וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד רב העיר צפת שנחשד בהסתה נגד ערבים

גלעד גרוסמן וקובי דוד

8.7.2012 / 16:30

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד הרב שמואל אליהו בשל חוסר ראיות, מאחר שלא ניתן היה להוכיח שהדברים שיוחסו לו בתקשורת, שעשויים להיחשב כהסתה לגזענות, נאמרו בפועל

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) על החלטתה לסגור את תיק החקירה נגד רב העיר צפת, שמואל אליהו, בשל חשד להתבטאויות המהוות הסתה לגזענות. בפרקליטות ציינו כי תיק החקירה נגנז בשל חוסר ראיות מאחר שלא היה ניתן להוכיח כי הדברים שיוחסו לרב, כפי שפורסמו בתקשורת, אכן משקפים בצורה מדוייקת את הדברים שנאמרו על ידיו בפועל.

הדברים שהעלו חשד לעבירת הסתה נאמרו בראיונות שהעניק הרב אליהו לכלי התקשורת בעקבות פסק הלכה אשר הוציא, יחד עם רבנים נוספים, שאסר על יהודים למכור או להשכיר דירות לערבים, וכן במאמר פרי עטו שפורסם בעיתון "הארץ". בעקבות הפרסומים הורה בחודש נובמבר 2011 היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב בחשד לפרסום הסתה לגזענות, זאת על אף שבעניין פסק ההלכה עצמו, הוחלט שלא לנקוט בהליכים פליליים. הרב אליהו נחקר, ובנוסף נחקרו הגורמים העיתונאיים שבאמצעותם פורסמו ההתבטאויות שיוחסו לרב.

חקירת המשטרה העלתה כי אין ראיות מספיקות לכך שההתבטאויות שיוחסו לרב אליהו בפרסומים השונים בתקשורת הכתובה, התבטאויות אשר בחלקן עשויות להיחשב כהסתה לגזענות, אכן נאמרו מפיו, כאשר לא ניתן לשלול את האפשרות שלפיה קיים פער בין הדברים שאמר לבין מה שפורסם.

"לא ניתן לשלול את האפשרות כי התבטאויות נערכו ושונו"

בידי העיתונאים שראיינו את הרב אין הקלטות של הראיונות, ולגבי אחד הראיונות הפנה הרב למכתב ששיגר לעיתון מייד לאחר הפרסום ובו הוא טוען כי הדברים עוותו. גם בחקירת העיתונאים לא היה כדי לבסס מבחינה ראייתית את הטענה שהדברים נאמרו במדויק על-ידי הרב, וחלקם אף התייחס במפורש לכך שייתכן ונעשו שינויי תוכן.

"בסיכומו של דבר, לא ניתן לשלול את האפשרות כי התבטאויות אלה נערכו ושונו והן אינן משקפות את דבריו של הרב בצורה מלאה ומדויקת", הסבירו בפרקליטות והוסיפו כי "בנוגע לראיון שהעניק הרב אליהו בתוכנית 'מה בוער' בגלי צה"ל הרי שהדברים שנאמרו בו פחותים בחומרתם מאלה המיוחסים לרב אליהו בפרסומים בעיתונות הכתובה".

בפרקליטות מציינים כי בינואר 2011 פורסם גילוי דעת של רבני הציונות הדתית עליו חתם גם הרב אליהו, בו נאמר: "אנחנו מסתייגים ממה שהשתמע מהמכתב שהתפרסם לאחרונה, כאילו יש להפלות לרעה אזרחים שאינם יהודים. לא כן, מדינת ישראל מחויבת להתייחס לכל אזרחיה כשווי זכויות. גישה זו מעוגנת גם בתורת ישראל וגם בחוקי המדינה". משום כך, כאמור, המליצה הפרקליטות כי התיק ייסגר מחוסר ראיות והיועץ המשפטי לממשלה קיבל את המלצת הפרקליטות בעניין.

עוד בנושא
בסביבת הרב אליהו לא נרתעים: "הוא נהג לפי ההלכה"
חקירה פלילית נגד הרב שמואל אליהו בחשד להסתה
הרב של צפת: למנוע השכרה ל"ערבים שונאי ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully