וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם אמיתי": יוצר הסדרה אלן בול חושב על היום שאחרי. ראיון

אלן בול, יוצר "דם אמיתי" חושב שההשוואה בין זכויות ערפדים להומוסקסואלים פשטנית, ומגלה שהדבר הבא שיכתוב יהיה קומדיה. ראיון

עם תאווה לעיסוק במוות וסימפטיה לחריגים בחברה, "דם אמיתי" שבה לאחרונה למסכי הטלוויזיה בעונתה החמישית. אם בעונות הקודמות התמודדו סוקי וחבריה הערפדים והזאבים עם מכשפות, מפלצות, משני צורה וכתות מוזרות, הפוקוס בעונה הנוכחית הוא ערכי מתמיד ומתרכז בדת ופוליטיקה. מי שאחראי לקו העלילתי הזה הוא יוצר הסדרה, אלן בול, שזו העונה האחרונה שלו כחלק מצוות התכנית.

בול בן ה-55, מחזאי יליד אטלנטה שפרץ לתודעה בענק עם אוסקר על התסריט המקורי ל"אמריקן ביוטי" משנת 1999, ידוע משתי הדרמות המצליחות שלו ב-HBO "עמוק באדמה" ובשנים האחרונות "דם אמיתי". לאחר הקיץ הזה הוא כבר יהיה עסוק בפרויקט חדש שהוא עוד לא יכול לספר עליו. אבל רגע לפני שהוא מפנה את כסאו לטובת ידיים טובות של אחרים, כדבריו, הוא מתפנה לדבר על מה שכן נוסף לסדרה בשנתה החמישית, בין השאר הצטרפותו של השחקן כריסטופר מלוני, הזכור מ"אוז" ו"חוק וסדר: מדור מיוחד".

"כתבנו את העלילה של האוטוריטה הראשית עם נשיא הערפדים, לצורך העניין, שמייצג את ההיגיון אל מול אלה המשוועים להנהגה הלכתית דתית. ואני רציתי שחקן בעל עוצמה, סקסי, מפחיד ועדיין מישהו שהצופה יוכל להתחבר אליו ולעודד אותו במאבק שלו", הוא מסביר בראיון אישי המתקיים במשרדו הפרטי על סט הצילומים של "דם אמיתי" בהוליווד, "כריסטופר לא הכיר את הסדרה, אז הוא צפה בה במרתון במהלך סוף שבוע אחד, צלצל אליי מיד אחרי ואמר 'אתם פשוט חבורה של משוגעים, זאת סדרה כיפית ואני לגמרי בעניין'".

סיפרת מזמן שהעונה תעסוק בפוליטיקה ובהנהגה של הערפדים, קיבלת השראה מקמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בנובמבר?

"לחלוטין כן. מוקדם בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית היו כל מיני מתמודדים שהציגו מצע דתי הלכתי, לפיו ארה"ב צריכה להיות מדינה נוצרית אדוקה. כל זה בניגוד למהות של החוקה האמריקאית והאבות המייסדים שלנו. אותי אישית זה הפחיד, יותר מכל יצור מפלצתי אחר. מישל בקמן, ריק סנטורום או ריק פרי, למרות שהוא לא מספיק נבון כדי שיתייחסו אליו ברצינות, הם כולם בלבלו את המוח באג'נדה שלהם להחזיר אותנו אחורה בזמן לימים חשוכים. לכן הגיתי את ההקבלה הערפדית, על כל הפלגים השונים בהנהגה שלהם ומה המשמעות לגבי בני האנוש".

בתור הומוסקסואל מוצהר ופעיל, יש כאלו שאומרים שזכויות הערפדים משולות לסטטוס והלגיטימציה אליה שואפת הקהילה ההומו-לסבית. זה נכון?

"אני חושב שזו השוואה פשטנית מידי. בסופו של דבר הערפדים הם יצורים מרושעים, אבל בכל מה שקשור לזכויות שהם דורשים, זו בהחלט מטאפורה לא רחוקה מהמציאות. מה שאני מבין זה שפשוט מדובר בקבוצה של מיעוטים שרוצה שיוויון זכויות. אם הסדרה היתה לפני 50 שנה היו משווים את המאבק לזה של השחורים בארה"ב, או לפני מאה שנה היו אלה הנשים. ההקשר הוא למיעוט מנודה שתובע הכרה".

ומעבר לעלילה, אתה גם מכנה את העונה הזאת בתור ברומאנס, בגלל האחווה של הערפדים המובילים.

"אלק (אלכסנדר סקארסגרד) וסטיבן (מויר), המגלמים את אריק וביל, הם חברים כל כך טובים בחיים האמיתיים ופעם ראשונה שהדמויות שלהן באותו צד, וזה תענוג גדול עבורם לשחק יחד. יש סצנה בפרק הראשון ששניהם כלואים בתא מטען של מכונית והם פשוט לא הפסיקו לצחוק ולהריץ בדיחות גסות. בשלב מסוים אפילו הבאתי אותם לכאן, למשרד שלי, כדי קצת ליישר איתם קו שמדובר בסדרה רצינית וצריך קצת להרפות מכל השעשועים שלהם".

אנה פקווין. Kevin Winter, GettyImages
כשהכוכבת בהריון עם תאומים אין סצינות אינטימיות. אנה פקווין/GettyImages, Kevin Winter

נדמה כי בעונה הנוכחית שיתוף הפעולה של ביל ואריק מתאפשר הרבה בזכות היעדרותה של הצלע השלישית המכרעת במשולש הרומנטי. סוקי עסוקה יותר בענייניה האישיים בבית ופחות מוצאת זמן להתפשט ולעשות חיים עם אחד מהערפדים. שלא במקרה, השחקנית אנה פקווין נמצאת בהריון מתקדם עם תאומים, לאחר שהרתה לבעלה סטיבן מויר, המשחק את ביל קומפטון בסדרה. "בשלב מסוים בצילומי העונה הגיעה אלי אחת המלבישות ואמרה שאנה כבר לא יכולה ללבוש את המדים הצמודים שלה מהעבודה בבר", בול מפרט אודות השינויים הקוסמטיים שהיו צריכים להיעשות, "אבל זה לא היה קריטי כי היא ממילא תמיד טרודה בעניינים אחרים שאינם עבודה".

זה גם אומר שנראה אותה פחות בסצנות פיזיות ואינטימיות הפעם?

"לפי לוח הזמנים של העלילה בסדרה, העיירה של בון טמפ נמצאת עכשיו בסביבות חודש נובמבר, מה שאומר שממילא כולם לבושים עם ג'קטים ובגדים ארוכים. במקביל שכרנו לה כפילה מיוחדת לצילומי גוף, כדי שתשמש בתור סוקי בצילומי רוחב כי ללא ספק יש לה כבר בטן".

וללא ערפדים בסביבה, יש סוף כל סוף סיכוי לרומן בין סוקי לבין אלסיד הזאב (ג'ו מנגניילו)?

"אני חייב לומר שבעונה הזאת לסוקי אין כל כך רומנטיקה בראש, אבל זה עדיין לא סותר את העובדה שיש משיכה מינית מטורפת הדורשת מימוש בין השניים. וזה לא משהו שהולך להיעלם".

אלן בול. Jason Merritt, GettyImages
"בשלב הזה בקריירה שלי אני רוצה להצחיק". אלן בול בהקרנת "דם אמיתי" עם סטיבן מויר ואנה פקווין/GettyImages, Jason Merritt

ומה אתה כן יכול לספר על מה שעתיד לקרות איתך עכשיו כשאתה עוזב את הסדרה?

"קודם כל אני משאיר אחרי חמישה כותבים ראשיים מצוינים ב'דם אמיתי' ואני גר לא רחוק אז אני בטוח אקפוץ לבקר. יש לי כמה תסריטים שמתסובבים כולם סביב קומדיה. יש משהו אחד שאולי יתחיל להצטלם בסביבות ינואר עם אליזבת בנקס ("משחקי הרעב", "רוק 30") ויש עוד כמה פרויקטים קומיים שאני מעורב בהם. אני חושב שאולי בשלב הזה של הקריירה שלי אני רוצה להצחיק".

ולמרות ההצלחה עם "אמריקן ביוטי", בחרת בעיקר להתמקד בטלוויזיה מאז. מה הסיבה?

"סרטים כיום מוכרחים לקלוע לטעם רחב מאוד של קהלים גדולים בכל העולם. לכן אנחנו רואים שכל הסרטים עתירי התקציב והמדוברים ביותר הם על גיבורי על מקומיקס או כוכבי ספרות מדע בדיוני. רחוק מאוד מסרטים עמוקים עם אמירה על המצב של האנושות. דווקא בטלוויזיה, בייחוד עם צריכה של סדרות באמצעים מגוונים, החל מאינטרנט וכלה במארזי די.וי.די מרוכזים, יש חופש אמנותי עצום שבו הסדרות הן ממש סרט קצר. התהליכים שהדמויות שלי ב'עמוק באדמה' וב'דם אמיתי' עברו במהלך חמש שנים זה משהו שאי אפשר להגיע אליו בסרט. וגם ברמה כלכלית היות והאפקטים המיוחדים בסדרה הם אף פעם לא כמו בסרטי 'הנוקמים' למשל, הרי שהפוקוס חייב להיות הדמויות האנושיות שעליהן אני מבסס את הסיפור. אלו בסופו של דבר יצירות שאני מעדיף לצפות בהן".

* "דם אמיתי" משודרת בימי רביעי, שעה 22:00 בערוץ yes Oh
כריסטופר מלוני: מ"אוז" ו"חוק וסדר" ל"דם אמיתי" - פרופיל

"דם אמיתי" תמשיך להיות מה שהיא בלי אלן בול? שתפו בדעתכם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully