וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בדרום: המחבלים התכוונו לבצע מסע הרג

18.6.2012 / 18:30

בצה"ל ממשיכים במאמצים מודיעיניים לאיתור האחראים לפיגוע בגבול בו נהרג סאיד פשאפשה מחיפה. לפי ההערכה, החוליה הגיעה מעזה והתכוונה לבצע מסע הרג באחד מיישובי האזור

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ורויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

ממצאי תחקיר ראשוני של הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בגבול ישראל-מצרים, במסגרתו פתחו מחבלים באש לעבר כלי רכב ישראליים, מעלים כי המחבלים התכוונו לבצע מסע הרג באחד היישובים הסמוכים לגבול. בינתיים, הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הנחה לקיים מאמץ מודיעיני מוגבר לאיתור זהות המפגעים ושולחיהם.

התחקיר הראשוני, שממצאיו הועברו לידי הרמטכ"ל, מצא כי ארבעה מחבלים התקרבו לעבר הגבול, מהם שניים חדרו לשטח ישראל, הניחו מטען חבלה במרחק של כמה עשרות מטרים מהגדר, ונשכבו על הקרקע. בעת שעברו במקום אזרחים שנעו בשני כלי רכב, הפעילו המחבלים את המטען ופתחו לעברם בירי, בו נהרג אזרח אחד, סאיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, שעבד על בניית גדר הביטחון. במקביל, פתחו שני המחבלים שנותרו בשטח מצרים בירי רקטות RPG לעבר כלי הרכב, אך לא פגעו.

סיכלו פיגוע גדול הרבה יותר

עוד עולה מהתחקיר כי הפיצוצים והירי נשמעו על ידי לוחמי גדוד 13, בפיקוד סגן-אלוף אלישיב בהרב, אשר החליטו בהתייעצות מהירה להגיע משני כיוונים שונים אל נקודת האירוע. מעדות לוחמי גולני עולה הם זיהו את המחבלים, שהיו לבושים במדים מנומרים, בעת שהם נעו בתוך השטח הישראלי, וירדו מכלי הרכב שלהם והסתערו בירי על המחבלים. הכוח זיהה את שני המחבלים החמושים נעים במהירות במרחק של מאות מטרים מהגדר לעומק שטח ישראל, ופתחו לעברם באש. ממכת האש הראשונה נשמע פיצוץ עז, ממנו נהרגו שני המחבלים. מהתחקיר עולה כי גודל הפיצוץ מעידה על עוצמת מטעני החבלה שנשאו המחבלים על גופם.

בנקודת האירוע, זיהו הגששים עקבות נוספים, ובעקבות כך הועלתה הערכה ששני מחבלים נוספים חדרו לשטח ישראל. נפתחו סריקות, אך נפסלה האפשרות כי השניים חדרו לישראל, ונמצא כי השניים נמלטו חזרה למצרים. קצינים בפיקוד הדרום טענו כי בשל מגמת התנועה של המחבלים שחדרו לישראל, קיימת הערכה שהם התכוונו להגיע לאחד היישובים הסמוכים על מנת לבצע שם מסע הרג. אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו והרמטכ"ל שיבחו את לוחמי גדוד 13 על פעילותם, בה הם סיכלו פיגוע גדול הרבה יותר.

בתוך כך, נמשכים המאמצים לגלות את זהות המחבלים האחראים לאירוע. קצין בכיר בגזרה השווה את האירוע הבוקר לפיגוע המשולב באזור באזור אילת באוגוסט בשנה שעברה, אך טען כי בכל זאת אין להמעיט בערך של הפיגוע שאירע הבוקר. "הפיגוע בעין נטפים כלל למעלה מ-15 מחבלים, עם מערכים שלמים של תצפית, אש רתק והתקפה, ולמרות זאת לא ניתן לזלזל בפיגוע הבוקר", אמר הקצין הבכיר בשיחה סגורה. "הכוח כנראה הגיע בחסות החשיכה לגבול, ערך תצפית, הטמין מטען חבלה ונערך לכוחות גדולים יותר שיגיעו. התגובה המהירה של גולני סיימה את הפיגוע במהירות".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס

על פי הערכה, מי שעומד מאחורי האירוע היום הוא אחד מארגוני הטרור ברצועת עזה, ביניהם ועדות ההתנגדות, החזית עממית או הג'יאהד האסלאמי, שלא סרים למרותו של החמאס. גורם בכיר במערכת הביטחון אמר בשיחה סגורה כי "אלו ימים בהם מערכת הביטחון מעצבת את המציאות על גבול מצרים. אין כרגע מידע מובהק לאחראים, ולכן אסור לפעול מהבטן. צריך לאפשר לגופים האחראים לבצע את משימתם. מצד שני, יש להגיב בחומרה רבה לפיגוע ברגע שיתגלו האחראים. רק יד קשה תבהיר שישראל לא תשלים עם פיגועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully