וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 42 שנים: כתב החקלאות של קול ישראל שמעון וילנאי פורש

2.7.2012 / 12:49

וילנאי, אביה של העיתונאית אורלי וילנאי, סיקר את תחום החקלאות ברשות השידור מהלך כהונתם של שישה שרי חקלאות ואת התעשייה בתקופתם של שישה שרי תעשייה

כתב החקלאות הוותיק של קול ישראל, שמעון ולינאי, פורש מרשות השידור לאחר 42 שנים ככתב של קול ישראל. וילנאי, אביה של העיתונאית אורלי וילנאי, סיקר את תחום החקלאות במהלך כהונתם של שישה שרי חקלאות ואת התעשייה בתקופתם של שישה שרי תעשייה – ובימים אלה נערכים לו מגוון אירועי הוקרה במגזר החקלאי אשר בראשם – ישיבה פרידה חגיגית במשרד החקלאות.

וילנאי, בן 67, החל את עבודתו בקול ישראל בשנת 1970 בתכנית הספורט היומית "היום בספורט", והוא שימש ככתב ספורט במשך שני עשורים. מלבד כתב לענייני חקלאות ותעשייה, תפקיד שמילא במשך שש-עשרה שנים, הוא שימש גם ככתב לענייני משטרה בגוש דן במשך שבע שנים וכן ככתב הנגב והגליל. בשנות ה-90 עם מינויו של סילבן שלום לשר המדע והטכנולוגיה, הוא דרש שבקול ישראל יהיה כתב שיסקר את התחום, וביקש למנות את וילנאי לתפקיד. בין פעילותיו ברשות השידור שימש גם כיו"ר ועד העיתונאים של קול ישראל בתל-אביב, וכיהן כסגן יו"ר וחבר הנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב. יש לו שלושה ילדים וחמישה נכדים.

בתחילת השנה קיבל וילנאי את פרס רשות השידור ממנכ"ל רשות השידור. בנימוקי הבחירה בו נכתב כי "במשך שנים רבות הוא היווה את סמל החריצות והמקצועיות, המלווה בהתלהבות ובתשוקה בלתי נלאית לעבודתם גם בחלוף השנים ואשר יכולים לשמש אות ומופת לכתבים צעירים".

בשבועות האחרונים נערכים לווילנאי מגוון אירועי פרידה והערכה. מלבד אירוע פרידה שייערך לו במשרד החקלאות נערכו לו אירועים גם על ידי ארגון מגדלי הירקות, ובכנס מגלי הבקר הוענק לו אות הערכה. השבוע יוענק לו במסגרת תערוכת "קלינטק ה-16" אות מיוחד כהוקרה על "תרומתו לחשיפת פניה היפות של החקלאות בישראל לאורך שנים". חיים אלוש, מנכ"ל חברת "אגרו-משוב" המארגנת את התערוכה מכיר את וילנאי מאז יומו הראשון בתפקיד. "הוא ליווה את החקלאים בצפון ובדרום בכל המלחמות שלהם, גם במאבקים לפיצויים בעתות מלחמה וגם במאבקים בשנות בצורת", אמר. "הוא חשף חידושים חקלאיים שהעלו את קרנה של החקלאות ולא התעצל להגיע לכל כנס חקלאי בכל מקום בארץ עם המיקרופון שלו".

"חקלאות נחשבת למשהו ארכאי, למרות שמדובר בנושא מרכזי"

את תפקידו יסיים וילנאי בעוד כחודש, ורשות השידור טרם מינתה לו מחליף. ארגוני חקלאות וסביבה כמו גן במשרד החקלאות, חוששים כי תחום הסיקור שלו לא יועבר באופן בלעדי לכתב אחד אלא יצורף כתחום משני לעבודתו של כתב אחר והיקף הסיקור של הנושא יוקטן באופן משמעותי. ללשכת מנכ"ל רשות השידור הגיעו כמה וכמה פניות בנושא בבקשה להודיע על כתב שיסקר את התחום.

"זה נושא שהוא מאוד מדאיג אותנו, וזה משהו שקורה גם בכלי תקשורת אחרים", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם במשרד החקלאות בהתייחס לעניין אי-מינוי של מחליף עבור וילנאי. "זה מגיע ממקום שחקלאות נחשבת למשהו ארכאי, זאת למרות שמדובר בנושא מרכזי בחיי היום יום של כולנו. לעניין זה אין הבדל בין רשות השידור לערוצים 2 או 10, מדובר במגמה שהולכת ונמשכת כבר עשרים שנה. יש ברשות השידור הבטחות שכן ימונה כתב במקומו של וילנאי, אז טרם פעלנו בנושא. בינתיים אנחנו נותנים את הצ'אנס".

שמעון וילנאי מסר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "אני מאוד מקווה להמשיך ולפעול בתחום העיתונות, אולי לא בתחום החקלאות אלא בתחום אחר. יש כמה הצעות שהופנו אלי גם מגורמים שקשורים בחקלאות ואיכות סביבה אבל שום דבר לא סגור עדיין. אני גם חושב לכתב ספר על דברים שעברתי בתפקיד וטרם פורסמו, ואני חושב שיש חשיבות שהציבור ייחשף אליהם".

"רשות השידור היא הבית השני שלי, הקדשתי והשקעתי בו הרבה מאוד והיה לי כיף של עבודות וכיף של תפקידים תחת כמה וכמה הנהלות ומנכ"לים", אומר וילנאי. "עדיין לא חשבתי איך ייראה היום שאחרי".

תגובת רשות השידור לעניין מינוי מחליף עבור וילנאי, טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully