וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דניאל מעוז רצה להפליל את אחותו ברצח?

גלעד גרוסמן

31.5.2012 / 17:15

לפני הרצח חיפש הנאשם ברצח הוריו מידע באינטרנט ובין היתר חיפש את צירוף המילים: "הורים שנרצחו מכיוון שבתם לסבית". בעדותו טען מעוז כי אינו זוכר שביצע חיפוש שכזה

דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נח ונורית, אמנם מאשים את אחיו התאום ניר בביצוע הרצח, אולם היום (חמישי) התברר כי לפני הרצח חיפש באינטרנט לא רק מידע על רצח הורים ורצח עבור כספי ירושה, אלא גם מידע אודות "הורים שנרצחו מכיוון שבתם לסבית". אחותו של מעוז, תמר, הינה לסבית מוצהרת, וייתכן שמעוז ניסה למצוא דרך להסוות את הרצח כפשע שנאה או חשב להפליל את אחותו.

מעוז נשאל על ידי התובע יובל קפלינסקי בבית המשפט על החיפוש, אולם השיב כי אינו זוכר כל מה שחיפש במחשבו סמוך לרצח וכי אינו זוכר שביצע חיפוש זה. "אני זוכר את רוח החיפושים", ענה. התובע הקשה עליו ושאל מדוע ביצע חיפוש מסוג זה, כאשר לטענתו של דניאל חשש שאחיו יחשוף את היותו פדופיל, ולא את היותו הומוסקסואל. "הטריגר לכל חיפוש זה השיחות שלי עם ניר, זה שרצח את הוריי", השיב מעוז. "זו תמיד תהיה התשובה. כל מה שאתה מנסה לרמוז זה מופרך".

מעוז גם נשאל אודות שני פסקי דין שנמצאו בדירתו ועוסקים בזיכוי של נאשמים מעבירות רצח, כולל פסק הדין במשפטו של יוסף זוהר, שזוכה מאשמת רצח אביו וזוכה. "ברמה האקדמית נתקלתי בתיק הזה שבו בן נאשם כי רצח את אביו. הייתה לי שיחה עם ניר שבה הוא אומר שהוא מסוגל להרוג את אבא שלי, וזה מסביר איך דווקא פסק הדין הזה עלה לי", השיב.

"אני לא בטוח שהאמת תעזור לי"

אתמול הוצגו בבית המשפט קטעים מחקירתו של מעוז, בהם ניתן לראות כיצד הוא משנה את גרסתו בחקירה. באחת החקירות, הוא נשאל מדוע חשש להודות שהיה בירושלים, והסביר כי חשש להודות בכך מכיוון ש"היה קשה לי להאמין שיאמינו למה שבאמת קרה". הוא הוסיף שלא חשב שהאמת מעניינת את החוקרים. "לא הייתי בטוח אז ואני לא בטוח היום שהאמת תעזור לי", אמר.

"ניר איים להרוס לי את החיים", העיד דניאל כאשר נשאל על נטיותיו המיניות. התובע שאל את מעוז אם אחיו ניר איים באופן מפורש לגלות שהוא פדופיל. על כך השיב דניאל כי ניר איים לספר להוריהם על סטייתו, אולם היה לו ברור כי ניר, שעובד במשטרה, לא מתכוון לספר רק להורים.

השופט דרורי שאל את מעוז מה ניתן היה למצוא במחשבו כאשר ניר גילה שהוא פדופיל. ועל כך השיב דניאל כי במחשב היו צ'טים, סרטים ותמונות פדופיליות. בהמשך נשאל דניאל מדוע העדיף לספר לחוקרים על מפגש שלא היה במציאות עם נער ליווי, וזאת במקום לחשוף את העובדה שניר הוא הרוצח. "אני קורבן עבירה", השיב. "ניר הוא הרוצח".

מעוז נשאל מדוע אחיו ניר לא ניקה את זירת הרצח. "זה משהו שצריך לשאול אותו. אני לא יודע מה הוא עשה או שינה בדירה", השיב. על כך אמר השופט דרורי: "הוא השאיר את הסכין בתוך הבטן. הסכין זה אלף בית. בלי להיכנס לגוגל צריך לדעת שהרוצח מעלים את כלי הרצח כפי שאתה עשית". מעוז, שהודה בעבר כי נפטר מהסכין ששימשה לרצח, הסביר: "אני הוצאתי את הסכין מתוך אינסטינקט". הוא הוסיף כי אולי ניר השתמש בכפפות לביצוע הרצח, למרות שלא ראה כפפות.

עוד על המשפט
דניאל מעוז בעדותו: "אני לא בטוח שהאמת תעזור לי"
"דניאל מעוז איבד את המשפחה שלו בשקרים שלו"
השופטים לדניאל מעוז: "לא מבינים את ההיגיון שלך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully