וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגר ביומטרי יוודא שתלמידי הישיבות לומדים?

פנחס וולף

16.7.2012 / 18:37

כחלק מהמאמץ למצוא נוסחה שתוודא שחרדים שלא מתגייסים כי "תורתם אומנותם" אכן לומדים, הציעו בליכוד להקים מאגר טביעות אצבע ללומדים, ובכך לפקח על הימצאותם בישיבה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

(צפו בהפגנת החרדים הערב בירושלים)

הליכוד הציע לקדימה: בדיקה ביומטרית לבחורי ישיבה, כדי לפקח על הימצאותם בישיבה. במהלך המפגשים בין נציגי הליכוד לנציגי קדימה בימים האחרונים, אנשי הליכוד הלכו צעד אחד רחוק יותר מקדימה בנוגע לאכיפת הרשומים כ"תורתו אומנותו".

השיטה תפעל על עיקרון שעון נוכחות במקומות עבודה: כל ישיבה תכין מאגר ביומטרי של תלמידיה ותעביר אותו למשרד החינוך. לאחר מכן יוצבו מכשירים ביומטריים בכניסה לבתי המדרש, וכל תלמיד יחויב להושיט את אצבעו למכשיר כדי לרשום עצמו כנוכח בבית המדרש. כיוון שמדובר בטביעת אצבע, לא ניתן יהיה לזייף נוכחות.

עדיין נותרה בעיה אחת: בחור ישיבה יוכל לרשום עצמו במכשיר הביומטרי ולצאת מבית המדרש. כדי לפתור את הבעיה הזאת ההצעה היא שמשרד החינוך יוכל לבצע בדיקה טלפונית בתוך דקות – הוא יבקש מישיבה טביעות אצבע של מספר נוכחים ספציפיים בתוך דקות, כך שמי שלא יהיה בישיבה לא יוכל להגיש את טביעת אצבעו והדבר מהווה עבירה פלילית.
המטרה כפולה: גם ייעול הבדיקה, לעומת הבדיקות המסורבלות והמיושנות הנהוגות כיום, וגם לחסוך השפלה מבחורי הישיבות שבאמת לומדים תורה. "בעקבות הדבר הזה יתגייסו בין רבע לשליש הרשומים כ'תורתו אומנותו'", הסבירו אנשי הליכוד לקדימה, זאת בשל ההערכה כי זהו אחוז החרדים שמרמים ברישומיהם.

לקדימה אין התנגדות להצעה. גם החרדים יתקשו להתנגד פומבית לכך, שהרי הם דואגים לומר מעל לכל במה כי גם בעיניהם מי שלא לומד תורה – יש לגייסו. המאגר יכול לתת הזדמנות לסינון ראשוני בין לומדי התורה לבין המשתמטים ומשתמשים בישיבות להימלט ממחויבותם. עם זאת, העניין יצא לפועל רק אם הקואליציה תצליח לגבש חוק מוסכם לשוויון בנטל.

עוד בנושא
נתניהו על הגיוס: אין רגישות לחרדים כמו שיש לערבים
ח”כ אלקין על הגיוס: ”לא לפגוע בעולם התורה”
נתניהו על הגיוס: ”אי אפשר ליישם מהלך קיצוני מדי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully