וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למתיחות באיי פוקלנד? משאל עם ייערך ב-2013

ממשלת פוקלנד הודיעה כי תקיים משאל עם שיקבע אם האיים יישארו תחת הטריטוריה הבריטית, חרף טענת הריבונות של ארגנטינה. "רוצים להראות לעולם שאנו בטוחים בזהות שלנו"

מה יעלה בגורל איי פוקלנד? העימות המתמשך בין הממלכה הבריטית לארגנטינה אודות האיים בדרום האוקיינוס האטלנטי עשוי להסתיים כבר במחצית הראשונה של שנת 2013. ממשלת איי פוקלנד הודיעה אמש (שלישי) כי תערוך משאל עם כדי "לשלול כל ספק אפשרי" באשר לרצון תושביה להישאר תחת הטריטוריה הבריטית, חרף טענת הריבונות של ארגנטינה. שתי המדינות נלחמו על האיים באפריל 1982, אז השתלטה עליהם ארגנטינה לזמן קצר, אך ביוני הסתיימה המלחמה בניצחונה של הממלכה המאוחדת, ואלה חזרו לריבונות הבריטית.

ממשלת איי פוקלנד החליטה על משאל עם בנוגע לגורל האיים. רויטרס
משמאל: נציג משרד החוץ הבריטי, ג'רמי בראון, ויו"ר האסיפה המחוקקת, גאווין שורט מסכימים על קיום משאל עם על גורל האיים/רויטרס

"חשבנו היטב כיצד נעביר מסר חזק לעולם המבטא את הדעות של תושבי פוקלנד בצורה ברורה ודמוקרטית", אמר גאווין שורט, יו"ר האסיפה המחוקקת בפוקלנד. "לפיכך, החלטנו, בתמיכה מלאה של ממשלת בריטניה, לערוך משאל עם". "אנחנו מתעקשים על ביצוע משאל העם לא בגלל שיש לנו ספקות על היותנו, זהותנו ומה אנחנו רוצים בעתיד, אלא כדי להראות לעולם כמה אנחנו בטוחים בכך", ציין שורט. ממשלת ארגנטינה לא מיהרה להגיב על ההודעה.

המחלוקת האחרונה בעניין האיים אירעה בחודש שעבר, כאשר ארגנטינה פרסמה סרטון לטובת הנבחרת האולימפית שלה, שצולם באיים. בסרטון נראה שחקן הוקי מפורסם מתאמן ברחובות הבירה, סטנלי, והופיעה הסיסמה: "כדי להתחרות על אדמת אנגליה – אנחנו מתאמנים על אדמת ארגנטינה". כתגובה לכך האשימה ממשלת בריטניה את ארגנטינה בניצול המשחקים האולימפיים למטרות פוליטיות.

לקריאה נוספת:
פוקלנד: ארגנטינה אסרה על עגינת ספינות בריטיות
הנפט יצית מלחמה חדשה באיי פוקלנד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully