וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואו של לורן בלאן

מאמן צרפת מלא ביטחון ומנהל מסיבות עיתונאים משעשעות. תומר יצחק, שליחנו ליורו, היה באחת מהן וחווה את הקסם

מסיבות העיתונאים עם מאמני נבחרת צרפת סיפקו תמיד התנגשויות מרתקות. מישל פלאטיני הנערץ ניהל עם כלי התקשורת מלחמת חורמה, ז'ראר הוייה ניסה לסגור חשבונות, רוז'ה למר ניתק מגע והעביר את העיתונאים סדנת שתיקה, וריימונד דומנק הפך בחסות המדיה הצרפתית לדמות המגוחכת ברפובליקה. אך מי שציפה לעקיצות והתפלפלויות במסיבת העיתונאים עם המאמן הנוכחי של נבחרת צרפת, גילה תמונה אחרת לגמרי, שתישאר ורודה לפחות כל עוד רצף אי ההפסדים יישמר ולא יחזרו התבזויות כמו באליפויות האחרונות. ברוכים הבאים למופע של לורן בלאן.

לורן בלאן מאמן נבחרת צרפת. רויטרס
יכול להרשות לעצמו לצחוק. לפחות בינתיים. בלאן/רויטרס

***

'לה פרזידנט' התייצב למסיבת העיתונאים יחד עם הקפטן המבויש הוגו לוריס, שכמו כל הנוכחים באולם מצא עצמו משתתף כניצב בהצגה הכי טובה בדונייצק. השוער ישב וצפה בעיניים מעריצות, במאמנו הכריזמטי מיירט כל ניסיון לשאלה פולשנית בעזרת ההילה שלו. הקסם האישי נוטף מכל משפט של בלאן, שהיה היחיד שהצליח לסחוט חיוך מפניו של לוריס המופנם. "היכן עומד מד הלחץ 24 שעות לפני המשחק?", שאל אחד העיתונאים את בלאן, שמיד העביר את האחריות לקפטן המופתע שלו: "הוגו, אתה זה שעולה על המגרש אז עדיף שתענה אתה". לוריס צחקק, שלף עוד קלישאה מהפנתיאון וחזר לעמדת הצופה הנלהב. רק חסר היה שיקום וימחא כפיים.

בלאן מגביל את התקשורת שלו לשאלות בנאליות בלבד. לחץ, יריבות, מטרות והכנות. הכל מסביב, מבלי לחשוף טפח או טפחיים מהנעשה בתככי הנבחרת. הכי רחוק מהוצאת הכביסה המלוכלכת החוצה במסיבות העיתונאים של דומנק. "בלאן הוא דמות כובשת, הוא מקרין ביטחון על כל הסובבים וכמו שראית יודע גם לספק תשובות מקצועיות משביעות רצון", משוכנע העיתונאי דמיאן פררו מרשת טה.אף.אה. "מופעים גרוטסקיים כמו של דומנק כבר לא יחזרו כאן. ההתבדחויות פה הן אך ורק של בלאן, לרגע לא עליו".

שוער נבחרת צרפת, הוגו לוריס. Dennis Grombkowski, GettyImages
ספג עקיצה מהמאמן שלו. לוריס/GettyImages, Dennis Grombkowski

***

אף אחד מהמבקרים המהוללים שדרשו מבלאן לשנות את השיטה בעיתוני הבוקר שלאחר התיקו מול אנגליה, לא חזר על דבריו מול האיש ששינה את פני הנבחרת. לקראת סיום האירוע החליטו שני עיתונאים להקשות בכל זאת על המאמן עם שאלות על ההרכב לקראת המשחק השני בבית ד' מול אוקראינה, אבל נפלו היישר לפח שטמן להם. כי בלאן משתמש בתקשורת, במקום לתת לה לנהל לו את העניינים כמו קודמו בתפקיד ובכך לחרב כל חלקה טובה. מישהו הזכיר את אלכס פרגוסון?

"שילוב של מ'ווילה ודיארה בקישור ושל בנזמה וז'ירו בהתקפה, יכול לעבוד עבורך מחר?", שאל/הציע עיתונאי צרפתי, כשבלאן מיד ירה ושעשע את כל הנוכחים: "יפה, יש לך הרכב משלך. מה אתה צריך אותי?". המתחכם הנוסף ניסה את מזלו ותהה האם בלאן לא מפרסם את ההרכב כי הוא חושש מירידת מתח אצל שחקניו, או שמא הוא לא רוצה לחשוף את הקלפים בפני האוקראינים. המאמן המשיך בשואו וקרא לעיתונאי לבוא ולהתיישב במקומו: "סיפקת בעצמך את הסיבות. אתה עונה יותר טוב ממני".

הצרפתים שבויים בקסמו של בלאן. אלו לא רק התשובות השנונות, אלא גם ההסברים המקצועיים והלא מתחמקים לכל סוגיה שעולה. האיש שזכה עם צרפת בגביע העולמי ב-1998 וביורו שנתיים לאחר מכן, הסביר לכולם שבטורנירים כאלה מתגלים ההבדלים בין שחקנים טובים לשחקני על, ובעיקר המעיט בחשיבות התיקו מול אנגליה. "המשחק הראשון לא כזה משמעותי, מפני שאחריו תמיד יש עדיין אפשרות לתקן", הזכיר המאמן בן ה-47. "מה שלא יקרה מחר, לדעתי ההכרעה בכל מקרה תהיה רק במחזור האחרון של הבית. אנחנו במגמת התקדמות מבחינתי, למרות שיש עדיין מקום לשיפור. אוקראינה? זה שניצחנו פה במשחק ידידות לפני שנה לא אומר כלום. אתם לא מבינים עד כמה שונה המעמד". טוב, מי כמוהו יודע..

נבחרת צרפת בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully