וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קמב"ץ העדה החרדית" מואשם שהעלים מס במיליונים

גלעד גרוסמן

23.5.2012 / 19:09

על פי כתב האישום, לא דיווח יואליש קרויס על הכנסותיה של משחטה שהפעיל בירושלים בצוותא עם מראד טרוה, שהסתכמו בסך של 2.5 מיליון שקלים. בנוסף, נאשם שלא הוציא תעודת זהות

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד יואל (יואליש) קרויס, מי שזכה לכינוי "קמב"ץ העדה החרדית", ונגד מראד טרוה, בגין שורה של עבירות מס בגובה של שני מיליון שקלים וחצי. לטענת הפרקליטות, השניים הפעילו במשך כחמש שנים משחטה שפעלה ללא רישיון בשכונת מאה שערים.

קרויס, המשתייך לחסידות תולדות אהרון, הוא דמות מוכרת בקרב קיצוני העדה החרדית. לפני מספר חודשים הגיעו שוטרים רבים, מלווים בחוקרי מס, וסגרו את משחטת העופות. בתגובה, הותקפה ניידת משטרה במהלך הפעילות ונרגמה באבנים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דן בהט מפרקליטות מחוז ירושלים, המשחטה פעלה במשך חמש שנים ללא רישיון, כאשר קרויס וטרוה לא דיווחו על הכנסותיהם ממנה.

ויכוח רבני: תרנגול עם 4 רגליים - כשר?. רויטרס
על פי כתב האישום, לא דיווח על הכנסות של 2.5 מיליון שקלים. קרויס/רויטרס

מכתב האישום עולה כי בשנת 2006, כאשר המשחטה החלה לפעול, ההכנסות הסתכמו בכ-172,000 שקלים, עליהם לא דיווחו השניים. גם בשנים הבאות העלימו השניים הכנסות של מאות אלפי שקלים, ולטענת הפרקליטות הסכום הכולל של עבירות המס מסתכם בכ-2.5 מיליון שקל. כמו כן, קרויס בן ה-39 נאשם בכך שמעולם לא הוציא תעודת זהות.

פרקליטו של קרויס, עו"ד יאיר נהוראי, אמר בתגובה כי "על פניו, אין ממש בעובדות כתב האישום. עם זאת, אנחנו נלמד אותו לעומק ונגיב בהתאם בבית המשפט".

נא להכיר: האיש הכי חזק בירושלים

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully