו התאבדות המונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully