וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה צעירים נעצרו בחשד שריססו הכתובות ב"יד ושם"

יהושע בריינר

26.6.2012 / 9:15

הארבעה חשודים גם בריסוס הכתובות באנדרטאות בגבעת התחמושת ובבקעת הירדן. לדברי המשטרה, הם הודו בביצוע המעשים ובכליהם נמצאו מכלי צבע וחומרי הסתה נגד ישראל

שבועיים לאחר ריסוס הכתובות ב"יד ושם", נעצרו חשודים במעשה: בתום חקירה מאומצת שנמשכה חודש וחצי, עצרו הלילה והבוקר (שלישי) שוטרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י ארבעה צעירים, תושבי ירושלים ובני ברק, החשודים שריססו את כתובות הגרפיטי במוזיאון להנצחת קורבנות השואה "יד ושם" בירושלים, וכן באנדרטאות צה"ל בגבעת התחמושת ובבקעת הירדן. לדברי המשטרה, הארבעה, המכנים את עצמם "יהודי פלסטין", הודו במעשים ואף אמרו כי פעלו מתוך שנאה לישות הציונית ולמדינה. בחיפוש בדירתם נמצאו פשקווילים שהכינו, מכלי צבע, דגלי אש"ף וכן חומרי הסתה רבים נגד ישראל. הם יובאו בצהריים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
לדברי המשטרה, השלושה הודו בביצוע המעשים/עומר מירון

המקרה אירע לפני כשבועיים. ברחבה החיצונית של המוזיאון להנצחת קורבנות השואה רוססו כתובות נאצה, בהן הכתובת: "היטלר, תודה על השואה" בעברית. בסך הכל רוססו 11 כתובות, שש מתוכן על כיכר גטו ורשה וחמש נוספות על אנדרטת הקרון. בין הכתובות שרוססו: "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "המנהיגות הציונית רצתה בשואה", "יהודים תתעוררו, משטר הרשע הציני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו" ו-"תודה היטלר על השואה הנהדרת שסידרת שלנו, בזכותך קיבלנו מדינה מהאו"ם, חתומים - המאפיה הציונית העולמית".

המקרה כצפוי עורר סערה וגרר תגובות נזעמות. יו"ר יד ושם, אבנר שלו, אמר לאחר המקרה כי הוא "נדהם מאקט בוטה של שנאה בוערת למדינה ולציונות ושמבטא חציית קו אדום. דיווחתי מיד לשר החינוך שהביע את תדהמתו. המשטרה כבר במקום וחוקרת".

שר החינוך, גדעון סער, אמר כי הוא מזועזע ממעשה ההשחתה, וכי "מי שחילל וטינף את יד ושם בכתובות מופרעות אלה, עשה זאת במטרה לפגוע ברגשות הציבור". השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', גינה אף הוא את ריסוס הכתובות. בשיחה עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, הורה לו אהרונוביץ' לחקור את המקרה "ולשים יד במהירות על מבצעים שפלים של אירוע מזעזע בו נפגע אחד מסמליו הבולטים של עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully