וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "המצב בסוריה מדאיג מאוד, אך מתנגדים לשימוש בכוח"

על אף מעשי הטבח האחרונים, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי ארצו מוסיפה להתנגד להתערבות צבאית בסוריה. עם זאת, הוא הוסיף: "אם הסורים יחליטו על הדחת אסד - לא נתנגד"

בעוד שפיכות הדמים בסוריה נמשכת, רוסיה נותרת נחרצת בעמדתה שלא להתערב בנעשה במדינה. עם זאת, היא הודיעה כי לא תתנגד לעזיבתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בתנאי שהמהלך יהווה תוצאה של דיאלוג בין הצדדים בסוריה ולא של לחץ בינלאומי.

"המצב בסוריה נעשה מדאיג יותר. נוצר הרושם שהיא נמצאת על הסף של מלחמת אזרחים", אמר היום (שבת) שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, לעיתונאים. כמן כן, הוא הוסיף: "אם הסורים יסכימו בנוגע לעזיבתו של אסד בינם לבין עצמם, אנו נשמח לתמוך בהחלטה שכזו, אולם אנו מאמינים שזה יהיה לא מקובל לכפות את התנאים לדיאלוג שכזה מבחוץ".

על אף ההידרדרות האחרונה במצב במדינה, הוא ציין כי "רוסיה לא תתמוך בשימוש בכוח". כזכור, רוסיה מהווה חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, ופעלה עד כה לחסימת מהלכים של הטלת סנקציות ונקיטת פעולה נגד משטרו של אסד, המהווה בעל ברית של מוסקבה.

חורבות הכפר טפטנאז שבמחוז אידליב. סוריה, יוני 2012. AP
חורבות כפר במחוז אידליב שהופגז השבוע/AP

לטענת שר החוץ הרוסי, התנגדותה של רוסיה להתערבות בסוריה "אינה נובעת מניסיון להגן על משטרו של אסד, אלה משום שאנו יודעים שסוריה היא מדינה סבוכה ומגוונת מבחינה דתית, ומשום שאנו יודעים שחלק מאלה הקוראים להתערבות צבאית מעוניינים להרוס זאת, ולהפוך את סוריה לשדה קרב לשליטה בעולם האיסלמי".

חיל האוויר הסורי מפגיז בחומס

בינתיים, האופוזיציה הסורית מדווחת על עשרות הרוגים היום ברחבי המדינה. גורמים באופוזיציה דיווחו בשעות אחר הצהריים כי מטוסי חיל האוויר הסורי הפגיזו שכונות בעיר חומס, וכתוצאה מכך ישנם פצועים והרוגים, אך לא ידוע מספרם. מלבד נפגעים אלה, נהרגו 43 בני אדם בעימותים עם כוחות הביטחון במוקדים שונים, 25 מתוכם בדרעא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הריסות בעיר חומס שבמרכז סוריה בעקבות הפגזה, יוני 2012. רויטרס
הריסות בעיר חומס/רויטרס

בעיר דראע, נהרגו הלילה על פי הדיווחים 26 בני אדם, בהם נשים וילדים, מהפגזות כוחות הביטחון על שכונות מגורים. לדברי מקורות באופוזיציה, כוחות הביטחון "חטפו נשים ופצועים כדי לעורר פרובוקציה, וכן עצרו רופאים כדי לא לאפשר להם להגיש סיוע לפצועים". התושבים מצדם סיפרו כי הם חוששים ממעשי טבח נוספים. גם במשך היום דווח על הפגזות בשכונת דרעא אל-בלד בעיר.

עוד דווח כי כוחות הביטחון הסורים פועלים בניסיון להשתלט על השכונות חאלדיה, ג'ורה א-שיאח, קראביס ואל-קסור - שם שולטים המורדים מזה חודשים, על מנת לדכא את פעילות המורדים שם ולהשתלט על המקום. כתוצאה מכך, על פי הדיווחים, נהרגו לפחות שמונה נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully