וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פרס בירך את מורסי: "חובתנו לשמור על השלום"

טל שלו

1.7.2012 / 14:07

נשיא המדינה שלח אגרת לנשיא מצרים הנכנס, וכתב לו כי "אנו מכבדים מאד את העם המצרי, אשר שימש כחלוץ והתווה את דרך השלום והפיוס באזור, ואנו יודעים שהמלאכה לא תמה"

נמשכים חילופי המסרים בין ההנהגה הישראלית לנשיא מצרים הנבחר מוחמד מורסי: לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר אגרת ברכה למורסי, בה הודגש הרצון הישראלי לשמור על שיתוף הפעולה והציפייה כי הממשלה החדשה במצרים תכבד את ההסכמים הבינלאומיים, היום (ראשון) הצטרף נשיא המדינה שמעון פרס למברכים ושיגר איגרת ברכה אישית מטעמו למקבילו המצרי, שנבחר מטעם האחים המוסלמים בשבוע שעבר. באגרת הדגיש פרס את העמדה הישראלית, שהובהרה בימים האחרונים גם על ידי גורמים שונים בקהילה הבינלאומית, בנוגע לחשיבות הסכם השלום עם מצרים.

"ברצוני לברך אותך ואת העם המצרי לרגל זכייתך בבחירות לנשיאות הרפובליקה הערבית של מצרים", פתח הנשיא. "כמי שלקח חלק בתהליך שהוביל לכינון הסכם השלום החתום בין מדינתי למדינתך, אני יודע, שגם מצרים וגם ישראל מייחסים חשיבות עליונה לשלום וליציבות באזורנו, אשר משרתים את האינטרסים של כל עמי האזור. כולנו בישראל מכבדים מאד את מצרים ואת העם המצרי, אשר שימש כחלוץ והתווה את דרך השלום והפיוס באזור, ואנו יודעים שהמלאכה עדיין לא תמה".

הנשיא הישראלי הוסיף באיגרת כי "אנו בישראל מברכים אתכם על קיום הבחירות הדמוקרטיות ומאחלים למצרים בהנהגתך עמידה באתגרים המורכבים הניצבים בפני האומה המצרית. אנו מייחלים להמשך שתוף הפעולה עמכם בהתבסס על הסכמי השלום שנחתמו בינינו לפני יותר משלושה עשורים ואשר מחובתנו לשמרם ולטפחם למען רווחת שני העמים", וחתם את המכתב במילים: "השלום חסך חייהם של רבבות צעירים במצרים ובישראל. המחויבות לדור הצעיר תהיה תמיד בתוקף. בניגוד למלחמה, השלום הוא הניצחון לשני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully