וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים: "המדינה תתמוך בעתירת תושבי מגרון"

טל שלו ויהושע בריינר

17.7.2012 / 20:30

על אף התנגדות גורמים משפטיים בדיון, פסקו השרים כי המדינה תתמוך בעתירת תושבי המאחז, לפיה 17 מהמבנים בו נרכשו כדין. במגרון ברכו: "ניגוד לתאוות ההרס של שלום עכשיו"

המדינה תתמוך בעתירת תושבי מגרון לבג"ץ, לפיה 17 משפחות שבתיהן נמצאים על אדמות שנטען כי נרכשו לאחרונה יוכלו להישאר בשטח המאחז עד סיום בדיקת המינהל האזרחי - כך החליטה היום (שלישי) פה אחד ועדת השרים לענייני התיישבות, שהתכנסה במשרד ראש הממשלה בירושלים. החלטת הוועדה התקבלה על אף התנגדותם של גורמים משפטיים שנכחו בדיון, אשר טענו כי תשובת המדינה לעתירה שצפויה להיות מוגשת מחר בצהריים, צריכה להיות לכבד את פסיקת בג"ץ, המורה על פינוי המאחז עד ה-1 באוגוסט.

הכפר בורקא. נמרוד סונדרס
"יש חובה להסדיר מעמד היישוב ולהסיר חרב איום פינויו"/נמרוד סונדרס

עם זאת, שרי הממשלה החליטו שלאור המסמכים שהציגו המתנחלים בשבועות האחרונים, הנבחנים בימים אלה במינהל האזרחי וקיבלו אישור בבדיקה ראשונית, תשובת פרקליטות המדינה תהיה שהיא אינה מתנגדת לבקשת העותרים - וכי אם תוכח כשרות הרכישה, הממשלה אף תשקול לאשר מחדש את 17 הבתים אשר לגביהם הוצגו מסמכי רכישה.

בדיון השתתפו השרים משה יעלון, יולי אדלשטיין, בני בגין, גדעון סער, גלעד ארדן, אלי ישי ודניאל הרשקוביץ - בעוד שר הביטחון אהוד ברק נעדר מהדיון, לצד נציג ישראל ביתנו. כמו כן, בדיון השתתפו היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי, ובכיר הפרקליטות מייק בלאס – אשר הביעו התנגדות נחרצת לאימוץ טענות תושבי מגרון, וביקשו להודיע כי המדינה תקיים בכל מקרה את פסק הדין ותפנה עד ה-1 באוגוסט את כלל תושבי המאחז, כפי שהורה בג"ץ.

תושבי מגרון: "שפיות והיגיון בריא"

עם זאת, מאחר ומבחינה משפטית, אם יתברר כי החלקות נרכשו כדין יהיה אפשר לאפשר לחלק מהמשפחות להישאר בבתיהן, החליטו השרים כי המדינה תתמוך בעתירה. "ההחלטה מתחייבת עקב שינוי הנסיבות", נימק השר דניאל הרשקוביץ. גם שר הפנים אלי ישי אמר כי "משעה שהמציאות השתנתה ושייכות אדמות מגרון כבר אינה ברת מחלוקת, יש חובה להסדיר מעמד היישוב ולהסיר חרב איום פינויו".

במגרון בירכו על החלטת ועדת השרים. "ההחלטה לבחון את הסדרת היישוב מגרון מחזירה את השפיות וההיגיון הבריא אל סדר היום, זאת לעומת תאוות ההרס והחורבן של שלום עכשיו", אמרו התושבים. לטענתם, בחודשים האחרונים הם רכשו מספר חלקות בשטח המאחז מידיהם של פלסטינים, כאשר על החלקות מתגוררות 17 משפחות. בנוסף לכך, הגישו מסמכי רכישה על חלקה נוספת אשר אין עליה מבנים, אולם ייתכן ויהיה ניתן להעביר לתוכה קרוואנים ומבנים יבילים אחרים.

במאחז מתגוררות 50 משפחות וכעת, במידה ועמדת המדינה תתקבל, יישארו 17 המשפחות המדוברות בשטח מגרון - בעוד אלה המתגוררות על חלקות אשר אין לגביהן כל טענת רכישה, יעברו אל השכונה החדשה שנבנתה עבור כלל המאחז בגבעת היקב הסמוכה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
המתנחלים עשויים לזכות בשלושה אתרי מגורים, באישור מלא של המדינה/נמרוד סונדרס

במצב שכזה, הרוויחו המתנחלים מכל הצדדים: ראשית, נותרת נוכחות משמעותית של 17 משפחות בשטח המאחז המקורי אשר רק חלקו יפונה. שנית, התושבים שכן יתפנו, קיבלו מידי המדינה שכונה חדשה שהוקמה בעלות של כ-50 מיליון שקלים בקרבת מקום, אשר מסונפת ליישוב השכן כוכב יעקב. שלישית, המדינה פיתחה במקביל שכונה אחרת לטובת תושבי מגרון ביישוב אדם, פתרון אליו דחף משרד הביטחון, בעלות של כ-20 מיליון שקלים נוספים. בפועל, במקום פינוי מאחז - זכו המתנחלים בשלושה אתרי מגורים, באישור מלא של המדינה.

הודעת ועדת השרים נמסרה על רקע אישור המינהל האזרחי, שקבע כי מבדיקות שערך לא עולה חשד כי מסמכי הרכישה שהציגו המתנחלים מזוייפים. למרות הדברים, המשטרה עדיין ממשיכה לנהל חקירה בנושא בעקבות תלונה שהגישה תנועת "שלום עכשיו", הטוענת כי המסמכים הושגו במרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully