וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון מקדם בניית 108 יחידות דיור בשומרון

יהושע בריינר

12.7.2012 / 15:09

מדובר בתוכנית לבניית יחידות דיור בהתנחלות עץ אפרים, אשר תובא להפקדה במינהל האזרחי. ראש המועצה האזורית שומרון: "פתרון למצוקת הדיור לזוגות הצעירים"

משרד הביטחון מקדם תכנית לבניית 108 יחידות דיור בהתנחלות עץ אפרים שבשומרון. מדובר בתוכנית שתובא להפקדה במינהל האזרחי, שעיקרה הוא שינוי ייעודי הבנייה אשר אמורה לאפשר הקמה עתידית של יחידות דיור בהתנחלות. אמנם לא מדובר באישור להתחלה בבנייה, אך הפקדת התוכנית במינהל האזרחי תהווה קידום לבניית יחידות הדיור בעתיד. גורמים במערכת הביטחון מדגישים כי לא ניתנו היתרי בנייה, אלא מדובר אך ורק בתוכנית שאם תאושר, עשויה להביא בעתיד לבנייה במקום, אך עדיין מחייבת אישור נוסף של משרד הביטחון.

עץ אפרים נחשבת להתנחלות קטנה יחסית ומונה כ-250 משפחות. היישוב נמצא מערבית לגדר ההפרדה ונכלל במה שמכונה בהצעות להסדרים עתידיים בשם "אצבע אריאל". כלומר, לאזור שיישוביו עשויים להישאר בשטח ישראל, במסגרת הסכמים עתידיים. מלבד עץ אפרים, קיימים מספר יישובים באזור מערב השומרון, הממתינים לאישורי משרד הביטחון לקידום תכניות בנייה הכוללות מאות יחידות דיור.

"ביישובי השומרון עתודות קרקע, הן על אדמות מדינה והן על אדמה שההתיישבות רכשה, המאפשרות בנייה של עשרות אלפי בתים כל שנה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. ראש המועצה הוסיף כי "אם רשויות משרד הביטחון והמנהל האזרחי לא יערימו קשיים ויאפשרו בנייה, המדינה תוכל לפתור את סוגית מצוקת הדיור לזוגות הצעירים".

הבנייה באיו"ש תחת נתניהו - הגדולה ב-20 השנים האחרונות

לאחרונה התבטאו גורמים בכירים במערכת הביטחון בשיחות סגורות, ואמרו כי תנופת הבנייה ביהודה ושומרון תחת ממשלת נתניהו הינה הגדולה ביותר ב-20 השנים האחרונות. מדובר לא רק בבניה הנעשית בפועל, אלא גם באישורי בנייה עתידיים, ובהם גם חבילת הפיצוי של ראש הממשלה למתנחלים, בעקבות הפלת חוק ההסדרה של למעלה מ-500 יחידות דיור.

מעבר לכך, ממשלת נתניהו אף נתנה באחרונה אישורים סופיים לתוכניות בנין עיר (תב"ע) של שלושה יישובים שלא קיבלו את אישור שר הביטחון. בין שלושת הישובים נכללת ההתנחלות ברוכין שבשומרון, שנחשבה עד לאחרונה כבלתי חוקית.

יש לציין כי אם יתקבלו מסקנות הוועדה המיוחדת בראשות השופט בדימוס אדמונד לוי, המתנחלים כלל לא יצטרכו לקבל אישורים ממשרד הביטחון לבנייה בהתנחלויות כדוגמת עץ אפרים, משום שתכניות המתאר של היישוב כבר אושרו. כיום נאלצים התושבים לקבל אישור של משרד הביטחון לכל התקדמות בתוכניות בנייה בתוך היישוב, מה שמצריך בירוקרטיה ארוכה יותר אשר מעכבת בנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully