וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "שיגרנו בהצלחה טילי שיהאב 3 וזילזאל"

במהלך יומו השני של תרגיל משמרות המהפכה "הנביא הגדול 7", מדווחים באירן כי נורו במקביל טילים לטווח ארוך, בינוני וקצר. "מדובר בתרגול ירי לעבר בסיסי מטוסים של האויב"

התרגיל האירני "הנביא הגדול 7" בעיצומו: סוכנות הידיעות IRNA דיווחה הבוקר (שלישי) כי משמרות המהפכה של אירן שיגרו בהצלחה טילי קרקע-קרקע לטווח ארוך, בינוני וקצר במסגרת התרגיל המתקיים במחוז סמנאן, ממזרח לבירה טהרן. "הטילים השמידו בסיסים מדומים, במקביל, במספר מוקדים". הבוקר שוגרו עשרות טילים מסוגים שונים באופן סימולטני ו"הם דימו ירי לעבר בסיסי מטוסים של האויב", נכתב בסוכנות הידיעות פארס האירנית.

התרגיל האירני - כותרות אחרונות:
אירן תפגע בכיפת ברזל? "ספק רב, אך צריך לבחון"
צבא שיש לו מדינה: משמרות המהפכה באירן
פרשנות: כיצד ישפיע חרם הנפט על אירן בטווח הארוך?

חיילים של משמרות המהפכה משגרים טיל "שיהאב" במהלך תרגיל ליד העיר קום, אירן, 28 יוני 2011. ISNA,Ruhollah Vahdati, AP
"נורו עשרות טילים"/AP, ISNA,Ruhollah Vahdati

בין היתר, דווח, נורו טילים מסוג שיהאב 1, 2 ו-3, פאתח, קייאם, המפרץ הפרסי וזילזאל. הטווח של טיל "שיהאב 3" הוא עד 1,300 קילומטרים וביכולתו לפגוע בכל מטרה בישראל. לעומתו, הטווח היעיל של "זילזאל" מגיע ל-200 קילומטרים וטילים מסוג זה נמצאים בידי חיזבאללה בלבנון. מטרת התרגיל היא לבדוק את תפקוד מערכות הניווט והמכ"ם של הטילים, את יכולות הפגיעה שלהם ואת מידת הדיוק שלהם.

אירן מקיימות מדי שנה כמה תרגילים צבאיים, וממהרת בכל פעם לפרסם פרטים עליהם בכלי התקשורת המקומיים והבינלאומיים, כדי להפיק רווח פסיכולוגי ותעמולתי. בצד המטרה הרשמית, לבחון את המוכנות הצבאית שלה, משמשים התרגילים גם כאמצעי לוחמה פסיכולוגית, שתכליתה להטיל מורא על ישראל ומדינות המערב, וליצור מצג שווא כאילו אירן היא מעצמה צבאית חזקה מכפי שהיא באמת.

התרגיל, שנכנס ליומו השני מתוך שלושה בסך הכל, החל יום לאחר שנכנס לתוקף חרם הנפט של האיחוד האירופי על אירן, ועל רקע האיסור על בנקים בעולם לקיים קשרים עם מערכת הבנקאות האירנית. סמיכות הזמנים לתרגיל מתפרשת כעוד ניסיון של ההנהגה האירנית להתריס בפני המערב ולהבהיר כי אינה חוששת מפני העיצומים ונערכת לאפשרות שתותקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully