וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ג'אז בים האדום יוצא לדרך: מי יופיע השנה?

רוני אפרת

12.6.2012 / 13:12

דודו טסה ורות דולורס וייס לצד קני גארט וריצ'רד בונה - אמנים ישראליים ובינלאומיים יחגגו את השנה ה-26 לקיום פסטיבל הג'אז הגדול בישראל, שייפתח בסוף יולי באילת

פסטיבל הג'אז באילת יתקיים הקיץ זו השנה ה-26, הפעם בשינויים מרעננים. אחרי שנתיים בהם לא התקיים במיקומו המסורתי בנמל אילת עקב שיפוצים במקום, יחזור למיקום המשופץ, יחד עם תאריכים שונים בפעם הראשונה. האירוע, שמתקיים בדרך כלל מדי סוף חודש אוגוסט, יתקיים השנה בין התאריכים 30 ביולי עד 2 באוגוסט, זאת עקב הרצון להתקרב לפסטיבל דומים באירופה באותם תאריכים, ובכך לצמצם את עלויות האורחים הבין לאומיים. "הפסטיבל מעניק לעיר כוח לדרוש את היותה עיר אסטרטגית לקונגרסים, ירידים, פסטיבלים וספורט", אומר מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, "כעת אף קיימת החלטה ממשלתית למתג את אילת ככזו, ואנו מקווים שהיא תצא לפועל".

עשרה הרכבים בינלאומיים יופיעו בפסטיבל, יחד עם עשרה הרכבים ישראליים שמופיעים בארץ ובחו"ל. "ייחודו של הפסטיבל בעולם הוא התמהיל שלו, בין הארץ לבין חו"ל, יחד עם העובדה שידוע כי ישראל היא מעצמת ג'אז", מספר מיקי גוב, מפיק הפסטיבל. הג'אם סשן המסורתי בסיום כל ערב הופעות, יתקיים כמדי שנה במלון ישרוטל ריווירה בעיר.

על התכנית האמנותית אמונים השנה, לראשונה, שני מנהלים אמנותיים: איש הרדיו דובי לנץ והמוזיקאי אלי דגי'ברי, שמאמינים שיחד מסוגלים לעשות משהו טוב יותר. "אלי מביא את העומק ואני את הרוחב", אומר לנץ, "יחד אנחנו יוצרים תלת מימד". "הגיוון בינינו מגיע מטעמים מוזיקליים ומטעמי נסיון", מוסיף דג'יברי, "דובי כאיש רדיו ואני כמוזיקאי. הפסטיבל הוא מראש בעל אפיל שלאף אחד אין, בעיקר בגלל האנרגיות המדהימות והשונות שהוא מביא עמו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בג'אז. דודו טסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואכן, השנה, יתארחו בפסטיבל לא אמני ג'אז בלבד. בגזרה הישראלית, יפתחו את הפסטיבל שביעיית יובל כהן, ויופיעו גם קרן מלכה, רביעיית דניאל עורי עם עומר קליין, דודו טסה והכוויתים, רות דולורס וייס, רביעיית גלעד הקסלמן עם מארק טרנר כתמהיל ישראלי וחו"לי, הראל שחל ואניסטר, וכן הפסנתרן הצעיר והמוכשר בן ה-16 גדי להבי יחד עם עדן לדין, ותומר בר טריו בני ה-18 מתיכון תלמה ילין, ביניהם גם אורי קוטנר, בנו של שדרן הרדיו יואב קוטנר. להבי, שגם נסע לסיבוב הופעות עם דגי'ברי באוסטרליה, ניגן עמו וזכה לתשבחות מפיו: "הוא נפש זקנה בגוף רך וצעיר עם אישיות מדהימה, האוסטרלים התאהבו בו מיד".

בגזרת השמות הגדולים, יגיעו חמישיית קני גארט, ריצ'רד בונה, כריסטיאן מקברייד עם טריו, חמישיית שון ג'ונס, "זוויות" במחווה להרולד רובין לקראת חגיגות השמונים, קרייג אדמס וקולות ניו אורלינס, ז'וקה פרפיניאן גרופו, ג'רי אלן עם Time Line, רביעיית כרמן סוזה וכן !YES, להקה מעורבת ישראלים ואמריקאים שגדלה בניו יורק בשנות התשעים וזה ארון גולדברג, עלי ג'קסון ועומר אביטל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וולקאם. קני גארט/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקציב הפסטיבל השנה עומד על 4.2 מיליון שקלים, כאשר שליש ממנו הוא הכנסה מוסדית באדיבות עיריית אילת, משרד התרבות והתאחדות המלונות, וכשני שליש צפוי להגיע מהכנסות הכרטיסים. מחירי הכרטיסים, לדברי גוב, הוזלו השנה באופן משמעותי ובירידה של 20%. כרטיס פס יומי יעלה 440 שקלים, וכרטיס פס רחב יעלה 1,100 שקלים. כמו כן, יימכרו חבילות מיוחדות הכוללות לינה וכרטיסים למופעים, במחירים של 1,620-2,650 שקלים. חברת התעופה ישראייר תשווק חבילות בלעדיות לבאי הפסטיבל במחירים מיוחדים.

לאתר הפסטיבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully