וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי החליט: שר המים קנדיל יכהן כראש ממשלת מצרים

ניר יהב

24.7.2012 / 15:46

נשיא מצרים הנבחר ביקש מד"ר הישאם קנדיל להרכיב ממשלה "בהקדם האפשרי". קנדיל, שאינו משתייך למפלגה מסוימת, נחשב לדמות בכירה המקובלת על כלל הזרמים הפוליטיים במדינה

נשיא מצרים ד"ר מוחמד מורסי הטיל על ד"ר הישאם קנדיל, שר המים בממשלת מצרים הנוכחית, להרכיב ממשלה חדשה. בהודעה שפורסמה (שלישי) מטעם לשכתו של מורסי נמסר כי הנשיא ביקש מקנדיל להרכיב ממשלה "בהקדם האפשרי". השניים קיימו פגישות אתמול והיום, ובמהלכן הטיל מורסי על קנדיל להקים ממשלה. יצוין כי קנדיל אינו משתייך למפלגה מסוימת, והוא ממונה לתפקיד בשל כישוריו המקצועיים.

בתום פגישתו עם מורסי, כינס קנדיל מסיבת עיתונאים במטה הנשיאות המצרית, ובה אמר: "ממשלתי תהיה ממשלה של טכנוקרטים. אבחר את השרים שיכהנו בה בראש ובראשונה לפי כישוריהם. הרכבת הממשלה תיעשה בתיאום מלא עם הנשיא. אני מודה לנשיא על האמון שהוא נתן בי". לדברי קנדיל, "המשימה חשובה וקשה ואנו מבקשים מאללה שיעזור לנו וכן מהעם המצרי שיסייע לנו למלא את משימתנו".

ד"ר קנדיל סיים את לימודי התואר הראשון בהנדסה באוניברסיטה במצרים בשנת 1984 והשלים תואר שני ודוקטורט בארצות הברית. בין השנים 2005-1995 עבד במרכז לחקר המים במצרים וכן שימש כמומחה בכיר למים בבנק האפריקאי לפיתוח בטוניסיה. לפני שנה בדיוק, ב-21 ביולי 2011, הוא מונה לשר המים בממשלתו של ראש הממשלה הנוכחי, ד"ר כמאל גנזורי.

גורמים מצרים אמרו הבוקר כי הממשלה החדשה שתקום תהיה ממשלה שתכלול את כל המפלגות והזרמים הפוליטיים בחברה המצרית. עוד בטרם הכריז מורסי על קנדיל כראש הממשלה החדש של מצרים, הבהירו מקורביו של הנשיא המצרי כי בכוונתו למנות "אישיות לאומית המקובלת על כל הזרמים הפוליטים במדינה". בטרם נבחר לנשיא מצרים, הבטיח מורסי למנות ראש ממשלה שלא יהיה חבר בתנועת האחים המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully