וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן קרנסטון: התפקידים הגדולים, מ"סיינפלד" ועד "שובר שורות"

חגית גינזבורג

31.7.2012 / 16:00

ב"שובר שורות", בריאן קרנסטון מגלם דמות מופתית וראשית אך לפניה הוא היה אחד משחקני המשנה המושלמים בהוליווד. לרגל העונה החדשה, הנה המיטב של האיש שנמצא בכל מקום

בריאן כוכב עליון

בריאן קרנסטון. Frazer Harrison, GettyImages
הוא בכל מקום. בריאן קרנסטון/GettyImages, Frazer Harrison

בעוד שברור לגמרי שוולטר ווייט ב"שובר שורות" הוא תפקיד חייו של בריאן קרנסטון והדמות שסיפקה לו יותר הכרה ופסלוני אמי מכל ג'וב אחר, מדובר בשחקן שהשתכשך בשואו ביזנס כבר לא מעט שנים והספיק להפגין את כישורי המשחק הווירטואוזים שלו בשלל תפקידים, עוד באייטיז. רובם היו קטנים אמנם, אבל חלקם הוכיחו בהחלט שהגודל באמת לא קובע. רגע לפני שובה של "שובר שורות" לעונה חדשה, פרגנו לכם סקירה של הדמויות הכי מפחדות, מוצלחות ואלמותיות שקרנסטון גילם לאורך הקריירה, עד שקיבל לידיו מבחנה ואת ארון פול – ועשה היסטוריה בטלוויזיה.

טלוויזיה

פלקון קרסט (1989)

הרבה לפני שמישהו הפנים בכלל שהוא אולי אחד הדברים הכי טובים שיכולים לקרות לטלוויזיה, קרנסטון מצא את עצמו מחלטר בשלל תפקידי אורח קטנטנים בסדרות פח, כמו אופרת הסבון הזו, בה גילם דמות בשם מרטין רנדל. תפקיד כה מזערי, ש-23 שנים אחרי, לאף אחד אין מושג מה הוא היה בדיוק. באותה השנה, אגב, הוא קיבל גם תפקיד קטן וחד פעמי ב"משמר המפרץ".

בבילון 5 (1997)

כל שחקן שמכבד את עצמו צריך לדגום לפחות סדרת חננות אחת, וגם קרנסטון מילא את חובו. הוא גילם דמות בשם אריקסון, מפקד חללית שמתגייס לעזור לתחנת החלל בבילון ואף מוכן להקריב את חייו למענה. מסתבר שקרנסטון תמיד היה טוב בדרמות.

סברינה המכשפה הצעירה (1997)

בפרק שבו סברינה (מליסה ג'ון הארט) משתמשת בקסמים כדי לאתר את שיעורי הבית האבודים שלה, היא נאלצת להתחתן עם הטרול שעזר לה. קרנסטון לוהק לגלם את עורך הדין החלקלק של הטרול.

סיינפלד (1994-1997)

כאן הקריירה של קרנסטון באמת התחילה להתפתח לכיוונים רצויים, וגם הכישורים הקומיים שלו באו לידי ביטוי. דמותו האלמותית של רופא השיניים ד"ר טים ווטלי היתה אולי משנית ביחס לדמויות אורחות אחרות שהבליחו בסיינפלד לאורך השנים, אך נותרה בלתי נשכחת. ד"ר ווטלי היה זה שנתן לג'רי במתנה את מכונת התוויות שקיבל מאיילין, מה שהוליד את הביטוי "Regifting" (שחזור מתנות, בתרגום חופשי), הוא התגייר וגרם לג'רי לחשוד שעשה זאת רק כדי שיוכל לספר בדיחות אנטישמיות (ובעקבותיו קריימר כינה את ג'רי "אנטי-דנטיסט" בפרפראזה על אנטישמיות, כל זאת במסגרת פרק ה"ידה ידה ידה" המפורסם), וכמובן שאי אפשר לשכוח את הפרק שבו ג'רי הולך אליו לטיפול שיניים ומשוכנע שנוצל מינית על ידו בזמן שהיה בהרדמה. בסך הכל, קרנסטון השתתף בחמישה פרקים של הסדרה והותיר רושם אדיר.

קרנסטון ב"סיינפלד" 1
קרנסטון ב"סיינפלד" 2

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי התפקיד השני של חייו. קרנסטון ב"סיינפלד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיקים באפילה (1998)

בפרק בשם "דרייב" (עונה 6), קרנסטון מגלם אדם מופרע שכנראה חולה במחלה סופנית ומדבקת. הוא חוטף את מאלדר (דיוויד דוכובני) במכוניתו ומאיים לרצוח אותו, בזמן שסקאלי דולקת בעקבותיהם.

שיקגו הופ (1998)

קרנסטון גילם כאן את ישו. נראה לנו שכל מילה נוספת מיותרת.

מפגשים מהסוג השלישי (1999)

בפרק שבו דיק משכנע את מארי שיש קונספירציה נגדה באוניברסיטה ושאר המטורללים נוסעים לקזינו, קרנסטון מגלם חקיין סליזי של ניל דיימונד.

מלך השכונה (1999-2001)

קרנסטון גילם כאן את השכן של משפחת הפרנן, הבליח לכמה פרקים ואז עבר לשכונה אחרת (ככל הנראה, לזו שמצלמים בה סיטקומים מתוחכמים יותר).

איך פגשתי את אמא (2007)

בעונה השנייה של הסדרה, קרנסטון גילם את הבוס הזחוח, המלא בעצמו וחסר המודעות לחלוטין של טד (ג'וש רנדור) במשרד אדריכלות, שעיצב גם מודל לבניין בצורת פין ענק. קלאסי.

מלקולם באמצע (2000-2006)

הג'וב שהפך את קרנסטון משחקן של תפקידים אורחים, לכוכב טלוויזיה אמיתי באחת הסדרות המצליחות של תחילת העשור הקודם. קרנסטון גילם את האל, אבי המשפחה הכי לא מתפקדת מאז "נישואים פלוס". טיפוס מעונב, מעורער, חסר ביטחון שרועד מפחד מאשתו ולפעמים גם מהילדים שלו, ומשתדל לעשות כל מה שאומרים לו.

קולנוע

להציל את טוראי ריאן (1998)

תפקיד קטן אך משמעותי בסרטו המפורסם של סטיבן שפילברג. קרנסטון גילם קולונל בצבא האמריקאי, מבין אלה שמקבלים החלטה להציל את טוראי ריאן לאחר שמסתבר כי שלושת אחיו נהרגו במלחמה. הקריאה "חייבים להציל את טוראי ריאן", היא תרומה משמעותית כשמדובר בסרט שאומר שאכן, צריך להציל את טוראי ריאן.

מיס סאנשיין הקטנה (2006)

שוב תפקיד קטן בסרט גדול, הפעם קרנסטון מגלם את סטן גרוסמן, מי שאמור לעזור לדמותו של גרג קיניר, אבי המשפחה, להוציא לאור את הספר שהוא רוצה, אך בסופו של דבר מסתבר שהוא היה עוד סוג של נוכל.

דרייב (2011)

קרנסטון גילם את דמותו של שאנון, בעל המוסך שבו עובד גיבור הסרט, ריאן גוסלינג, והוא גם זה שמחליט לערב את המאפיה ולהכניס את הנהג למירוצי מכוניות מקצועיים, מה שכמובן מסבך מאוד את כל העסק. תפקיד פנטסטי ואנטיתזה לתפקיד שכבר הפך אותו לדמות מפורסמת ב"שובר שורות".

לארי קראון (2011)

קרנסטון נכנס לליגה של הגדולים עם סרט לצדם של טום הנקס וג'וליה רוברטס, בפרויקט הכתיבה והבימוי הראשון בקריירה של הנקס. קרנסטון גילם את דין, בעלה חובב הפורנו של מרסדס (רוברטס) שמאמלל אותה. הסרט אמנם אמלל את מי שצפה בו, אבל בריאן קרנסטון היה בריאן קרנסטון - מצוין.

דיבוב

משפחת סימפסון (2012)

אחרי ניסיון של שנים בדיבוב בסדרות וסרטים שונים, קרנסטון הגיע השנה אל הגביע הקדוש של האנימציה, וקיבל דמות אורחת משלו במשפחת סימפסון. בפרק ששודר במאי האחרון, הוא דיבב סוכן חשאי שנותן להומר טיפים בנישואין.

פמילי גאי (2008)

דיבב את דמותו המצויירת של דמותו ב"מלקולם באמצע". ב"מלקולם באמצע" הוא היה טוב יותר.

המופע של קליבלנד (2012)

קרנסטון דיבב מבקר אליטיסט במופע פיתומים, כולל מבטא בריטי על חשבון הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully