וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי חוזר לליכוד: "הנהגת קדימה אינה מייצגת אותי"

פנחס וולף

23.7.2012 / 17:33

השר לשעבר הכריז כי הוא נענה להצעתו של ראש הממשלה לשוב לשורות הליכוד. הנגבי, שהוטל עליו קלון בעקבות הרשעתו בעדות שקר, יוכל ככל הנראה להתמנות לשר

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

כמעט שבע שנים אחרי שהצטרף לקדימה, הודיע השר לשעבר, צחי הנגבי, כי בימים הקרובים הוא חוזר לליכוד. בדף הפייסבוק שלו הסביר הנגבי כי "בשנת 2005 הלכתי אחרי אריאל שרון ונתתי ידי להקמתה של תנועת קדימה. לצערי הנהגת קדימה של היום אינה מייצגת עוד את עמדותיי. לפיכך נעניתי להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשוב לשורות הליכוד".

הנגבי הוסיף כי "בימים הקרובים אחתום באופן רשמי על טופס ההתפקדות לתנועה שבה הייתי חבר למעלה מעשרים שנה. למרות שאני נפרד מתנועת קדימה, אני מאחל לה ולכל נבחריה וחבריה הצלחה בהמשך הדרך".

כזכור, בנובמבר 2010 בית המשפט הטיל על הנגבי קלון, לאחר שהורשע במתן עדות שקר במסגרת פרשת "המינויים הפוליטיים". הקלון הכריח את הנגבי להתפטר מחברותו בכנסת, כאשר הוא יהיה רשאי להתמודד לכנסת הבאה. במהלך היום עלו ספקולציות שונות בדבר יכולתו של הנגבי להצטרף לליכוד או להתמנות לשר. עם זאת, בדיקת חוקת הליכוד העלתה כי כל עוד חלפה שנה מהטלת הקלון או מסיום ריצוי העונש, המועמד רשאי להצטרף כחבר מן המניין לליכוד. במערכת הפוליטית אמרו היום כי הנגבי יוכל להתמנות לשר, אם כי ההערכה היא שארגונים שונים יגישו עתירה לבג"ץ על כך, והוא זה שיכריע סופית בעניין.

צחי הנגבי בהגשת התפטרותו מהכנסת, דצמבר 2010. מגד גוזני
"מאחל הצלחה בהמשך הדרך". הנגבי/מגד גוזני

במאמר ארוך בפייסבוק, הנגבי הסביר את המהלכים שהבשילו ונכשלו ביממה האחרונה. "בימים האחרונים הייתי מעורב במהלך שזכה לביקורת קשה – חלקה לגיטימית, חלקה ארסית", כתב. "לאחר החלטתו של יו"ר קדימה שאול מופז על פירוק ממשלת האחדות, הייתי שותף למאמץ לשכנע כמה שיותר מחבריי בקדימה לתמוך בממשלה ולסייע לראש הממשלה נתניהו להעביר חוק שמגביר את השוויון בנטל עד ה-1 באוגוסט. רק ח"כים בודדים מקדימה גילו נכונות להצטרף למהלך הזה, ולכן חוק הגיוס לא יעבור. הסיכוי להעביר את תקציב המדינה לשנה הבאה קלוש גם הוא, וסביר כי בתוך זמן קצר נמצא את עצמנו במערכת בחירות".

לדברי הנגבי, "כאשר שאול מופז וקדימה נתנו ידם להקמתה של ממשלת האחדות, תמכתי בכך באופן פומבי וחד משמעי. האמנתי בכל לבי שמנהיגי הרוב הציוני חייבים לשתף פעולה למול ההכרעות החשובות שמונחות זמן רב לפתחנו ללא הכרעה. תמיכתי הפומבית והבלתי מסויגת בממשלת אחדות סתרה לכאורה את האינטרס האישי שלי – שהבחירות תתקיימנה במועד מוקדם ככל הניתן, ואני אוכל לשוב לפעילות ציבורית כחבר כנסת".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"צה"ל זקוק לחיילים עם מוטיבציה - לא לאלפי עריקים"

בשלב זה הנגבי הסביר כי הוא תומך בגיוס לכולם , אך "משוכנע כי מטרה זו אינה ניתנת להשגה במהלך כוחני. המגזר החרדי טרם הפנים את מחויבותו למדינה, ובמשך 64 שנות קיומה המדינה עשתה מעט מאד כדי לשנות את המצב. בזכות חוק טל המציאות התחילה להשתנות - אבל כפי שפסק בית המשפט העליון השנה, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. ב-1 באוגוסט חוק טל יבוטל. אם לא תחוקק חלופה ראויה, המדינה תהיה מחויבת לגייס בכוח אלפי חרדים. שוגה מי שמתפתה לראות זאת כמצב רצוי. החברה הישראלית זקוקה לאחדות ושילוב כוחות - לא להעמקת הקרע. היא זקוקה לשוויון בנטל מתוך שותפות גורל - לא מתוך כפייה. צה"ל זקוק לחיילים עם מוטיבציה ורוח התנדבות - לא לאלפי עריקים שיבלו את שירותם בכלא צבאי".

מדבריו עולה צידוד מלא בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע למתווה יעלון. "הוויכוח על גיל הגיוס, העונשים למשתמטים וקצב המימוש הוא חשוב מאד - אך המחלוקת האמיתית היא בין גישה ממלכתית לגישה פופוליסטית", טען. "האם מטרת המשא ומתן היא להגיע להסכמות, או להרוויח נקודות בדעת הקהל? מה אנחנו באמת רוצים - לגייס את החרדים - או לגייס מצביעים?". הנגבי ציין כי בשבועיים שלפני פיצוץ ממשלת האחדות הוא שוחח פעמים רבות עם ראש הממשלה, עם מופז ועם אנשי צוותם הקרובים.

"ניסיתי כמיטב יכולתי לסייע להם להתגבר על משבר האמון שנוצר ביניהם. לצערי הדבר לא עלה בידי. בניגוד לנימת הפרסומים בתקשורת, כמי שהיה בליבת המשא ומתן, התרשמתי שראש הממשלה מוכן ללכת כלפי הציבור החילוני כברת דרך של ממש, גם במחיר של העמקת המתח בינו לבין שותפיו החרדים. בלשון המעטה, לא גיליתי אותה מידה של גמישות מחשבתית אצל נציגינו במשא ומתן".

שאול מופז יו"ר קדימה במליאה בכנסת, יולי 2012. שירן גרנות
"שוחד הוא שוחד הוא שוחד". מופז היום במליאה/שירן גרנות

בפוסט הארוך שכתב, הנגבי הסביר כי חשיבות ממשלת האחדות היא מעבר לנושא שוויון בנטל, גם בנושא הביטחוני של אירן וסוריה. "החלטת יו"ר קדימה לכפות על מדינת ישראל בעת הזו מערכת בחירות מוקדמת תמורת שיפור שולי בדימויו הבעייתי מהווה בעיני חוסר אחריות משווע", תקף. "זו דוגמה בוטה להעדפת האינטרסים המפלגתיים על פני כל שיקול אחר".

"מעמדי בקדימה איתן. גם בליכוד מעמדי טוב מאד. אילו רציתי לחבור לליכוד ולקבל תפקיד של שר בממשלה יכולתי לעשות זאת לפני זמן רב. נכונותי לחזק את הממשלה, בניגוד לעמדת מופז, הייתה עניינית וללא כל בקשת תמורה. אחדים מחבריי בקדימה הרגישו כמוני – שפירוק הממשלה זו שגיאה חמורה. גישרתי בינם לבין הליכוד. לצערי חלקם חששו לפעול על פי מצפונם מתוך חשש שלא יצליחו להיבחר למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה. המהלך לא צלח, ומבחינה ציבורית אכן יש בו טעם לפגם. כוונותיי היו טובות וממלכתיות, ואני מצר על כך שכשלו המאמצים להעניק יציבות פוליטית למערכת השלטונית בעת הכרעות גורליות", סיכם הנגבי.

בעוד הנגבי הודיע על חזרתו לליכוד, נכנס יו"ר קדימה שאול מופז לתפקיד יו"ר האופוזיציה בעקבות פרישתו מהקואליציה. מופז מתח בנאומו בכנסת ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "במהלך 24 השעות האחרונות מתנהל מסע חתרנות של ח"כים מקדימה. זהו מהלך מביש חסר כבוד וערכים, אותו הוביל לא אחר מראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו, שבמו ידיו בחר במשתמטים על פני המשרתים, ניסה לכסות את החרפה בעזרת שוחד פוליטי נלוז. זהו מעשה שפוגע באמון הציבור בנבחריו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מופז הוסיף כי "הבנות והבנים שלנו הנושאים בנטל ציפו מנתיהו להביא בשורה חדשה בנושא השוויון בנטל, הם קיוו שהוא יעמוד באתגר, ינצל את קואליציית הענק שלו ויביא שינוי אחרי 64 שנים של עוול מוסרי. הם לא ציפו ממך לסחור באצבעות כדי להכשיר את ההשתמטות. מי שמציע לגייס את המגזר החרדי בגיל 26 מבקש קיפאון היסטורי. ללא שוויון בנטל לא יהיה צדק חברתי. מי שמבקש לגייס את המגזר ללא חובת שירות אינו מעוניין באמת בשינוי".

"חברות וחברים", פנה מופז לחברי הכנסת, "שוחד הוא שוחד הוא שוחד, הוא עניין דו סטרי, יש את הצד הנותן והמקבל. הם גרועים באותה מידה, ואיזו מידה מוסרית נחותה זו".

"אזרחי ישראל, יש לנו ראש ממשלה שמפחד מהכרעות היסטוריות, שבורח מאחריות ומפחד להכריע. המוטו בלשכתו קובע שמה שניתן לדחות למחר עדיף, לדחות למחרתיים. קדימה חוזרת לאופוזיציה בראש מורם, כדי להמחיש לך ראש הממשלה את גודל החידלון וחוסר המעש שלך ושל הממשלה שלך", סיכם מופז.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
פילוג נוסף בקדימה? רמון מנסה לגבש שביעייה משלו
הפילוג בקדימה תקוע, נתניהו בוחן תאריכים לבחירות
מופז ביקש להפריש המורדים: "אין להם מקום בקדימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully