וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלון השבת בבית אל: "על יהודה ושומרון תהיה מלחמה"

יהושע בריינר

15.6.2012 / 12:45

כשבועיים לפני פינוי חמישה מבנים בגבעת האולפנה, פרסם רב ההתנחלות ציטוטים מפי אחד ממייסדי הציונות הדתית, הקורא להילחם על בתי השכונה. "אין להעלות על הדעת שום ויתורים"

לקראת פינוי גבעת האולפנה, בבית אל מתכוננים למלחמה: שבועיים לפני מועד הפינוי הצפוי, בעלון של ההתנחלות בית אל המחולק היום (שישי), מכינים את התושבים לקראת מאבק על חמשת בתי שכונת האולפנה, באמצעות ציטוטים של הרב צבי יהודה הכהן קוק, ממייסדי הזרם הציוני דתי, הקורא להילחם על יהודה ושומרון: "אמרתי וכתבתי שעל יהודה ושומרון תהיה מלחמה ואין להעלות על הדעת שום ויתורים".

בעלון השבועי, שחולק הבוקר בתיבות הדואר של התושבים, מביא רב ההתנחלות, ורבם של תושבי שכונת האולפנה, הרב זלמן ברוך מלמד, ציטוטים מתוך ספריו והקלטותיו של הרב צבי יהודה בעת הקמת התנחלויות, מהם ברורה הרוח שהוא מנסה להתוות במאבק על בתי השכונה. כך למשל, מביא הרב מלמד את ציטוטו של הרב צבי יהודה מתוך מאמרו "לא תגורו", שם נאמר כי "אין שום צד היתר לאיסור תורה זה של מסירת קרקעותינו לגויים, ולפיכך החיוב על כל אדם מישראל ועל כל גדול תורה בישראל, על כל איש צבא בישראל, למנוע ולעכב את זה בכל אומץ ועוז ומן השמיים יסייעונו".

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
הפינוי יעבור בשקט? גבעת האולפנה בבית אל/יותם רונן

"על הדיבור הזה יש לחזור אלפי פעמים כדי לעקור מן השורש את הריקבון הזה, את החולניות הזו, את החולשה הזו. האדמות הללו אינן שייכות לגויים ולא גזלנו אותם מגויים. על יהודה ושומרון והגולן תהיה מלחמה", הדגיש הרב צבי יהודה באחד הציטוטים שהובאו בעלון. "איננו בעלי הבית של הארץ הזאת, היא של כל עם ישראל, אנחנו היהודים היושבים בה, אנחנו נציגים של כל עם ישראל כולו. אין לנו לבגוד אלא להוסיף תוקף ועוז של קידוש השם".

עשרות פעילים שהעתיקו את מגוריהם לשכונת האולפנה

ציטוטיו של הרב צבי יהודה שמובאים על ידי הרב מלמד גם מהווים קונטרה לדבריו של הרב השני של בית אל, שלמה אבינר, שהביא בעלון של השבוע שעבר ציטוטים אחרים מפיו של ראש ישיבת מרכז הרב לשעבר. אבינר, שנמצא במחלוקת עם הרב מלמד, הביא דברים בשמו של הרב צבי יהודה בו אמר כי "אם הקרקע הזו היא של מוחמד פרטי, אין לנו מה לעשות כאן, נלך מכאן". בהמשך הובאו דברים שנאמרו על הרב צבי יהודה ובו נטען כי היה דמוקרטי מאוד ולא פעל כנגד הממשלה.

למרות הקריאה לצאת למאבק על בתי השכונה, רבים מקרב אנשי נוער הגבעות מסרבים ליטול חלק במאבק. הטענה של אותם פעילים היא כי מדובר במאבק אותו מובילה מועצת יש"ע, אשר בפועל משתפת פעולה עם הממשלה בהרס המבנים. למרות הדברים, כבר כעת נמצאים עשרות פעילים שהעתיקו את מגוריהם לשכונת האולפנה ובבית אל מאמינים כי ביום הפקודה יגיעו למקום אלפי אנשי ימין במטרה למנוע את הריסת המבנים. על אף שברור כי המבנים יהרסו בסופו של דבר, בימין מאמינים כי מאבק עם כוחות הביטחון, שאולי אף יוביל לתמונות קשות של עימותים, ישחק לטובתם של המתנחלים ויביא את המערכת המדינית להימנע מפינויים נוספים בחודשים הקרובים. כזכור, סמוך למועד פינוי שכונת האולפנה, אמורה מערכת הביטחון לפנות גם את המאחזים גבעת אסף, מגרון ועמונה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully