וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זאב: "לאסור על קיום יחסי מין לפני גיל 18"

פנחס וולף

21.5.2012 / 17:51

ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק להעלאת גיל הנישואים המינימלי לגיל 18. במהלך הדיון, חבר הכנסת מש"ס התרעם: "לא יכול להיות שיהיה איפה ואיפה"

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה הצעת חוק, הקובעת גיל הנישואים המינימלי יעמוד על 18, ולא 17 כפי שנהוג היום. בעקבות ההחלטה, זעם ח"כ נסים זאב (ש"ס), טען שמדובר בחוק אנטי דתי, כפייתי ושערורייתי, ודרש לאסור גם על קיום יחסי מין מתחת לגיל 18.

"לא יכול להיות שיהיה איפה ואיפה. להגביל נישואים כשרים כדת משה וישראל, שמי שנישא לפי דין זה פלילי, ומי שחי בהפקרות - אין בעיה. אם רוצים, שיגבילו בחוק שעד גיל 18 לא יוכלו לקיים יחסי מין", דרש זאב. "אתה טוען שצעירים בני 16-18 הם לא אחראים למעשיהם? אז מוטלת אחריות פלילית באותה מידה גם על הציבור החילוני". לדבריו, מה שפלילי במסגרת נישואים צריך להיות פלילי גם לא במסגרת נישואים. "יש הרבה מצבים שזוגות חיים בבית הוריהם בצורה מובנת מאליה, וההורים צריכים לדאוג לנושא. אם אתה לא יכול לומר לילד חילוני מה לעשות, אז אל תאמר גם לילד חרדי מה לעשות".

ח"כ גלאון: "רוצים להידמות לעולם המערבי הנאור"

הצעת החוק שאושרה מורכבת מחמש הצעות חוק פרטיות שאוחדו, לפיהן תוטל אחריות פלילית על בני זוג, או על מי שישיא צעירים מתחת לגיל 18. עם זאת, בית המשפט לענייני משפחה יוסמך במקרים מיוחדים להתיר נישואים לצעירים מתחת לגיל הקבוע בחוק.

במהלך הדיון, אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כי החוק הנוכחי אינו מתקבל על הדעת. "יש קבוצות באוכלוסייה שמשיאות את ילדיהם בגיל מוקדם, ורושמים את הנישואים רק מאוחר יותר, מה שגורם לגירושין, לקשיים כלכליים ולאלימות במשפחה", ציינה ח"כ גלאון. "שמעתי עדויות על כך שהנישואים הללו נעשו בכפיה עקב אי בשלות בגיל. ברוב ארצות העולם, הגיל המינימלי הוא 18 לגברים ולנשים, ואנו רוצים להידמות לעולם המערבי הנאור".

אילוסטרציה. ShutterStock
בית המשפט לענייני משפחה יוסמך במקרים מיוחדים להתיר נישואים לצעירים מתחת לגיל הקבוע בחוק/ShutterStock

יוזם החוק, ח"כ יריב לוין (ליכוד), אמר כי הנישואים הינם ההחלטה החשובה ביותר שאדם מקבל בימי חייו. לדבריו, לא במקרה רוב הנישאים הצעירים הינם נשים, מאוכלוסיות חלשות ולא אחת בכפייה. "התהליך דן את האישה לחיי עוני, לחוסר השכלה ולתלות. ההיחלצות מכך קשה עד כדי בלתי אפשרי", אמר. "התופעה רווחת באוכלוסיות סגורות ולכן אין אכיפה, ולמרות זאת צריך לקבוע נורמה. במקום שאדם מבצע מעשים באילוץ, על המדינה להגן עליו ולאפשר לו פתיחת חיים בדרך הולמת".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה) אמרה כי ההצעה נסמכת גם על חוות דעת הלכתיות. "צריך לאפשר לבני הזוג להשלים את לימודיהם ולהתפרנס בעתיד באופן ראוי", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully