וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר צוברי יישא את דגל ישראל בלונדון

24.6.2012 / 18:28

המדליסט האולימפי נבחר על ידי הוועד האולימפי. צבי ורשביאק: "אני מאמין שאפשר להביא שלוש מדליות אולימפיות"

קובי אליהו

צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

היורו כבר כמעט מאחורינו, והאולימפיאדה מתקרבת בצעדי ענק, כשב-27 ביולי יחלו המשחקים בלונדון. הוועד האולימפי קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה התייחסו ראשי הוועד למטרות והציפיות לקראת תחילת התחרויות, וסיפקו הסבר לגבי נושא הספורטאים שטרם הבטיחו את מקומם. מי שיישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה הוא המדליסט האולימפי, שחר צוברי. בכל מקרה, בוועד הודיעו כי הג'ודוקא טומי ארשנסקי והקשת גיא מצקין לא יהיו בלונדון.

שני ספורטאים שעדיין יכולים להימנות על המשלחת, שמונה כרגע 36 ספורטאים, הם הקופץ לגובה דימה קרויטר ואנסטסיה מוצ'קייב, הודפת כדור הברזל. רק מחר בבוקר יודיעו למוצ'קייב מהי התוצאה שהיא נדרשת לעשות כדי להיכלל בסגל, כשמדובר בכ-17.40 מטר. לגבי קרויטר, הרי שהוא נדרש ל-2.28 מטר. בתוך מכסת הספורטאים נכללים גם הטניסאים אנדי רם ויוני ארליך, אבל בוועד עדיין ממתינים לאישור הרשמי של ההתאחדות הבינלאומית. כמו כן, בסגל מופיע גם זוהר זימרו, שנכשל בבדיקת הסמים והשבוע צפוי לעמוד לדין מול הרשות הישראלית למניעת סמים אסורים בספורט.

ורשביאק: "עם קצת מזל, יש ספורטאים שיכולים להביא מדליות"

במהלך מסיבת העיתונאים סיפק גילי לוסטיג, יושב ראש היחידה לספורט הישגי את הצפיים להישגים מעולים מבחינת הישראלים, כאשר מדובר בתשעה ספורטאים שמהם מצפים למדליה, שתיחשב כהישג מעולה. ברשימה נמצאים אלכס שטילוב, שחר צוברי, לי קורזיץ, ערן סלע וגידי קליגר, גיל כהן וורד בוסקילה, אליס שלזינגר, אריק זאבי. כמו כן, ספורטאי שיחזור עם מדליית זהב, ישוב הביתה גם עם סכום מכובד מאוד של מיליון שקל.

יושב ראש הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, אמר: "אנחנו קובעים את הקריטריונים זמן רב לפני המשחקים האולימפיים. הקריטריונים הם אובייקטיבים ונועדו כדי שהספורטאים יביאו הישגים לעצמם ולמדינת ישראל. מדובר בתהליך ארוך מאוד. ברוב המקרים הקריטריון הישראלי מחמיר יותר מזה הבינלאומי. בחודש האחרון לקראת האולימפיאדה אנחנו מאפשרים לכל מי שחושב שקופח מסיבה כזו או אחרת להגיע למשחקים בלונדון".

ורשביאק התייחס לאפשרויות שעומדות בפני הספורטאים שטרם הבטיחו את מקומם בלונדון: "יש אפשרות להגיע באמצעות תוצאה יוצאת דופן. אם ספורטאי ישיג תוצאה טובה יותר מהקריטריון הישראלי. האפשרות השנייה היא שהוועד האולימפי קבע עד שלושה ספורטאים שהגיל שלהם מתאים והתוצאה שלהם צריכה להיות קרובה מאוד לקריטריון הישראלי". יושב ראש הוועד האולימפי התייחס לדימה קרויטר, ואמר: "קבענו לקרויטר רף של 2.28 מטר. אם הוא יעשה זאת, הוא ישיג תוצאה B וזה די קרוב לקריטריון הישראלי שהוא 2.31 מטר".

ורשביאק ציין כי "36 ספורטאים הבטיחו את מקומם בלונדון. זו המשלחת האיכותית ביותר, ואנחנו עם הציפיות הכי גדולות למדליה. אנחנו מקווים ליותר משתי מדליות. עם קצת מזל, יש ספורטאים שיכולים להביא מדליות. אני מאמין שאפשר להביא שלוש מדליות אולימפיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

זינגר: "המטרה היא לחזור בפעם השישית ברציפות עם מדליה אחת או יותר"

אפרים זינגר, ראש המשלחת למשחקים האולימפיים: "תהיה לנו משלחת שתמנה 36 ספורטאים לעומת 43 ספורטאים שייצגו אותנו בבייג'ינג. 50 אחוז מהספורטאים תהיינה ספורטאיות. הם יתחרו בשמונה ענפי ספורט לעומת עשרה שבהם התחרינו בבייג'ינג. עבור למעלה מ-50 אחוז זו תהיה להם האולימפיאדה הראשונה וזו תהיה משלחת רעננה וחדשה עם עוגנים מנוסים מאוד. המטרה היא לחזור בפעם השישית ברציפות עם מדליה אחת או יותר. אנחנו מקווים להעמיד ספורטאית על דוכן המנצחים, ואנחנו גם מקווים לזכות במדליה בענף או בתחום ספורט שעדיין לא זכינו בו".

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, התייחס למעמדם של כל הספורטאים, וציין לגבי זוהר זימרו, שנכשל בבדיקת סמים: "כל עוד זוהר זימרו לא הואשם, מבחינתנו הוא במשלחת".

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully