וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אמנסטי: עצורים מנהליים עונו והושפלו בישראל

ניר יהב

6.6.2012 / 3:00

ארגון המתנדבים הבינלאומי מפציר בישראל לשים קץ לשימוש בשיטת המעצר המנהלי. בנוסף, ישראל נקראת לשחרר או להעמיד לדין את העצירים הפלסטינים המוחזקים במעצר - באופן מיידי

דו"ח חדש של ארגון המתנדבים למען זכויות אדם, אמנסטי אינטרנשיונל, קורא לישראל לשים קץ לשימוש במעצר מנהלי כאמצעי לדיכוי פעולות מחאה לגיטימיות וכן לשחרר את כל הפלסטינים המוחזקים במעצר מנהלי או לחילופין, להגיש נגדם כתב אישום ולהעמידם לדין במהירות האפשרית.

הדו"ח, המתפרסם היום (רביעי), מתעד הפרות של זכויות אדם הנוגעות למעצר מנהלי וטוען כי עצירים מנהליים היו נתונים להפרות, כגון עינויים והתעללויות אחרות במהלך חקירתם, כמו גם ליחס אכזרי ומשפיל במהלך מעצרם, לעיתים כעונש על שביתת רעב.

עוד נכתב בדו"ח כי ישראל מנעה מהעצורים ביקורי משפחות, העבירה חלק מהם בכפייה, חלק גירשה וחלק הכניסה למעצר בבידוד. לדברי אמנסטי, שיטות אלו שננקטו על ידי ישראל עומדות בניגוד להתחייבויותיה לפי חוק זכויות האדם הבינלאומי והחוק ההומניטרי הבינלאומי. עוד נכתב כי על ישראל מוטלת החובה לקיים הליך הוגן ולהגן על זכויות למשפט הוגן, וכן לנקוט צעדים יעילים על מנת לשים קץ לעינויים ולצורות התעללות אחרות בעצירים.

"לשים קץ לשימוש בשיטת המעצר המנהלי"

הדו"ח אף מותח ביקורת על ישראל על כך שמעצר מנהלי מאלץ את משפחות העצורים לחיות עם חוסר הוודאות בנוגע למשך הזמן שבו תישלל חירותם ועם חוסר הידיעה בדבר סיבת מעצרם. בנוסף, קורא הדו"ח לישראל לאפשר ביקורי משפחות עבור כל האסירים והעצירים הפלסטינים ולחדול מהעברה בכפייה וגירוש.

"במשך עשורים, אמנסטי אינטרנשיונל הפציר בישראל לשים קץ לשימוש בשיטת המעצר המנהלי ולשחרר אסירים או להאשימם בעבירה פלילית המוכרת בינלאומית ולהעמידם לדין בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים", אמרה אן האריסון, סגנית מנהל המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל.

כותבי הדו"ח ציינו כי נכון לסוף אפריל 2012 היו לכל הפחות 308 עצירים מנהליים פלסטינים, ביניהם 24 חברי פרלמנט לרבות יו"ר הפרלמנט עזיז דוויק. שביתות הרעב של עצירים מנהליים, כגון חאדר עדנאן והנא שלבי, הציב את נושא המעצר המנהלי תחת אור הזרקורים העולמי. ב-17 באפריל פתחו כ-1,600 אסירים פלסטינים בשביתת רעב שהסתיימה תוך כחודש בהסכם בין האסירים לישראל. עם זאת, שני אסירים עדיין שובתים רעב.

לקריאה נוספת:
אמנסטי: 30 אנשי ממשל הוצאו להורג בצפון קוריאה
אמנסטי: "הקהילה הבינלאומית מחמשת מדינות דכאניות"
אמנסטי: גל דיכוי נרחב באירן, פי 4 הוצאות להורג

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully