וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שנרגמה בבית שמש: "חששתי לחיי בתי"

20.6.2012 / 21:31

ורד דניאל הותקפה בידי חרדים בעת שנשאה את בתה בת השבעה חודשים. "התלבשתי בצניעות כדי לכבד המקום; השליכו לעברי עשרות אבנים, התחננתי שיפסיקו וזה לא עזר", סיפרה

"הילדה בכתה נורא. קודם כל היה חשוב לי לשמור על הילדה. לעזאזל הכל, קודם הילדה. הכנסתי את הילדה לחנות. פחדתי שיבואו אחריי ויעשו בי לינץ'. לא היה לי לאן לברוח" - כך תיארה ורד דניאל, אם לשניים מעגור, שהותקפה היום (רביעי) על ידי עשרות חרדים בבית שמש, לדבריה, ללא כל סיבה.

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרה דניאל על רגעי האימה: "בסך הכל הלכתי לרכוש עגלה עם מוצרי תינוקות ברמת בית שמש. הוצאתי את העגלה והייתי בשיחה עם חברה, כשאיתי הייתה בתי בת השבעה חודשים. בגלל שהיה חם, פתחתי את הדלת כדי שיהיה לה אוויר, התכופפתי - ולפתע אני מרגישה שזורקים עלי אבנים".

רכבה של המותקפת בבית שמש. ספק 500
שמשת הרכב של ורד דניאל לאחר שהותקפה/ספק 500

"זו לא הייתה אבן אחת, אלא עשרות - כמו גשם", הסבירה דניאל. "נבהלתי מאוד, רציתי להיכנס מהדלת האחורית לכיוון ההגה, ואז המוכרת של החנות שמכירה אותי יצאה וצעקה לי: 'תברחי לחנות, תברחי לחנות'". במבט חטוף, בעוד עשרות אבנים מושלכות על האם האוחזת בבתה הקטנה, הספיקה דניאל להישיר מבט אל תוקפיה - עשרות חרדים, בהם אבות לילדים.

בשלב זה, בו נכנסה עם בתה אל החנות, חשה דניאל סכנה לחייה ולחיי בתה. "העגלה נשארה בחוץ והרכב נותר פתוח, קפאתי דקות ארוכות, לא ידעתי מה לעשות. המוכרת הכניסה את הילדה חזרה לרכב ואני יצאתי אחריה עם ידיים למטה, צעקתי להם שנכנעתי. אבל איך שהם ראו אותי הם התחילו שוב לזרוק עלי אבנים". בדרך נס לא נפגעה דניאל ממטר האבנים שהושלך לעברה, כשלדבריה "האבנים נחתו מימיני ומשמאלי. עפו מעליי אבנים גדולות והתחננתי שיפסיקו, זה לא עזר".

"לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יקרה"

רכבה של דניאל נפגע; השמשות הקדמית והשמאלית נופצו ובפח ניכרו מספר פגיעות. בנוסף, דניאל מדגישה כי לבשה שמלה ארוכה וכי לא הבינה מדוע הותקפה כך. "אני מגיעה הרבה פעמים לחנות הזו, יש לי שני ילדים ואת כל מוצרי התינוקות קניתי שם. לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יקרה, הרי באתי בלבוש צנוע, ממקום של לכבד את המקום".

מיקי גיצין, מנכ"ל "ישראל חופשית", גינה את האירוע בתוקף: "מי שזלזל בהפרדה אלימה בין נשים וגברים במרחב הציבורי עד היום, שלא יתפלא מטרור שמופעל על ידי קיצוניים דתיים". לדברי גיצין, "הגיע הזמן שהממשלה ומערכת אכיפת החוק יפסיקו להתייחס לאירועים האלה כתופעה מצומצמת, ויפעלו ביד קשה נגד אירועי אלימות שמטרתם להפוך את מדינת ישראל לאירן כשנשים מרגישות לא בטוחות במרחב הציבורי בטענות של צניעות או פרקטיקה דתית".

עוד בנושא
נשים "לא צנועות" לא מורשות להיכנס לסופר באשדוד
ביום הזיכרון: חיילי שייטת חרדים יחרימו טקסים בשל שירת נשים
חברי התלמידה מבית שמש: "עשו לה טראומה לכל החיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully