וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לופוליאנסקי קיבל תרומות במיליונים - והכשיר הפרויקט"

טל שלו

3.7.2012 / 14:50

פרשת הולילנד: עד המדינה סיפר על יחסיו עם לופוליאנסקי בעת שכיהן יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בירושלים. "הוא היה חזק, אולמרט נבחר בזכות החרדים - והוא היה מנהיגם"

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעדותו של עד המדינה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ציין ש.ד. את מעורבותו בפרשת הולילנד של אורי לופוליאנסקי, מי שהיה ממלא מקום ראש העיר ירושלים וכיהן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר, עד שנבחר לעמוד בראשות העיר בשנת 2003.

לדברי העד, בפגישתו הראשונה עם לופוליאנסקי בשנת 1994 טען האחרון כי הוא אינו מכיר את פרויקט הולילנד, אך לדעתו מדובר בפרויקט מוגזם ויוצא דופן בירושלים, שלא יתאים בסדרי הגודל והבניה. "אז ביקשתי ממנו להיפגש עם אדריכלים שמעורבים בפרויקט, וגם אז הוא עדיין הביע התלבטויות, אבל לאחר פגישה נוספת הוא השתכנע. מיד אחרי זה הועברו לו תרומות נכבדות ל'יד שרה' וזה מה ששכנע אותו".

הפגישה עם לופוליאנסקי נבעה מכך ש"היה חזק ביותר בקואליציה של אולמרט, שכן בזכות הקול החרדי הוא נבחר לראשות העיר. לסיעות החרדיות הייתה השפעה גדולה - ובראשן עמד לופוליאנסקי". במהלך הפגישה הדגיש עד המדינה כי הוא מייצג את הלל צ'רני, וכי הם מעוניינים בעזרה בקידום הפרויקט.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"צ'רני העביר ללופוליאנסקי תרומות בסך 8.9 מיליון"

"שולה זקן הכירה בינינו", נזכר העד, "המשרד שלו היה סמוך למשרדו של אולמרט, וזקן הציגה אותי כאיש הולילנד ומי שממונה על הפרויקט. היה מאוד חשוב לעשות איתו היכרות הוא היה יו"ר הוועדה שבסופו של דבר אישרה את התוכניות".

לאחר פגישת לופוליאנסקי והעד, נפגש האחרון עם צ'רני ועדכן אותו כי "סוכם (עם לופוליאנסקי - ט.ש.) שבכפוף לאישור ממנו, מדי פעם יינתנו לו כספים עבור יד שרה - שם הוא משמש יו"ר, ועל כך אמר שזה הדבר היקר לו ביותר, שכן הוקם לזכר אמו". לדברי ש.ד., "לופוליאנסקי ידע שהכסף שאני מעביר נתרם על ידי הולילנד, שכן הצ'ק הועבר אליי מהחברה". באשר לסכום המשוער שקיבל לופוליאנסקי, טען העד כי "הועבר היקף תרומות של 8.9 מיליון שקלים ממר צ'רני - מתוך זה כ-2 או 2.5 מיליון היו ליד שרה".

עוד בנושא
פרשת הולילנד: "איש לא ידע על העברת הכספים לזקן"
עד המדינה: "העברתי לשולה זקן 350 אלף שקלים"
עד המדינה נגד אולמרט: "היה צריך את ברכתו, צ'רני שיחד"

  • עוד באותו נושא:
  • הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully