וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל אישר: תא"ל פארס המודח יחזור למילואים

29.5.2012 / 9:30

פארס הודח ב-2009 לאחר שמסר דיווח כוזב על תאונת דרכים בה הייתה מעורבת רעייתו שנהגה ברכבו הצבאי. חזרתו לשירות מילואים פעיל בפיקוד תלויה כעת באישורו של שר הביטחון

תת אלוף במיל' עימאד פארס, שהודח מצה"ל על ידי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ימונה למפקד המבצעים המיוחדים של פיקוד צפון במילואים בשעת חירום, כך החליט אתמול (שני) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. פארס הודח משירותו בצה"ל לאחר שמסר דיווח כוזב בעניין תאונת דרכים בה הייתה מעורבת רעייתו שנהגה ברכבו הצבאי בניגוד לנהלים, וכעת הוחלט כי ישוב לשירות מילואים פעיל. אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן, החליט על מינוי פארס, ההחלטה אושרה על ידי הרמטכ"ל וכעת טעון אישור של שר הביטחון, אהוד ברק.

מפקד הגיס הצפוני, האלוף נועם תיבון, ביקר באחרונה בביתו של פארס אז דנו השניים בחזרתו לשירות מילואים פעיל. לאחר מכן קיים פארס מספר שיחות אישיות עם אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן, במהלכן הוצע לו להיות מפקד מכלול הפעילויות המיוחדות של הפיקוד בחירום. פארס הביע הסכמה ומוטיבציה גבוהה לאייש את התפקיד וציין כי הוא רואה בכך הערכה רבה למקצועיותו.

לפני שלוש שנים סיים פארס את שירותו בצה?ל לאחר שנשאל על תאונת דרכים בה הייתה מעורבת אשתו על ידי אלוף פיקוד צפון דאז, גדי אייזנקוט, והשיב כי נכח לצידה בזמן שפגעה ברכב אזרחי. לאחר יממה פנה שוב אל האלוף וסיפר לו כי לא ישב לידה. בעקבות הדיווח והתנהלותו הופעלו עליו לחצים להודיע על סיום תפקידו בצה?ל. פארס הודיע על התפטרות, חזר בו בעצת עורכי הדין שלו, אבי עמירם ורמי בובליל, ופתח בקמפיין במטרה לטהר את שמו, אך לבסוף הוחלט למרותו זאת לסיים את שירותו בצה?ל.

פארס מילא שורה של תפקידי שדה בצה?ל, ביניהם מפקד חטיבת גבעתי, מפקד עוצבת אדום, מפקד אוגדה 91 והיה מיועד לקידום. ההחלטה לקדם את עימאד פארס מגיעה אחרי חזרתו של תא"ל במיל' גל הירש אשר מונה לפני מספר חודשים לסגן מפקד חזית העומק במילואים לאחר שסיים את שירותו בצה"ל בעקבות המלצת ועדת דורון אלמוג. הוועדה בחנה את תפקודו כמפקד אוגדה במלחמת לבנון השנייה ובאירועים שקדמו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully