וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש קבע מממר"ם נאשם בפגיעה בביטחון המדינה

19.6.2012 / 12:36

הנגד, ששירת ביחידת המחשוב, נאשם כי בעת שעבר לשרת ביחידה אחרת - לקח עמו כונן קשיח שהכיל מידע מסווג והיה מסייע בתקיפת סייבר נגד ישראל, אם היה נופל לידיים הלא נכונות

הפרקליטות הצבאית הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום לפיו נגד המשרת ביחידת עילית של אגף המודיעין, חרג מסמכותו עד כדי פגיעה בביטחון המדינה. מכתב האישום עולה כי במהלך שירותו ביחידת המחשבים ממר"ם, שירת הנאשם כראש צוות ביחידה שאחראית על טיפול תקלות מחשב ברשת הצבאית, ובהמשך הועבר לתפקיד פיקודי במחלקה המסווגת האמונה על שמירת מידע צבאי ברשת, אך לא לפני שלקח עמו את הכונן הקשיח של מחשבו הצבאי שהיה מחובר לרשת האינטרנט הצבאית המאובטחת, ושבו היה אגור מידע ברמת סיווג "סודי ביותר".

בחודש יולי 2011 התעורר חשד כי הועתק מידע צבאי מסווג בניגוד לנהלים לפקודות צה"ל, בגינו נפתחה חקירה סמויה במשטרה הצבאית החוקרת. מהחקירה התברר כי הנאשם חיבר את הכונן הקשיח למחשב ביחידתו החדשה, המחובר לרשת האזרחית, ולאחר מכן העתיק את המידע באמצעות מספר תקליטורים שאותם הוציא אל מחוץ ליחידה. עוד עולה מהחקירה, כי על מחשבו של הנגד אותרה תיקייה בה נשמרו קבצים שמכילים מידע מסווג.

מכתב האישום עולה כי פעולת הנגד היוותה פגיעה בביטחון המדינה, שכן המידע שהחזיק היה בעל משמעות גבוהה לאויב והיה מסייע לו בתקיפת סייבר נגד ישראל. עוד עולה, כי המידע שהיה בידי הנגד הכיל את רשימת התוכנות שבידי צה"ל וכן תוכניות שונות ומגוונות. בשלב זה שוהה הנאשם בביתו לאחר שהושעה מהיחידה, אך אינו מצוי תחת מעצר. סנגורו עו"ד בני קוזניץ אמר בתגובה, כי "מרשי מכחיש כל פגיעה בביטחון במדינה או כל אפשרות כזו. הדברים נעשו מתוך כוונה טובה ועל מנת לייעל את עבודתו. הדבר יוכח בבית הדין הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully